Jump to content
Joriz

Analyse van de nieuwe GTA5 voertuigen screenshots


Gisteren heeft Rockstar Games drie nieuwe screenshots van GTA5 gepubliceerd. Het artikel, onder de naam 'Transport', bevat drie screenshots met verschillende soorten transportmiddelen.

Nu vandaag komt GTAGames.nl lid Jesperkaj in zijn blog al met een analyse van de nieuwe afbeeldingen.

Jesperkaj schrijft dat de eerste screen een fiets bevat op het strand van Vespucci Beach, de tweede afbeelding toont een Cheetah in een woonwijk en tot slot een gevechtsvliegtuig, vermoedelijk een Hydra, die over Los Santos vliegt.

Afbeelding 1

GTAGames.nl afbeelding

  • De fiets maakt zijn herintrede in GTA V. In dit geval hebben we te maken met een racefiets. (Kijk maar naar het stuur.)
  • Pleasure Pier op de achtergrond, met onder andere een reuzenrad en een achtbaan als attracties.
  • Op het strand zijn strandwachthuisjes te zien. Wellicht maakt de challenge Beach Patrol weer zijn opwachting.
  • Mocht de persoon op de fiets de hoofdpersoon zijn, dan is het weer mogelijk om je kleding te customizen. De persoon op de fiets heeft namelijk een korte broek aan.

Afbeelding 2

GTAGames.nl afbeelding

  • De Cheetah is weer beschikbaar sinds GTA: Vice City Stories.
  • Door lichtinval is mogelijk de 'h' van 'Cheetah' niet te zien.
  • Aan de achtergrond te zien is deze afbeelding in een woonwijk gemaakt.
  • Een stopbord is te zien.
  • Op het kenteken staat '56PMA440'. Wellicht een hint naar meer informatie, of gewoon een 'random' kentekennummer.
  • Bovenop een Cheetah (rechts van het stopbord) is een witte paal te zien, maar wat de functie van deze paal is is niet te achterhalen.



Afbeelding 3

GTAGames.nl afbeelding

  • De mogelijkheid om te vliegen is weer terug.
  • Dit gevechtsvliegtuig lijkt heel erg op de Hydra uit GTA: San Andreas.
  • De linkervleugel geeft een rood licht, mogelijk om in het donker het vliegtuig te herkennen.
  • Op de achtergrond Los Santos, of misschien een andere stad (?).
  • Door met de helderheid van de screenshot te spelen is te zien dat de persoon in het vliegtuig dezelfde persoon in pak is als in de trailer. Wellicht een nieuwe aanwijzing dat dit de nieuwe hoofdrolspeler wordt?

Volgens een medewerker van Rockstar Games zal de ontwikkelaar deze week nog nieuwe screenshots online zetten. Ook zal Jesperkaj die nieuwe screenshots onder zijn blog onder de loep nemen.

Analyse is repost van Jesperkaj zijn blogartikel

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Mooie analyse! En natuurlijk drie prachtige screens.

Hopelijk zien we in de volgende screenshots iets van de bergen, bossen (dieren) en dorpjes.

Misschien is het leuk als je de volgende keer je punten aangeeft met afbeeldingen zodat je precies kan laten zien waar je over praat. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Misschien is het leuk als je de volgende keer je punten aangeeft met afbeeldingen zodat je precies kan laten zien waar je over praat. :)

Wellicht een idee voor de volgende analyse, maar dat vond ik voor deze keer niet nodig, aangezien de focal point op deze screenshots specefiek gericht is op de voertuigen. Op de eerste en derde afbeelding is zowat alles buiten de voertuigen weggevaagd, en op de tweede screenshot is buiten de Cheetah ook vrij weinig te zien. Vandaar dus. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zucht... Leren mensen het nou nooit? Alles wat ze releasen, ALLES, is waar ze mee bezig zijn. Het zijn prototype's. Dingen kunnen verandert worden, verbeterd worden, of zelfs compleet weggelaten worden. Zie GTA IV. Daar zou Niko handschoenen in het spel dragen. Nogmaals, zie GTA IV. Zelfs in de latere periodes van game-designing (in andere woorden, toen ze trailer na trailer naar buiten lieten stromen) waren er tal van auto's te zien die gewoon niet in het uiteindelijke spel naar buiten kwamen.

Ze laten nu een vliegtuig zien, en er wordt meteen als feit weggezet dat we weer kunnen gaan vliegen in het spel. In GTA IV waren er vast ook wel screenshots van de vliegtuigen, of het vliegveld, maar kan iemand in het originele spel vliegen? Ik niet hoor. In het intro-filmpje van GTA IV Lost and Damned zelf (dus in-game) was er een Tampa te zien. Dat, terwijl het voertuigje zelf pas in The Ballad of Gay Tony echt bestuurbaar was. Er is slechts een screen-shot van een Cheetah te zien, en weer wordt er van uitgegaan dat dat voertuigje in het spel voor gaat komen.

Luister, ik begrijp dat het allemaal redelijk logisch dat al deze dingen in het uiteindelijke spel zullen zitten. Maar dat is het absoluut niet. GTA V is maar een project. Het is een stukje klei wat nog gevormd moet worden. Mensen, met hun eigen artistieke meningen en redenen zijn er vrijwel continu aan bezig. Misschien komen ze een maand voor de uiteindelijke release met het verhaal dat ze geen fietsen in het spel zullen laten, omdat het de ziel van het spel weghaalt (theoretisch). Alles kan gebeuren.

Zoals ik al heb gezegd, ik begrijp waarom jullie dit over de screenshots zeggen. Maar ik adviseer het om dat niet te doen. Ten eerste komt het totaal niet profesioneel over, omdat je iets als feitelijks wegzet terwijl het een waarschijnlijkheid is. Ten tweede geef je verkeerde indrukken. Als je nu als feit weg gaat zetten dat de Cheetah terug in het spel gaat komen, terwijl dat uiteindelijk niet gaat zijn, zullen er mensen teleurgesteld zijn. En dat wilt niemand.

Sorry als mijn post een beetje ongestructureerd overkomt, of als er spellings/grammatica-fouten in zitten. Het is laat, dan gaat mijn Nederlands altijd achteruit...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zucht... Leren mensen het nou nooit? Alles wat ze releasen, ALLES, is waar ze mee bezig zijn. Het zijn prototype's. Dingen kunnen verandert worden, verbeterd worden, of zelfs compleet weggelaten worden. Zie GTA IV. Daar zou Niko handschoenen in het spel dragen. Nogmaals, zie GTA IV. Zelfs in de latere periodes van game-designing (in andere woorden, toen ze trailer na trailer naar buiten lieten stromen) waren er tal van auto's te zien die gewoon niet in het uiteindelijke spel naar buiten kwamen.

Tuurlijk zijn het prototypes, maar waarom zouden ze zulke gedetailleerde screenshots van voertuigen op het internet plaatsen?

Ze laten nu een vliegtuig zien, en er wordt meteen als feit weggezet dat we weer kunnen gaan vliegen in het spel. In GTA IV waren er vast ook wel screenshots van de vliegtuigen, of het vliegveld, maar kan iemand in het originele spel vliegen? Ik niet hoor. In het intro-filmpje van GTA IV Lost and Damned zelf (dus in-game) was er een Tampa te zien. Dat, terwijl het voertuigje zelf pas in The Ballad of Gay Tony echt bestuurbaar was. Er is slechts een screen-shot van een Cheetah te zien, en weer wordt er van uitgegaan dat dat voertuigje in het spel voor gaat komen.

Waarom ik het vliegen als feit zet, is dat je de persoon die in het vliegtuig zit ook vaak voorkwam in de eerste trailer. Op een terras kom je hem tegen, bij een bankoverval (?) kom je de persoon weer tegen, en nu in het vliegtuig weer. Waarom zouden ze deze persoon, die bij sommige gezien wordt als hoofdpersonage, in dit gevechtsvliegtuig plaatsen? Ook, de Cheetah. Waarom zou Rockstar Games specifiek zo'n gedetailleerde screenshot online zetten van een Cheetah online zetten?

Luister, ik begrijp dat het allemaal redelijk logisch dat al deze dingen in het uiteindelijke spel zullen zitten. Maar dat is het absoluut niet. GTA V is maar een project. Het is een stukje klei wat nog gevormd moet worden. Mensen, met hun eigen artistieke meningen en redenen zijn er vrijwel continu aan bezig. Misschien komen ze een maand voor de uiteindelijke release met het verhaal dat ze geen fietsen in het spel zullen laten, omdat het de ziel van het spel weghaalt (theoretisch). Alles kan gebeuren.

Zoals ik al eerder vermelde: Waarom zou Rockstar Games specifiek van deze die vervoersmiddelen screenshots op het internet zetten? Je geeft aan het publiek een indruk van wat de mogelijkheden in het spel zijn. Waarom zou je die voor de release alsnog uit het spel halen?

Zoals ik al heb gezegd, ik begrijp waarom jullie dit over de screenshots zeggen. Maar ik adviseer het om dat niet te doen. Ten eerste komt het totaal niet profesioneel over, omdat je iets als feitelijks wegzet terwijl het een waarschijnlijkheid is. Ten tweede geef je verkeerde indrukken. Als je nu als feit weg gaat zetten dat de Cheetah terug in het spel gaat komen, terwijl dat uiteindelijk niet gaat zijn, zullen er mensen teleurgesteld zijn. En dat wilt niemand.

Waarom zou ik de screenshots en het materiaal wat er nog aan zal komen niet kunnen analyseren? Het enigste waar ik deze analyse voor gebruik is om dingen in een lijst vast te leggen wat mogelijk in het spel zal verschijnen. Waarom ik die voertuigen als feit bestempeld heb ik al eerder in deze post aangegeven.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom zal Rockstar deze screens anders vrijgeven? We hebben nog héél weinig over GTA V gehoord, wat R* zo wil houden. Ze zouden dom bezig zijn als ze screens uitgeven met voertuigen en andere dingen als die uiteindelijk toch niet in het spel komen. Daarnaast heeft R* zelf gezegd dat ze niemand wilden teleurstellen door te veel informatie vrij te geven. Zouden ze dan toch 'verkeerde' screenshots uitgeven? Ik geloof van niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

...

Je hebt gelijk dat niet alles in de uiteindelijke versie zitten, maar aannemen dat dat wel zo is, is toch helemaal niet gek? It's all we got ;)

Je moet dit gewoonweg opvatten als: "Als deze screens echt uit het spel zijn, dan kan je daar het volgende uit concluderen". Om screens níet aan een analyse te onderwerpen vind ik onprofessioneel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Daarnaast is er een behoorlijk verschil tussen de screenshots en de voorbeelden die jij, Hayte, geeft. De voorbeelden die jij geeft zijn slechts details, het zijn niet zaken die er echt toe doen in het spel. De screenshots die Rockstar nu heeft vrijgegeven, bevatten zaken die dusdanig op de voorgrond zijn geplaatst. De vergelijking tussen jouw voorbeelden en deze screenshots vind ik dus niet echt passend, en ik kan me best voorstellen dat mensen de screenshots dan ook als waarheden gaan zien/bestempelen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Natuurlijk zijn die screenshots geen redenen om te vroeg euforisch te zijn, maar je moet een paar dingen in acht nemen.

Ten eerste is het overduidelijk dat R* voor deze GTA geen dingen zomaar laat gebeuren. Zoals bewezen in de afgelopen maanden zijn ze zeer voorzichtig met informatie vrijgeven en zijn de screenshots vrijgegeven nadat ze het gevoel hadden dat ze er klaar voor waren. Er is dus zeer lang over nagedacht vooraleer het werd gedaan. Het lijkte me zeer onwaarschijnlijk dat ze screenshots vrijgeven van deze voertuigen als ze uiteindelijk verwijderd worden. Dat was mogelijk bij GTA IV, maar daar hebben ze hun lessen uitgetrokken en ik geloof niet dat het nu nog mogelijk is.

R* zei ook dat er geen vliegtuigen in GTA IV zaten, omdat de plattegrond daar simpelweg te klein voor was. Daarnaast liet R* doorschemeren dat GTA V de grootste map zal worden ('biggest and most ambitious game'). Als je de lijn dan zou doortrekken, zou het onlogisch zijn dat er geen vliegtuigen waren in GTA V.

Als laatste moet je ook rekening houden met de ontwikkeling van het spel. Niemand weet waar het spel momenteel staat, maar gezien de kwaliteit van de screenshots, zou het best kunnen dat het zo goed als af is. Dat wil zeggen dat de verschillende voertuigen meermaals zijn veranderd, verbeterd en er veel overwogen is ze al dan niet in het spel te laten. Het is al gebeurd dat er dingen op het laatste moment eruit gevist zijn, maar met dingen als voertuigen lijken me geen problemen te zijn.

En even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het spel af is, ik zeg dat dit mogelijk is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Rockstar heeft gezegd in A&A dat ze alleen informatie geven wat 100% correct is.

(we want to make sure we only give 100% correct information)

Bron: http://m.rockstargames.com/newswire/article/36881/asked-answered-max-payne-3-and-grand-theft-auto-v.html

Je kan er dus vanuitgaam dat de Cheetah, fiets en straaljager in GTA V zitten.

Net als de vernieuwde Shamal(?) die in de trailer te zien was.

Bewerkt: door bugatti

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...