Jump to content

Harde schijf vol.


Davedavy

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb weer eens een probleem, sinds een paar maanden kwam ik erachter dat mijn C schijf vol zit. Ik heb alle game's (behalve steam games), verplaatst naar de D schijf. Dit leverde weer zo'n 60 GB op, maar nu heb ik weer maar 10 GB over op mijn C schijf, terwijl ik alles download op de D schijf. Veel steam game's heb ik ook al verwijderd , ik heb er nu maar 3 geïnstalleerd dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb al eens gekeken bij configuratiescherm naar de grootste programma's, maar dat zijn allemaal programma's die ik nodig heb en die er al op stonden voordat mijn schijf opeens vol liep. Iemand enig idee waar ik zoveel ruimte aan besteed? Ccleaner en dergelijke heeft niet veel zin gehad, maar liefst 1 GB opgruimt! (Achja, beter als niks).

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het niet weet waardoor het komt kan je op je C schijf gaan en bij elke map de eigenschappen bekijken, als je dus ziet dat er een map veel plaats inneemt open je die map en kan je zien/zoeken waardoor die map zo groot is en eventueel dingen verwijderen . :)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Of anders kan je ook Spacesniffer gebruiken. Bij Spacesniffer kan je adhv 'vierkantjes' zien wat er veel plaats inneemt op je HDD. Hoe groter het vierkant is, hoe meer ruimte het inneemt.

Als je er dan op klikt kan je steeds verder bladeren tot je hebt gevonden wat er zoveel plaats inneemt. Of het echt overzichtelijk is weet ik niet, maar het geeft wel een idee.

Hier is een voorbeeldje:

space-sniffer-screenshot.png

(als je ergens op klikt dan wordt die 'geopend' zodat je een overzicht krijgt van wat er in die map dan weer veel ruimte inneemt, op dezelfde manier). - Niet mijn screen trouwens. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan TreeSize eens proberen. thumbsup2.gif

TreeSizeFree.png

Of anders kan je ook Spacesniffer gebruiken. Bij Spacesniffer kan je adhv 'vierkantjes' zien wat er veel plaats inneemt op je HDD. Hoe groter het vierkant is, hoe meer ruimte het inneemt.

Als je er dan op klikt kan je steeds verder bladeren tot je hebt gevonden wat er zoveel plaats inneemt. Of het echt overzichtelijk is weet ik niet, maar het geeft wel een idee.

Hier is een voorbeeldje:

space-sniffer-screenshot.png

(als je ergens op klikt dan wordt die 'geopend' zodat je een overzicht krijgt van wat er in die map dan weer veel ruimte inneemt, op dezelfde manier). - Niet mijn screen trouwens. :puh:

Bedankt, dit heeft geholpen! Blijkbaar besloeg mijn Steam map alsnog 50 Gig in beslag en had ik nog wat games van totaal 20 Gig die ik toch niet speelde, bedankt! :) Zonder deze programma's was ik hier dus niet achter gekomen :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Onthoud dat spellen tegenwoordig standaard de savegames op C pleuren, ook al installeer je het spel zelf elders. Wanneer je dan vervolgens ook nog mods of cc of iets dergelijks gebruikt kan het vollopen.

De Sims 3 is daar een goed voorbeeld van of Neverwinter Nights 2. GTA:SA slaat ook saves in documenten op. Bij Steam spellen gebeurt dit ook. Zo heb ik King's Bounty: The Legend en King's Bounty: Armored Princess via Steam gekocht. Steam zelf is geïnstalleerd op E en daar gaan de spel installaties ook naar toe, maar de saves van beide KB spellen komen in documenten terecht. Soms ook wel eens bij gedeelde documenten, zoals S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl dat doet. En er wordt ook vaak onder local settings (verborgen map) wat geplaatst.

Alleen oude spellen zoals Morrowind of Vampire the Masquerade: Bloodlines slaan de saves op in dezelfde map als waar de installatie ook staat.

Bewerkt: door candesco
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...