martijn0126 Geplaatst: 1 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2012 Hallo mede forumers, Ik heb een nieuwe videokaart binnengekregen namelijk de: Club 3D Radeon HD 7770, hij vereist 600W voor de voeding, nou had ik 300W voeding, dus ben ik nu aan het zoeken naar 600W voeding, het probleem is, ik heb een voeding die al bij aankoop in de computer zat, is dit te vervangen door een nieuwe voeding, of ben ik gedoemd, de videokaart op mijn boekenplank te laten liggen? In ieder geval zit er een soort ijzer kastje omheen geschroefd. Zouden jullie me alsjeblieft willen helpen hiermee? Reageren
martijn0126 Geplaatst: 1 oktober 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2012 Welke PC heb je? HP Pavillion P6-2002nl Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 1 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2012 Tja, als je een nieuwe voeding erin zet, ben je meteen je garantie kwijt Reageren
martijn0126 Geplaatst: 1 oktober 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2012 Tja, als je een nieuwe voeding erin zet, ben je meteen je garantie kwijt Maar zou het wel kunnen dan? Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 1 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2012 Het kan wel. Maar als er iets mis gaat, kan HP je geen hulp verlenen. Reageren
Woody268 Geplaatst: 1 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2012 Dit is een perfecte voeding: http://www.alternate.nl/html/product/Antec/High_Current_Gamer_HCG-620/763736/?tk=7&lk=3892. Zoals hierboven staat is dit natuurlijk op eigen risico. Reageren
martijn0126 Geplaatst: 2 oktober 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2012 Maar wat zijn de risico's dan? Reageren
Woody268 Geplaatst: 2 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2012 (bewerkt) Maar wat zijn de risico's dan? Als jij iets fout hebt gedaan of er iets iets met je pc je geen garantie op je pc hebt. Bewerkt: 2 oktober 2012 door Woody268 Reageren
martijn0126 Geplaatst: 4 oktober 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 4 oktober 2012 Ik heb een oplossing gevonden, ik ga de HD 7770 terugsturen naar Alternate en ga dan deze: http://www.alternate.nl/html/product/MSI/R7750-PMD1GD5-OC_V2/1032800/?tk=7&lk=4031 bestellen, bij reviews op andere sites stond dat je er geen extra stroom aan hoefde aan te sluiten, zou deze ook goed zijn om lekker te gamen? Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 4 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2012 Maar je moet de videokaart ook installeren in je PC. IK zeg het nog een keer: Als je iets fout doet en je molt je PC, heb je GEEN garantie meer! Reageren
candesco Geplaatst: 5 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2012 Een voeding plaatsen in zo'n OEM bak kan wel, mits het past. Het grote nadeel van OEM bakken, zoals die HP Pavillion, is dat alles op maat is gemaakt. Met andere woorden; er zit een aangepaste moederbord in, aangepaste geheugen en ook een aangepaste videokaart en een aangepaste voeding. Vaak is upgraden van componenten praktisch niet te doen vanwege de beperkingen. Wanneer je de voeding wilt gaan vervangen moet je eerst even kijken hoe zo'n voeding er nu in zit. Is het gewoon een normale vierkanten metalen doos of is het een kleine rechthoekig geval? En met die videokaart altijd eerst kijken of het past. Sowieso altijd eerst kijken of iets past en niet zomaar lukraak gaan kopen. Sla de handleiding er eens op na. Reageren
martijn0126 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2012 Een voeding plaatsen in zo'n OEM bak kan wel, mits het past. Het grote nadeel van OEM bakken, zoals die HP Pavillion, is dat alles op maat is gemaakt. Met andere woorden; er zit een aangepaste moederbord in, aangepaste geheugen en ook een aangepaste videokaart en een aangepaste voeding. Vaak is upgraden van componenten praktisch niet te doen vanwege de beperkingen. Wanneer je de voeding wilt gaan vervangen moet je eerst even kijken hoe zo'n voeding er nu in zit. Is het gewoon een normale vierkanten metalen doos of is het een kleine rechthoekig geval? En met die videokaart altijd eerst kijken of het past. Sowieso altijd eerst kijken of iets past en niet zomaar lukraak gaan kopen. Sla de handleiding er eens op na. Die nieuwe videokaart van MSI verreist 300W voeding, en dat heb ik dus, hij is ook PCI-e dus dat past ook weer, verder is die even groot als de HD 7770, dus qua formaat past die ook. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.