Jump to content

Raare crash


iefen

Recommended Posts

een maand geleden kwam ik voor het eerste in aanraking met deze crash, mijn beeldschermen gaan op zwart en het zegt dat mijn beeldscherm niet is aangesloten op mijn videokaart; daarna loopt mijn geluid vast als een sample van 1 seconde dus ( drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) en dan kan ik dus niks doen aangezien ik niks hoor en niks zie, ik doe mijn computer uit door middel van de aanknop ingedrukt houden.

Dit was mij eerst maar 2 keer gebeurd in 1 maand maar de laatste dagen gebeurd het ongeveer 2 keer per dag en kan hierna ook mijn computer niet opstarten voor ongeveer 15 minuten, als ik hem opstart boot hij gewoon todat mijn bureaublad hoort worden weer gegeven, op het moment dat ik dat hoor te zien zie ik weer een error op mijn beeldscherm dat mijn videokaart niet is aangesloten met mijn beeldscherm.

Ik dacht eerst dat het door het warme weer kwam dat mijn computer oververhit raakte maar op een dag dat het redelijk cool was gebeurde het ook.

Ik weet niet waar dit aan kan liggen dus help alstublieft.

Dankjewel.

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt nog wel de POST te zien en niet dat het vanaf het begin zodra je de pc aanzet al zwart is?

Het kan meerdere oorzaken hebben. Het kan aan de videokaart liggen, maar het kan net zo goed iets anders zijn.

Weet je nog wanneer het begon en bij welke handeling? Heb je iets veranderd of zo?

Link to comment
Delen op andere websites

@candesco Ja ik krijg gewoon het heele boot proces tezien tot dat je eigenlijk windows kan gebruiken. Het begint eigenlijk heel willekeurig soms als ik een spel speel soms als ik aan het browsen ben, niet precies 1 ding. ik heb voor zover ik weet geen nieuwe onderdelen gekocht / geen zwaare veranderingen.

@mekane meestal spelletjes spelen of gewoon browsen, het is niet zo dat het bij 1 iets gebeurd het gebeurd gewoon willekeurig.

@boer ik gebruik een XFX 5770 als videokaart ( extern dus ) en de geluidskaar die op mijn moederbord zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens jongens, ipv zeggen denk dit stuk is of denk dat, eerst controleren, als je pc niet meer opstart koop je toch ook niet gelijk een nieuwe?

Controleer je geheugen met bv. Memtest86, hiermee kun je de conditie van je geheugen controleren.

Hiermee is het, onstabiel geheugen kan voor dit soort crashes veroorzaken.

Tip, label je geheugen, en test ze 1 voor 1, dan weet je gelijk welke stuk is mocht het zover zijn.

Stress je CPU met Prime95, en kijk of ie stabiel blijft lopen en je controleert de temps, is alles goed, dan is dit niet je probleem.

Overclocks kunnen namelijk een onstabiele pc veroorzaken en dit soort fouten kunnen daardoor veroorzaken.

Videokaart controleren, met bv. Furmark, hiermee stress je je videokaart en mocht je videokaart stuk zijn, is dit een grote kans dat ie dit nu laat zien.

Worst case scenario, je moederbord is stervende, dit valt vrijwel niet te testen behalve met een ander werkend moederbord.

Of nog beter met een andere pc, en dan onderdeel voor onderdeel gaat testen.

Met iedere test hou je je temps in de gaten, dit zegt al veel over je pc!

Het beste is dat je tijdens de test standaard clocks gaat draaien op je CPU, GPU en geheugen, als dit een onstabiele pc veroorzaakt ben je al van je probleem af.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

okay nu is het echt mis.

Mijn computer ging dus 2 dagen geleden in super slowmo, alles waar ik op klikte moest ik 10 minute wachten en verkenner enzo crashte met " reageert niet meer "

nu heb ik geprobeerd belangerijke bestanden in savemodus te backupen en dat lukt wel maar als ik gewoon een normaale backup wou doen kon dat alleen via de normale windows, toen heb ik een uur zitten wachten todat ik eindelijk op backup kon klikken in windows en toen gaf die een error. nu heb ik dus geprobeerd om windows dan maar gewoon opnieuw te installeren en dat lukt ook niet meer, na 3 minuten in het windows instalatie menu springt mijn beeldscherm(en) op zwart en kan ik gewoon niks meer doen. ik kan dus geen windows installeren, ik kan windows ook niet meer opstarten want ik heb net geformateerd en daarvoor kon ik ook al niet veel aangezien hij in superslowmo was.

ik weet niet waar dit vandaan komt en al helemaal niet hoe ik het kan verhelpen. graag snel help

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...