Jump to content

Stotteren bij games


Indycar series

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een raar, irritant probleem: M'n pc is traag/stottert.

Met het internet merk ik het bijvoorbeeld tijdens het opstarten ervan. Dan kan het soms al een paar minuten voor ik een pagina geladen heb, en die laadtijden blijven wat langer voor een tijdje. Na een tijdje is het internet gewoon normaal, hoef ik bijna niet te wachten.

Maar met het gamen irriteert het me enorm. Games die ik een tijdje geleden probleemloos kon spelen, beginnen nu enorm te haperen(Zit vaak rond de 30 FPS). Dit is dan met als zwaar programma alleen Steam. Dit had ik eerst niet, maar sinds kort heb ik dit. Het verschilt in mate per game: In FIFA duurt zo'n hapering meestal 2 seconden, maar in F1 2011 zet ik m'n game vaak op pauze voor 30 seconden, gewoon omdat het daar veel langer duurt. Ik kon eerst met meer programma's gewoon gamen zonder problemen.

Ik denk eraan om een verse Windows installatie erop te zetten, maar misschien dat iemand van jullie oplossingen heeft?

Groeten,

Indycar series

Bewerkt: door Indycar series
Link to comment
Delen op andere websites

Verwijderalle programma's die je niet gebruikt. Ook Windows programma's, dit staat aan de linker kant bij programma's verwijderen (bij elke Windows versie). Zoals spellen van ontspanning die je niet gerbukt, Internet Explorer of print service plaats van je geen printer aangesloten hebt.

Download Game Booster hier. (ik gebruik de beta versie) De naam zegt het al het boost je game. Het sluit alle onnodige programma's die tijdens het games draait. Ga naar configure/configureren (ligt er aan op welke taal je hem hebt staan), selecteer alles behalve je firewall. Dit scheelt enorm!

Wat ook heel erg helpt is je computer opfrissen met CCleaner. Bij mij werkt het niet goed maar bij andere mensen wel. Zelf gebruik ik Avg Tuneup 2011 (volledige versie). De programma's verwijderen rommelbestanden, dit kan oplopen tot gb's! Dit scheelt ook enorm.

Update al je drivers met Slimdriver, download dit hier. Dit helpt meestal wel, ligt eraan welke driver je update.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :tu:

Nyltje

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Dergelijke problemen zijn meestal gevolg van fouten die in je systeem sluipen na een tijd van gebruik. Een herinstallatie kan in dergelijke gevallen wel een uitkomst zijn. Ook het gebruik van programma's welke gepost zijn door nyltje kunnen wel eens helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Ccleaner al geprobeerd :)

Maar het lijkt nu grotendeels voorbij te zijn. Ik zal Game Booster straks ook nog eens proberen, maar na Ccleaner en wat programma's verwijderen lijkt het met games in ieder geval al iets sneller te gaan. Ik zal straks nog een keer proberen, aangezien ik nog niet veel tijd heb gehad daarvoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Ccleaner al geprobeerd :)

Maar het lijkt nu grotendeels voorbij te zijn. Ik zal Game Booster straks ook nog eens proberen, maar na Ccleaner en wat programma's verwijderen lijkt het met games in ieder geval al iets sneller te gaan. Ik zal straks nog een keer proberen, aangezien ik nog niet veel tijd heb gehad daarvoor.

Mooi zo :tu:

Vergeet niet als je GameBooster heb gedownload bij configure alles te selecteren (behalve je firewall), anders heeft GameBooster niet veel nut.

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

je computer schoonmaken ( in reallife :puh: ) , wilt ook wel eens helpen.

Ja idd heb ik ook gedaan, maar Golf60 zei dat het niet goed was om je pc met een stofzuiger schoon te maken. Maar het heeft wel geholpen :D (pc koelde ongeveer 10-15 graden af)

Dit is de quote:

Ik heb gister mijn pc helemaal stofvrij gemaakt. Mn pc is met 10-15 graden afgekoeld!

Heb het gewoon met de stofzuiger gedaan. De fan draai dan ook automatisch. Achter mijn fan zat iets met plankjes, volgens mij was het mijn videokaart maar dat weet ik niet zeker. Deze 'plankjes' heb ik ook stofvrij gemaakt.

Je weet dat je met een stofzuiger geen pc hoort schoon te maken?

Door de luchtstroom en de plastiek mond kan de lucht statisch worden, wat je onderdelen kan slopen.

Tevens moet je altijd de fans stil houden als je er toch met een stofzuiger in gaat zitten, of beter, een compressor of een busje lucht, fans kunnen een toerental halen waardoor je lager stuk loopt en gaat brommen.

Oh dat wist ik niet, ik heb niet de hardware aangeraakt. Maar lesje geleerd! Bedankt voor je post!

Hoe maak je een pc dan op de JUISTE manier stofvrij?

EDIT: Gelukkig nog geen problemen, zijn die meestal meteen of kunnen die nog komen?

Beste is met luchtdruk, dus een busje perslucht of een compressor en alles eruit blazen.

En over de fans, meestal beginnen ze gelijk als het lagertje stuk is, dat had ik iig toen ik ermee ging experimenteren.

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf altijd van mening geweest dat tooltjes zoals GameBooster volledig overbodig zijn, en alleen maar een extra proces is terwijl je dat juist wilt verminderen.

Ga naar Start -> msconfig in het zoekvenster tikken en op Enter drukken -> Tabblad "Opstarten" -> Consequent alles uitvinken wat niet van belang is. Uiteindelijk moet je nog overhouden; je antivirus programma, drivers van hardware die je in je pc hebt zitten, en dan nog je OS. Voor de rest heb je echt compleet niks nodig.

Doe ook eens een defragmentatie met Defraggler, en een antivirus scan met bijvoorbeeld Malwarebytes' Anti-Malware. Dit zijn allemaal dingen die je periodelijk moet doen en echt een verbetering voor je pc kunnen betekenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf altijd van mening geweest dat tooltjes zoals GameBooster volledig overbodig zijn, en alleen maar een extra proces is terwijl je dat juist wilt verminderen.

Bij mij speelt hij games met GameBooster sneller af ;)

Ga naar Start -> msconfig in het zoekvenster tikken en op Enter drukken -> Tabblad "Opstarten" -> Consequent alles uitvinken wat niet van belang is. Uiteindelijk moet je nog overhouden; je antivirus programma, drivers van hardware die je in je pc hebt zitten, en dan nog je OS. Voor de rest heb je echt compleet niks nodig.

Dit helpt ook ja, maar hiermee start je pc alleen sneller op. Als je geen GameBooster wilt gebruiken kan je 'msconfig' doen maar ik zou GameBooster gebruiken want daarmee speelt hij je games wel sneller af dan met 'msconfig'

Je kan wel zoiezo 'msconfig' doen want daarmee start je pc sneller op ;)

Alles want in het rijtje bij opstarten staat start hij op als je je aanmeld. Hij moet dus al die dingen laden voordat jij je browser of je Msn kan opstarten.

Doe ook eens een defragmentatie met Defraggler, en een antivirus scan met bijvoorbeeld Malwarebytes' Anti-Malware. Dit zijn allemaal dingen die je periodelijk moet doen en echt een verbetering voor je pc kunnen betekenen.

Dit scheelt echt enorm! Van een virus wordt je pc zo traag dat het lijkt als of je nog 1kb over heb op je harde schijf hebt staan (bewijze van dan) Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Als jij goed en consequent werkt met msconfig dan zal de invloed van GameBooster minimaal zijn. Alle processen die GameBooster uitschakelt zouden nooit überhaupt aan moeten staan, wat je dus met GameBooster kan preventeren. Msconfig zal inderdaad het opstarten logischerwijze versnellen, maar ook het gebruik zelf. Alles wat hij opstart blijft de gehele tijd aanstaan, tot je het zelf uitzet (of GameBooster dat doet). Stel, jij hebt Spotify, MSN en Steam ingesteld om op te starten wanneer je je OS opstart. Die processen gaan niet uit als ze zijn opgestart, nee, ze blijven de gehele tijd processor kracht gebruiken. Daarom is het verstandig gewoon alle meuk uit te schakelen, en de zooi die je wél nodig hebt gewoon handmatig op te starten. Moet je wel iets meer bij nadenken, maar ja, houdt het hoofd fris, zullen we maar zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als jij goed en consequent werkt met msconfig dan zal de invloed van GameBooster minimaal zijn. Alle processen die GameBooster uitschakelt zouden nooit überhaupt aan moeten staan, wat je dus met GameBooster kan preventeren. Msconfig zal inderdaad het opstarten logischerwijze versnellen, maar ook het gebruik zelf. Alles wat hij opstart blijft de gehele tijd aanstaan, tot je het zelf uitzet (of GameBooster dat doet). Stel, jij hebt Spotify, MSN en Steam ingesteld om op te starten wanneer je je OS opstart. Die processen gaan niet uit als ze zijn opgestart, nee, ze blijven de gehele tijd processor kracht gebruiken. Daarom is het verstandig gewoon alle meuk uit te schakelen, en de zooi die je wél nodig hebt gewoon handmatig op te starten. Moet je wel iets meer bij nadenken, maar ja, houdt het hoofd fris, zullen we maar zeggen.

Ja inderdaad. 'msconfig' heeft echt heel veel nut bij het opstarten, niet alleen voor gamen is het goed het is ook goed als je tegelijkertijd iets voor school moet schijven, op het GtaForum zit, een spelletje op internet doet en misschien nog wel meer dingen. Dit gaat dan veel sneller. Voor een internet spelletje hoef je natuurlijk niet GameBooster in te schakelen. Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal binnenkort wel eens naar dat msconfig kijken :)

Het enige waar ik nu nog mee zit, is lag tijdens FRAPS. Daar had ik eerst geen last van, maar nu wel. Best jammer, maar misschien dat het te verhelpen is met Msconfig. En ik heb nu Gamebooster, dat helpt best wel in snelheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...