Jump to content

[UPGRADE][€100-150]Matthijs

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoogste tijd om mijn PC weer eens van wat nieuwe hardware te voorzien. Wat ik wil is een (kleine) upgrade van de processor en videokaart, zodat ik de levensduur van deze PC nog even wat kan verlengen. De huidige configuratie stamt uit 2007/2008 (m.u.v. het geheugen). Natuurlijk is een compleet nieuwe PC het beste, maar ik ben (nog) niet bereid om hier veel geld aan uit te geven.

Specs:

[table=border] computer.gif Computer|Fabrikant:|System manufacturer

|Computermodel:|System Product Name

|Computernaam:|MATTHIJS

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gif Moederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.

|Model:|P5S-MX SE

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 09/05/07 19:17:24 Ver: 08.00.14, versie 0306

|Aansluitingen:|PCIEX16 (Vrij), PCIEX1 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij)

|Poorten:|PS2Mouse (Muis), PS2Keyboard (Toetsenbord), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), LPT (Parallel), COM1 (Serieel), Audio Mic In (Audio), Audio Line In (Audio), Audio Line Out (Audio), LAN (Netwerk), CD IN (Audio), PRI IDE (Geen), FLOPPY (Geen), FRONT PNL (Geen), CHASSIS REAR FAN (Geen), CPU FAN (Geen), FP AUD (Geen)

empty.gif

processor.gif Processor|Model:|Intel® Core™2 CPU 6320 @ 1.86GHz (Dual Core)

|Kloksnelheid:|1866 MHz

|Socket & Cache(s):|CPU 1, 4096 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gif Geheugen|Grootte:|3071 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR, DIMM), 2048 MB RAM (DDR, DIMM)

empty.gif

harddisk.gif Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|128,00 GB (128,00 GB (C:) )

|Vrije ruimte:|61,88 GB (61,88 GB (C:) )

empty.gif

drives.gif Stations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Verwisselbare schijf, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: CD- of DVD-ROM station, J: CD- of DVD-ROM station

|Model(len):|A: Onbekend, C: MAXTOR STM3250820AS IDE, D: Onbekend, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: TSSTcorp CD/DVDW SH-S182M, J: DTSOFT Virtual CdRom Device

empty.gif

soundcard.gif Geluidskaart|Fabrikant:|Advanced Micro Devices

|Model:|AMD High Definition Audio Device

empty.gif

videocard.gif Videokaart|Model:|ATI Radeon HD 2600 XT

|Beeldprocessor:|AMD Radeon Graphics Processor (0x9588)

|Geheugengrootte:|256 MB VRAM

|Stuurprogramma:|ati2dvag.dll, versie 6.14.10.7267

empty.gif

display.gif Beeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Plug en Play-monitor

|Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|75 Hz

empty.gif

mouse.gif Muis|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|Microsoft PS/2-muis

|Aantal knoppen:|5

|Aansluiting:|PS/2

empty.gif

keyboard.gif Toetsenbord|Model:|USB-HID

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gif Netwerkkaart|Model(len):|SiS191 Ethernet Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.178.12, MAC: 00:1D:60:CE:34:09, DHCP: 192.168.178.1 & IP: 5.0.170.1, MAC: 7A:79:05:00:AA:01, DHCP: 5.0.0.1

empty.gif

directx.gif DirectX|Versie:|9.0c

empty.gif

operatingsystem.gif Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows XP Home Edition

|Versie:|5.1.2600

|Service Pack:|Service Pack 3 [/table]

Mijn verstand op het gebied van hardware is tot het absolute nulpunt gedaald, dus ik laat me graag informeren door jullie. Mijn budget ligt tussen de €100-150, meer wil ik er ook niet aan uitgeven. Hoe minder, hoe beter. Heel af en toe speel ik eens een spelletje. Ik neem wat dat betreft genoegen met low/medium kwaliteit.

Nog twee kleine opmerkingen bij de specs:

1. Er zit 4GB geheugen in, alleen Windows XP geeft tot 3GB aan.

2. De HDD is rond de 300GB. Van de ongebruikte ruimte moet ik nog een nieuwe partitie maken.

Geplaatst:

Dat XP 3 GB in plaats van 4 GB weergeeft, dat snap ik. Je hebt een 32-bits besturingssysteemsysteem i.p.v. een 64-bits besturingssysteem.

Welke spellen speel je?

Geplaatst:

Momenteel speel ik niets. Ik zou graag Far Cry 3 en Borderlands 2 willen spelen. Met de huidige hardware kan ik de huidige actuele games net draaien (vaak op low) en dat is meer dan genoeg. Mijn gedachtegang is eigenlijk dat als ik met hardware uit 2007/2008 games kan spelen uit 2011/2012, ik met hardware uit 2009/2010/2011 games kan spelen uit 2012/2013.

Kan ik overigens Windows XP 64-bits installeren op deze computer? Heb begrepen dat dat afhangt van je processor.

Geplaatst:

Ik heb nog nooit iemand Windows XP X64 zien aanraden omdat het klaarblijkelijk geen goed OS is. Trouwens, voor die ene GB extra RAM zou ik het niet doen. Met XP 32-bits moet je toch wel al heel veel hebben openstaan wil je de 3 GB vol krijgen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...