michael50000 Geplaatst: 13 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2012 Hi iedereen Ik zie veel topics over adviezen. Ik vind ook niet direct een topic waar je kan schrijven welke audio je hebt. Het lijkt me interessant als je zegt wat je al hebt en vooral wat je er van vind! Gelieve volgend voorbeeld te volgen om het overzicht te bewaren: [b][size="3"]Soort hardware[/size][/b] [b]Merk:[/b] [b]Type:[/b] [b]Aankoopprijs:[/b] *plaats dan je mening, geef eventueel punten op design, opties, aantal aansluitingen, prijs/kwaliteit en geluidskwaliteit!* [b]geluidskwaliteit:[/b] [b]Design:[/b] [b]Opties:[/b] [b]Aantal aansluitingen:[/b] [b]prijs kwaliteit:[/b] Een plaatje van de hardware mag ook altijd natuurlijk. Ik zal alvast de aftrap geven: Koptelefoon Merk: Monster beats by Dr. Dre Type: Solo Aankoopprijs: 179€ Het is zeker geen slechte koptelefoon. De eerste die ik uit de doos haalde werkte wel niet goed, was stuk aan één kant. Direct een omruiling gedaan. Ik zie hem bij veel mensen snel stuk gaan. De kwaliteit is dus niet top en dat is zonde voor dat geld. Het feit dat de kabel volledig los te koppelen is is wel een voordeel. Kabelbreuk? Voor 5€ heb je een nieuwe kabel. De geluidskwaliteit is het grootste minpunt aan de headphone. Beats voegt zelf bass toe aan je muziek en dat is zonde. Zo hoor je niet wat de artiest je wil laten horen. Toch is dit soms een fijne ervaring, waardoor hij voor sommige genres toch erg goed klinkt. Ik denk dus dat hij niet voor iedereen geschikt is, maar sommige mensen zullen er toch blij mee zijn. De enige optie die we hier missen is een knopje voor de reductie van het omgevingsgeluid zoals de studio versie, maar dat doet hij zo ook al goed. geluidskwaliteit: 6,5/10 Design: 8/10 Opties: 8/10 Aantal aansluitingen: Niet van toepassing* prijs kwaliteit: 7/10 *Het aantal aansluitingen is enkel van toepassing op speakers, versterkers en home cinemasystemen. PC speakers (2.1) Merk: Harman/Kardon Type: Soundsticks III Aankoopprijs: 149€ Dit is waarschijnlijk mijn beste aankoop in heel mijn leven. Ik kan niet meer zonder deze speakers. Reviewers spreken over de tweede beste speakers onder de 300€. Ik heb de Bose Companion 5 gehoord (399€) en deze was zeer nipt beter. De Companion 3 (299€) is gelijkwaardig aan de soundsticks. Je krijgt dus voor weinig geld veel kwaliteit! Het geluid klinkt kristalhelder, realistisch en kan zeker luid genoeg om een klein feestje te houden! De subwoofer kan je netjes regelen. Het design is ook prachtig. Versie II staat zelfs in het museum van moderne kunsten in New York. Dat nu de negatieve zaken. De jack kabel is vast, als deze ooit breekt is gans de set om weg te gooien. Men kan de subwoofer ook niet open doen in de fabriek. De touch buttons om luider en stiller te zetten doen het niet altijd even goed bij mij. Een knopje was beter geweest maar dat zou het design dan weer verpesten. Je hebt ook geen extra 3,5 mm aansluiting op de boxen zelf. geluidskwaliteit:9,5/10 Design:10/10 Opties: Niet van toepassing* Aantal aansluitingen: 8/10 prijs kwaliteit:9,5/10 * Vind ik niet echt van toepassing. Je kan em op alles met een jack aansluiten, meer of minder kan je van pc speakers niet verwachten. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2012 (bewerkt) PC Speakers 2.1 Merk:Logitech Type:Z-2300 Aankoopprijs:Toen €135 Ik had mijn speakerset(2.0) toen omgebouwd naar 2.1 en dat was geen goed idee en uiteindelijk laten doorfikken. Dus toen werd het tijd voor een nieuwe set, en het moest gelijk pompen met die subwoofer dus keek ik mij nogal scheel op het subwoofer vermogen. Dus uiteindelijk voor dit bedrag(Max was 150 euro) kwam ik op de Z2300 uit, mooi vermogen rondom, zag er leuk uit en ik ben Logitech fan dus deze kwam als winnaar uit de bus. Specificaties: Opstelling:2.1 Vermogen:400Watt RMS Vermogen:200Watt RMS Vermogen speakers:2x 40Watt RMS Vermogen subwoofer:1x 120Watt Frequentie:35-20000 Hz. Voordelen: Voordelen van de set is dat je de speakers(plug and play) kunt vervangen voor andere mocht je dit willen, met wat geknutsel kan je de subwoofer ook vervangen. Aparte volume en bass regelaar, dus je hoeft niet te grijpen naar een speaker voor je volume aan te passen. Volume regelaar heeft een 3,5mm jack, zodat je koptelefoon/oordopjes erin kunt steken en zo muziek kunt luisteren, volume knop blijft werken. Stofkapjes kunnen eraf, zodat je het aparte design van je speakers kunt zien. Geluid klinkt best netjes, zeker niet verkeerd voor het bedrag maar het kan altijd beter. Bass klinkt erg lekker, reageert goed, gaat goed laag in de frequenties(30Hz zal ie zeker goed kunnen doen, daaronder wordt het minder). Geluid blijft erg zuiver, ongeacht welke volume je hebt. Deuren en ramen kun je laten trillen als je wilt, kan natuurlijk ook nadelig zijn. Kabels zijn voor mij lang zat, maar kan natuurlijk verschillen per bureau en welke doeleind. Nadelen: Bass is niet volledig uit te krijgen, erg irritant als je 's nachts een film aan het kijken bent. Volumeknop gaat pas werken bij 20% en dan de overgang naar 25% is erg groot, gaat tot 75%, daarna heeft het geen zin meer(zover ik weet). Subwoofer kist is GROOT en zwaar, en heeft koelvinnen achterop voor de versterker waardoor je hem niet compleet kunt wegduwen. Speakers van mij kraken bij slechte kwaliteit muziek, is dus erg gevoelig voor bv. 240p YT filmpjes en 100x compressed MP3tjes. Bij hoge volume en bass op 100% heb je kans dat je subwoofer tegen het gaas gaat slaan, erg vies om te horen en bang makend. geluidskwaliteit:7/10 Design:9/10 Opties:9/10 Aantal aansluitingen:1x 3,5 input, 1x 3,5 output prijs kwaliteit:8/10 Geluidskwaliteit heb ik een 7 gegeven, klinkt goed, subwoofer ook, maar het gevoelige heeft er een punt vanaf gehaald, was dit niet, dan zeker een 8. Design is een smaak, ik vind ze mooi omdat ze niet standaard zijn maar ook niet futuristisch zoals bovenstaande dildo's Opties, je krijgt er oa. een verloop stekker bij zoals je de set op je console kunt aansluiten(tulp naar 3,5mm jack verloop). Prijskwaliteit vind ik een 8, goed geluid, sterk geluid voor een niet absurde prijs, maar er zijn vast andere/betere setjes verkrijgbaar die wat beter zijn. Enige opmerking is nog, de Z2300 is vervangen door de Z623, en heb van een vriend gehoord(die zowel mijn Z2300 heeft gehoord en zelf een Z623 heeft) dat qua geluidskwaliteit op ongeveer dezelfde level zitten. Qua minpunten weet ik het niet, maar de advies prijs ligt ook zo rond de 135 euro en dat vind ikzelf geen verkeerde prijs voor een net en krachtig systeem. Foto: http://forums.logitech.com/t5/image/serverpage/image-id/2826i8E52EF2278D197C0/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1 Bewerkt: 13 augustus 2012 door GolfG60 Reageren
commando Geplaatst: 13 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2012 momenteel heb ik Sennheiser PXC 450 NoiseGard, 3 Sennheiser HD 202's en Logitech 250 Stereo USB die ik voor m'n computer en andere apparatuur in het huis gebruik. In m'n auto heb ik pas een nieuwe audio installatie erin gezet: een Pioneer DEH-6400BT autoradio met TSH-1303 speakers. de noisegard, heeft het beste geluid van al de apparatuur, maar was destijds erg duur dus dat moest ook wel voor die prijs. de HD 202's hebben voor de prijs ( 30 euro per stuk ) ook een prachtige geluids kwaliteit, en deze gebruik ik ook als primaire koptelefoons. Ik had er toen 5 in een bundel voor 100 euro gekocht, omdat ze snel kapot gaan ( na 2 jaar elke dag gebruiken zijn ze kapoet ). de Logitech 250 gebruik ik alleen als microfoon voor bij m'n pc. Ik ben niet echt een musicus, en daarom rate ik het ook niet echt uitgebreid... het doet het allemaal en ik heb er plezier van Maar goed, als je echt een specifiek advies wilt dan zijn er genoeg reviews op andere sites te lezen op dat gebied Reageren
michael50000 Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 13 augustus 2012 PC Speakers 2.1 Merk:Logitech Type:Z-2300 Design is een smaak, ik vind ze mooi omdat ze niet standaard zijn maar ook niet futuristisch zoals bovenstaande dildo's :clown Je bent niet de eerste die ze dildo's noemt Reageren
Bodemloos Geplaatst: 14 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2012 Sony oordopjes voor een tientje, doen het prima. Reageren
Wrieh Geplaatst: 17 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik heb deze versterker : Met daarop 2 Philips 70FB6 Speakers, geen foto's van zal binnenkort is ff eentje schieten . Lekker 60 watt kabaal met die versterker Reageren
.Senne Geplaatst: 17 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik heb een Audio-Technica SJ11 koptelefoon van 30 euro en ben er zeer tevreden mee. Heel goed geluid voor z'n prijs, sluit vrij goed omgevingsgeluid af, zit goed op de oren en is makkelijk mee te nemen. Enige nadelen vind ik dat hij te plastic aanvoelt (maar wat wil je voor zo'n prijs) al is het niet dat je 'm los in twee kan breken, en het feit dat de band die over je hoofd zit nogal scherpe randen had door het spuitgieten in een mal. Daardoor krijg je bramen, die heb ik er zelf af moeten schuren voor ik 'm in mijn nek kon leggen zonder dat het sneed. Reageren
commando Geplaatst: 17 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik heb deze versterker : Met daarop 2 Philips 70FB6 Speakers, geen foto's van zal binnenkort is ff eentje schieten . Lekker 60 watt kabaal met die versterker oldschool, ik heb ook nog 2 van die oude apparaten staan beneden een met deze als radio erboven: 2 oude rotten, die het al ik weet niet hoelang het al doen Reageren
michael50000 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2012 (bewerkt) Ik heb deze versterker : Met daarop 2 Philips 70FB6 Speakers, geen foto's van zal binnenkort is ff eentje schieten . Lekker 60 watt kabaal met die versterker oldschool, ik heb ook nog 2 van die oude apparaten staan beneden een met deze als radio erboven: 2 oude rotten, die het al ik weet niet hoelang het al doen De ouwe dingen gaan echt nooit stuk ^^ Bewerkt: 17 augustus 2012 door michael50000 Reageren
Wrieh Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Ik heb deze versterker : Met daarop 2 Philips 70FB6 Speakers, geen foto's van zal binnenkort is ff eentje schieten . Lekker 60 watt kabaal met die versterker oldschool, ik heb ook nog 2 van die oude apparaten staan beneden een met deze als radio erboven: 2 oude rotten, die het al ik weet niet hoelang het al doen De ouwe dingen gaan echt nooit stuk ^^ Produceren bovendien ook nog meer en beter geluid als die nieuwe 5.1 setjes Reageren
michael50000 Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 (bewerkt) Ik heb deze versterker : Met daarop 2 Philips 70FB6 Speakers, geen foto's van zal binnenkort is ff eentje schieten . Lekker 60 watt kabaal met die versterker oldschool, ik heb ook nog 2 van die oude apparaten staan beneden een met deze als radio erboven: 2 oude rotten, die het al ik weet niet hoelang het al doen De ouwe dingen gaan echt nooit stuk ^^ Produceren bovendien ook nog meer en beter geluid als die nieuwe 5.1 setjes Bij Denon krijg je wel nog véél waar voor je geld. Dat combineren met Harman/Kardon - Artsound - JBL - Klipsch geeft echt lekker geluid voor niet zoveel geld. Je kan ook voor een totaal pakket gaan bij Harman/Kardon maar dan betaal je nog redelijk veel. En als je echt gek bent je voor Bose. Bewerkt: 18 augustus 2012 door michael50000 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Bij Denon krijg je wel nog véél waar voor je geld. Dat combineren met Harman/Kardon - Artsound - JBL - Klipsch geeft echt lekker geluid voor niet zoveel geld. Je kan ook voor een totaal pakket gaan bij Harman/Kardon maar dan betaal je nog redelijk veel. En als je echt gek bent je voor Bose. Mijn oom heeft ook een bose setje, heeft er toen meen ik 2000 euro voor betaald. Klinkt erg lekker, maar ik denk idd dat je voor een minder hyped merk zeker de helft minder hoeft te betalen voor dezelfde kwaliteit. Reageren
michael50000 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 20 augustus 2012 Bij Denon krijg je wel nog véél waar voor je geld. Dat combineren met Harman/Kardon - Artsound - JBL - Klipsch geeft echt lekker geluid voor niet zoveel geld. Je kan ook voor een totaal pakket gaan bij Harman/Kardon maar dan betaal je nog redelijk veel. En als je echt gek bent je voor Bose. Mijn oom heeft ook een bose setje, heeft er toen meen ik 2000 euro voor betaald. Klinkt erg lekker, maar ik denk idd dat je voor een minder hyped merk zeker de helft minder hoeft te betalen voor dezelfde kwaliteit. Inderdaad, zo is het, het klinkt echt goed maar je betaald veel te veel voor wat je krijgt. Heb zelf nog geholpen met een installatie van Bose van meer dan 20.000€ gedaan (sound in het ganse huis bij buiten water proof om tuinfeesten te houden) en was echt niet verbaasd tov de betaalde prijs. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.