Jump to content

Tekeningen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo luitjes. :)

Ik ben sinds kort weer begonnen met tekenen, wat ik vroeger toen ik klein was ook altijd al deed. Ik laat me meestal inspireren door muziek of door websites en andere stijlen. Soms schieten sommige teksten me gewoon te binnen en maak ik een snelle schets, dan maak ik later een goede tekening daarvan. Dit is geen professioneel werk, gewoon voor de fun tekenen. Als jullie tips hebben, ik sta ervoor open. :)

- Tekening 1

Heel erg blij over deze. Heb een tekening gemaakt met de tekst ''It's all about the money.'' Eerst is het woord ''Money'' getekend en daarna de ovaal eromheen, daarna heb ik ''it's all about the'' toegevoegd met een soort wolk eromheen. Daarna de vleugels. Ik weet niet echt meer waarom ik de vleugels heb getekend maar dat vond ik volgens mij gewoon mooi. :) Ik wou eerst ook autobanden eronder tekenen maar heb dat toch niet gedaan omdat dat de tekening zou verpesten. Ik heb even nagedacht en kwam op het idee van een skyline, omdat grote kantoren meestal geassocieerd word met geld. Heb de gebouwen getekend en daarna de details erin. Daarna de stippen eromheen en de tekening was compleet. Hoop dat jullie het mooi vinden, tips zijn welkom. :)

1.

1.jpg

2.

2.jpg

3.

3.jpg

4.

4.jpg

5.

5.jpg

- Tekening 2 (tekst)

Een nieuwe tekening van vandaag. Zag de tekst op een website en vond hem wel leuk. Begon een beetje te experimenteren met de letters en lettertypes totdat ik aan een vierde poging begon. Ben niet zo heel blij met ''Fast'' maar met de rest wel. Hope you like it. :)

1.

draw020.jpg

2.

draw022.jpg

3.

usain002.jpg

4. (eindresultaat)

usainfinished001.jpg

- Tekening 3 (tekst)

Deze eigenlijk totaal vergeten toe te voegen. Heb deze eigenlijk gister al gemaakt en schoot me net te binnen dat ik deze nog niet had geplaatst. :puh: Maargoed, mensen die Pink Floyd luisteren zullen deze tekst wel kennen. Hij komt uit het nummer 'Breathe.' Eigenlijk weer dezelfde stijl als die van Usain Bolt, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Een beetje begonnen met tekenen en verschillende lettertypes gebruikt en toen kwam dit er uitgerold. :)

nick220.jpg

- Tekening 4 (tekst / tekening)

Ik was echt superblij nadat ik ''& Never quit'' had getekend, want daar begon ik mee. Daarna moest ''Learn'' nog.. Na dat woord werd hij eigenlijk minder mooi, had misschien de 'e' en de 'a' wat dichter op elkaar moeten zetten. Maarja, dat weet ik nu voor de volgende keer.. :)

1.

learn.jpg

2.

A0IpQ1SCQAAIz4H.jpg

Bewerkt: door MostWantedKid
Geplaatst:

Zeer mooi getekend!

Leuke tekst trouwens, je teken-'skills' zijn erg goed, dus kan niet zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan.

Niet dat ik dat wil hoor ;), maar aangezien het over geld gaat zou je bijvoorbeeld de gebouwen kunnen laten uitpuilen van de biljetten.

Puur een tip hoor, ga zo door en ben zeker benieuwd naar je andere kunstwerken! :tu:

Geplaatst:

Bedankt, waardeer het echt! Dat is trouwens best een leuk idee, heb het opgeschreven en zal kijken wat ik ervan kan maken. ;) Thanks!

Geplaatst:

wauw, heel mooi.

zelf ben ik ook een tekenaar geweest maar toen ik een bmx kocht was het snel over met me teken skillz,

nu heb ik bmx skillz waar ik het mee doe mar daar ben ik ook blij mee

Geplaatst:

Misschien een kleine bump, maar ik ben de laatste tijd wat minder actief waar door ik dit soort topics over het hoofd zie.

In elk geval, af en toe zijn een paar lijntjes wat ''schokkerig'' getekend, maar dat heb je nou eenmaal als je met de hand tekent en niet met een computer. Kan je je tekeningen misschien digitaliseren en editen in Photoshop? Ik denk dat deze designs zeer geschikt zijn voor bijvoorbeeld t-shirts. Ik vind vooral die eerste erg origineel en ''funky''. Ziet er allemaal prima uit verder.

Geplaatst:

Thanks. Sommige lijntjes zijn inderdaad wat schokkerig getekend, maar dat krijg je als je met de hand tekent. :puh: Ik heb er wel over nagedacht om sommige dingen met photoshop te doen, maar daar ben ik nog over aan het nadenken omdat ik niet echt een held ben qua photoshop haha.

Geplaatst:

Dat hoeft tegenwoordig ook niet meer. In Adobe Illustrator zit tegenwoordig een 'Live Trace' functie die automatisch de lijnen op je papier overtrekt waardoor je een schaalbaar vectorbestand krijgt. Kun je je shit zo groot drukken oid als je wilt, of inkleuren natuurlijk.

Ziet er verder ook goed uit allemaal. Moest meteen aan Lennart Wolfert denken, een van mijn voorbeelden in de Nederlandse kunstscene. Ga vooral zo door man! :bier:

Geplaatst:

Gaaf! Ik heb altijd veel ontzag voor mensen die goed overweg kunnen met een potlood. Het zijn echt stuk voor stuk schetsen die je verder uit zou moeten werken in Photoshop of Illustrator. Het hele proces, van de tekentafel tot het eindresultaat op je computer, is erg interessant om te zien. Blijf dit stimuleren, want je hebt er zeker wel aanleg voor. Misschien kun je hier nog wat extra inspiratie opdoen.

Geplaatst:

Bedankt man! :D Als ik binnenkort een nieuwe laptop krijg wil ik dit echt gaan doen op de laptop, want het lukt nu niet echt op de huidige.. Soms is hij echt veel te traag en hij vind het ook leuk om uit zichzelf vast te lopen. Maar dit tekenen spreekt me echt wel aan. Ik wil dit gewoon voor mijn hobby blijven doen, maar als er een kans komt om het als werk te doen grijp ik die met twee handen aan. Ik wil nu echt dingen tekenen waar je over na kunt denken en realistisch zijn.

• 1 year later...
Geplaatst:

*Blaast stof weg*

Toen ik deze zondagavond niks te doen had schoot me opeens iets te binnen. Ik herinnerde me dat ik ooit een topic had gemaakt om mijn tekeningen te showen. Na ruim een jaar besloot ik om weer wat leven aan dit topic te geven, maar met wat? Natuurlijk een tekening, maar wat voor tekening? Ik heb laatst een soort van effect proberen te maken en dat pakte tot mijn verbazing goed uit. Namelijk een soort van 'smelt'-effect. Als jullie de tekeningen zien begrijpen jullie wel wat ik bedoel.

Stap 1. Teken blokletters van de tekst die je wilt gaan tekenen.

Bij deze tekening gebruikte ik de tekst ''GTAGames.nl''.

Stap 2. Teken het effect over de letters heen.

IMG_11361_zps08491cf1.jpg

Stap 3. Ga met een fineliner over de lijntjes van het effect heen.

Als je het goed doet krijg je dit.

IMG_11371_zpscdf3bba7.jpg

Stap 4. Gum de potloodlijnen weg.

Omdat je er met een fineliner overheen bent geweest kun je er gewoon met de gum overheen gaan om de potloodlijnen weg te halen.

IMG_11381_zpsa0ecce73.jpg

Stap 5. Maak het af.

Ik heb achter ''GTA'' ''games.nl'' neergezet, maar de focus ligt op natuurlijk op ''GTA''.

IMG_11391_zpscbf83067.jpg

En dan zijn we eindelijk klaar. Ik heb nu dit effect toegepast, maar dit zou je uiteindelijk ook met vuur, water of nog sneeuw kunnen doen. Tips zijn altijd welkom. :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...