Jump to content

[Discussie] Bevolkingsgroepen?


SpacyColours

Recommended Posts

Hoi GTA'ers en GTA'sters. Misschien leuk om 't over bevolkingsgroepen in GTA V te hebben. Mocht dit al besproken zijn, dan hoop ik dat jullie me vergeven en niet naar de rektafel slepen. Ik vraag me af wat jullie ervan verwachten; welke bevolkingsgroepen, worden ze overdreven uitvergroot of niet, waar wonen ze?

GTA: SA had veel diverse bevolkingsgroepen, allemaal karikaturaal neergezet, zoals heel San Andreas eigenlijk. Was ook niet zo'n realistisch spel, meer de focus op humor. Dus kreeg je conservatieve Native Americans, lelijke Rednecks, donut-etende Cops, blaaskaken van Pimps en ga zo maar door.

Ik verwacht dat het in V meer als IV gaat worden. Realistischer. Nog steeds satirisch uiteraard maar serieus te nemen, en dus minder opvallend. Maar ze zullen er nog zeker zijn, en nog zeker hun eigen gebieden hebben.

Het zuiden van Los Santos zal denk ik weer overspoeld zijn met Latino's (hoort zo). Vergeet ook de Koreanen niet. Daar wonen er meer van in Los Angeles dan Afro-Amerikanen. Die laatste groep werd vroeger dan ook iets sneller uitgeroeid. Dat gebeurt nog steeds, overigens. Het zal misschien iets minder gevaarlijk worden als in GTA: SA, waar op elke straathoek wel een gang klaar stond om je banden lek te schieten. Ik ben benieuwd in hoeverre de ghettos voorkomen in de stad en opgenomen worden in het verhaal (wat krijg jij als 'nette burger' met de ghetto te maken?). En dat er een rijker gedeelte komt, dat weten we al. :) Ik hoop dan ook op veel shops als Didier Sachs... in kleding rondlopen die ik in het echt niet hoef en niet kan betalen. :)

Wat zijn jullie verwachtingen?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je moet onthouden is dat Los Angeles wordt gezien als de "Gang Capital of America". Natuurlijk komt dat weer voor in GTA V, anders wordt het er niet bepaald realistischer op. Volgens deze pagina zijn er 170.000 gang members in LA (ook interessante pagina voor welke gangs er in LA zijn). Dat is ongeveer 4,5% van de totale bevolking (dat is 3.700.000 ongeveer). Wellicht dat ze dit percentage aan kunnen houden om het realistischer te maken?

Het is wel echt zo dat als je een verkeerde straat/wijk komt in LA, je wordt aangevallen als je niet van dezelfde gang bent. Dus ik denk (en hoop) in meerdere mate als in SA, maar wel "gevaarlijk" in sommige wijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel echt zo dat als je een verkeerde straat/wijk komt in LA, je wordt aangevallen als je niet van dezelfde gang bent. Dus ik denk (en hoop) in meerdere mate als in SA, maar wel "gevaarlijk" in sommige wijken.

Klopt inderdaad, ken je de hiphopgroep Bloods & Crips? Ik weet nog toen ik hun 1993 album Bangin' On Wax ontdekte. Ik nam het toen niet zo serieus. Op dat album hoor je de Bloods alleen maar over het uitmoorden van de Crips, en vice versa. Ik dacht "zal wel een grapje zijn, ze werken toch samen voor dit album?"

Tot ik ontdekte dat van de 48 Bloods & Crips die in 1993 dat album hebben opgenomen, er nu nog maar 28 leven, waarvan 3 in de gevangenis, + nog 5 onbekend.

Van de Crips die in

rappen zijn er nu 3 dood. En Bloody Mary (Bloods-chick) ook. :( Maar C-Note (Crips-chick) is nog wel in leven. :)

Dus je hebt helemaal gelijk, in sommige straten van de ghettos is een verkeerde kleur dragen (en er überhaubt komen) een death wish. Maar ik doelde eigenlijk meer op het feit dat in GTA: SA, je daar in de wijken (of in de buurt van) Rodeo en Vinewood óók constant Ballas tegenkomt, midden tussen de rijke shopping-snobs. In GTA: SA is dat helemaal niet erg, want nogmaals, het is daar gameplay boven realisme en dat is de kracht van het spel. Maar in GTA V verwacht ik die gangs niet in het Noord-Westen van Los Santos te zien staan.

Of wel? Ik baseer mijn oordeel ook gewoon maar op een snelle blik op Wikipedia, ik ben er nog nooit geweest. Los Angeles is altijd wel gevaarlijk, 's nachts vooral, dat weet ik. Maar naar mijn weten bevinden de gangs zich voornamelijk in de ghetto-wijken.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Gangs of 'groepjes' kan je overal in Los Angeles vinden. Zo was ik in Hollywood om van de Hollywood Sign en de Walk of Fame wat foto's te maken, maar echt veilig voelde ik me niet doordat er allemaal groepjes waren van personen die je liever niet tegenkomt in een steeg. Ik ben wel wat gewend in Rotterdam, maar ik moest toen ik deze groepjes zag ook wel een aantal keer slikken.

Niet alleen in de toeristische gebieden vind je ze, maar ook in andere gebieden. In South Los Angeles en de steden daaromheen vind je veel zwarte gangs. Door de massale immigratie van Hispanics is de toename van criminaliteit onder deze bevolkingsgroep ook in Los Angeles en omstreken toegenomen. Hispanicgangs zijn vooral in de steden ten oosten en zuidoosten van Los Angeles te vinden. In Orange County en de 'Inland Empire', waar de afgelopen jaren de steden explosief zijn gegroeid, zijn de meeste Hispanics te vinden en dus zullen de gangs daar ook te vinden zijn. In de stad Anaheim, Orange County zag ik alleen maar Hispanics lopen, en geen mensen van een andere bevolkingsgroep.

Dat er zo veel Aziaten in Los Angeles en omstreken wonen wist ik niet. Volgens het census bureau van de Verenigde Staten was het aantal Aziaten in 2011 14,9% van de totale bevolking van Los Angeles County. Ik wist dat er verschillende gemeenschappen zijn in Los Angeles, maar volgens mij is het ook zo dat deze groep erg verspreid woont tussen de andere bevolkingsgroepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...