Jump to content

The Elder Scrolls III: Morrowind

Recommended Posts

Geplaatst:

fdwp3b.jpg

rw1ape.jpg

Each event is pretended by prophecy. But without a hero, there is no event. Zurin Arctus

Volledige naam: The Elder Scrolls III: Morrowind (het is het derde deel in de TES reeks en de opvolger van Arena en Daggerfall)

Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

Uitgever: Bethesda Softworks/Ubisoft (ubisoft gaf de xbox release uit en de Goty)

Genre: CRPG

Platform: Pc en Xbox

Jaar van uitgave: Mei 2002

Engine: Gamebryo

Uitbreidingen: Tribunal (2002) en Bloodmoon (2003)

Het verhaal

In 3E 427 wordt een gevangene vanuit de imperial gevangenis vrij gelaten en op de boot gezet naar de provincie Morrowind, het thuisland van de dunmer. Deze gevangene is zich niet bewust van de rol die het gaat spelen in de geschiedenis van de dunmer, laat staan dat het weet wat de keizer van plan is.

517px-MW-Map-Vvardenfell.jpg

Morrowind is het derde deel in The Elder Scrolls reeks. Het speelt zich af in de provincie Morrowind, de noord-oostelijke gelegen provincie en het thuisland van de dark elves of ook wel de Dunmer.

Het spel op zich speelt zich af op het eiland Vvardenfell, 1 van de districten van Morrowind. Morrowind is een role playing game met een open wereld. Het is ook een typische klassieke sandbox rpg, waar character development centraal staat. Dat houdt in dat je helemaal vanaf nul begint. Je loopt net zo traag als een slak en je kunt waarschijnlijk nog net een rat of een mudcrab verslaan. Gaandeweg word je wel beter en kun je meer. In het begin kies je een naam en even daarna de race plus geslacht. Daarna kies je dan je klasse of je maakt er zelf eentje en je kiest je horoscoop. Na een pakketje te hebben ontvangen sta je midden in een dorpje genaamd Seyda Neen. Vanaf dan ben je op jezelf aangewezen. Morrowind is een spel waarbij je vooral zelf op ontdekkingsreis moet gaan. Je wordt niet bij het handje vast gehouden. Ook kent Morrowind geen fast travel, maar heeft het een eigen transportnetwerk. Zo is er de silt strider, een grote insect die je naar een aantal plaatsen vervoerd voor een klein bedrag. Daarnaast zijn er boten en in Vivec zijn er gondola's. Verder heb je nog het netwerk van de propylon indexen, heb je nog divine en almsivi intervention en mark & recall. Verder kun je nog levitate leren. Morrowind heeft een keur aan wapens en uitrusting. Je hebt lichte, de zwaardere en iets er tussen in. Naast de mainquest zijn er nog talloze sidequests en je kunt je aansluiten bij diverse groeperingen. Sommigen zul je automatisch bij aansluiten, zoals de blades. En dan zijn er nog de 3 great houses, dat is waar nu de macht ligt. Je kunt je slechts bij 1 van hen aansluiten. Dit zijn House Hlaalu, House Redoran en House Telvanni. Hlaalu zijn zakenlui en ook wel een beetje dieven. Redoran zijn een soort vechters met veel verantwoordelijkheid. Telvanni is magie, geleid door 1000 jaar oude tovenaars. Naast de gewone groeperingen en de 3 great houses heb je ook nog 3 vampierenclans, waar je onderdeel van uit kunt maken.

Naast het basisspel kreeg Morrowind 2 uitbreidingen. Tribunal speelt zich af in de hoofdstad Mournhold en centraal hierin staat 1 van de almsivi. Bloodmoon is de tweede uitbreiding en speelt zich af op het eiland Solstheim.

208v98h.png

Deze thread is ervoor om over Morrowind te praten en wat ermee te maken heeft. Over mods mag ook, behalve diegene die verboden zijn.

Wie nog op zoek is naar mods, die kijkt eens op http://www.mwmythicmods.com/

Daar bevindt zich ook telesphoros list o mods.

En wie nog op zoek is naar oude mods, die vindt ze hier: http://mw.modhistory.com/

Geplaatst:

Ik had het voor de pc.

Het is wel moeilijker is dan Oblivion, maar wel erg mooie achtergrondmuziek en donkere hemel met 3 manen.

Nog heb ik spijt dat ik het weg heb gedaan. Game is nergens te koop in de winkel. Gotye van Ubisoft koste me 3 euro.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Je kan hem als het goed is altijd nog via Steam kopen, dan krijg je de digitale versie die opgeslagen word op je Steam account die je overal kan downloaden als je maar ingelogd bent op je account.

Klik

Hij kost dan wel €20,- maar je kan hem altijd nog kopen voor minder in de Christmas sales op Steam, misschien zelfs heel goedkoop in een pakket met de andere Elder Scrolls erbij.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Je kan hem als het goed is altijd nog via Steam kopen, dan krijg je de digitale versie die opgeslagen word op je Steam account die je overal kan downloaden als je maar ingelogd bent op je account.

Klik

Hij kost dan wel €20,- maar je kan hem altijd nog kopen voor minder in de Christmas sales op Steam, misschien zelfs heel goedkoop in een pakket met de andere Elder Scrolls erbij.

€20 is veel te hoog. De GotY is al te koop voor ongeveer €5 en dan heb je alles en ook op cd en geen DRM.

Ik had het voor de pc.

Het is wel moeilijker is dan Oblivion, maar wel erg mooie achtergrondmuziek en donkere hemel met 3 manen.

Nog heb ik spijt dat ik het weg heb gedaan. Game is nergens te koop in de winkel. Gotye van Ubisoft koste me 3 euro.

2 manen; Masser en Secunda. Die zitten in alle TES games, ook in Redguard en Battlespire.

Ja, 't is wennen als je eerst Oblivion gedaan hebt en dan begint aan Morrowind. Morrowind is nog een echte klassieke sandbox rpg, waar men met Oblivion is gegaan voor de casual aanpak en je bij het handje neemt.

Ik vind het zelf wel leuk als je alles zelf moet ontdekken. Dat is het mooie aan Morrowind. En je doet ook echt aan character development. Je character begint op nul. Niet dat je al op level 1 de mainquest al kan uitspelen.

Joh, je hoeft niet eens te proberen om in Morrowind op level 1 naar Red Mountain te gaan en velen hebben al problemen in het begin met Addamasartus, de bekende grot even buiten Seyda Neen.

Muziek vind ik inderdaad ook leuk. De OST Nerevar Rising vind ik 1 van de betere soundtracks. Gecomponeerd overigens door Jeremy Soule.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb Oblivion en Skyrim gespeeld, zou ook deze wel eens spelen voor het verhaal alleen dan want de gameplay is natuurlijk verouderd

Bewerkt: door Bodemloos
Geplaatst:

Ik heb Oblivion en Skyrim gespeeld, zou ook deze wel eens spelen voor het verhaal alleen dan want de gameplay is natuurlijk veroudert

Gameplay is niet iets wat verouderd en dat is ook vooral het sterkste punt van Morrowind. Het heeft vele opties en keuzes en je moet zelf alles ontdekken.

Alleen de graphics zijn wat verouderd, wat ik overigens zelf wel mee vind vallen. Mocht je er problemen mee hebben, dan is er nog altijd MGE, landschap mods (zoals vurt's ascadian isles), etc.

Er is een ook project genaamd Morrowind 2011, wat als doel heeft Morrowind eruit te laten zien met bijgewerkte graphics.

Geplaatst:

Ik heb Oblivion en Skyrim gespeeld, zou ook deze wel eens spelen voor het verhaal alleen dan want de gameplay is natuurlijk veroudert

Gameplay is niet iets wat verouderd en dat is ook vooral het sterkste punt van Morrowind. Het heeft vele opties en keuzes en je moet zelf alles ontdekken.

Alleen de graphics zijn wat verouderd, wat ik overigens zelf wel mee vind vallen. Mocht je er problemen mee hebben, dan is er nog altijd MGE, landschap mods (zoals vurt's ascadian isles), etc.

Er is een ook project genaamd Morrowind 2011, wat als doel heeft Morrowind eruit te laten zien met bijgewerkte graphics.

o oke, graphics boeien me niet zoveel, en wat ik van ouwe games weet zoals jij al zei dat je alles zelf moet uitzoeken vergeleken bij tegenwoordige games wordt alles voor je neus neer gelegd.

dat is dan wel leuk maar er gaat dan super veel tijd inzitten.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Good old times, leuk om dat weer eens te zien. Het jammere aan Elder Scrolls 3, vond ik dat ik het relatief ( ik ging dan ook meteen voor de main missies ) het snel had uitgespeeld. Maar het blijft grappig om te weten dat zelfs nu Elder Scrolls 5: Skyrim op die ( welliswaar flink verbeterde ) engine draait :puh: .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...