Jump to content

[NEW][1000€] laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik ben sinds kort op zoek naar een laptop voor school aangezien ik daar mee moet videobewerken,flash dingen maken, game designen e.d.

Ik heb momenteel deze in gedachten: Asus 15.6" N56VZ-S4035V

Maar aangezien ik me niet blind wil staren op 1 laptop vraag ik aan jullie of er ook alternatieven zijn zodat ik een goede keuze kan maken.

Budget: maximaal €1000

Doel: Gamen en redelijk zware grafische dingen voor school. Dus met een goede videokaart.

Desktop of laptop: laptop

Merk pc of samengesteld: het liefst een goede merk laptop maar vind een Acer niks en een Medion wil ik ook niet meer.

Benodigde randapparatuur: Geen

Besturingssysteem: Windows 7 64 bit, maar mag ook zonder omdat ik die zelf ook nog wel heb.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: nvt

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: nee

Extra koeling (voor overklokken)?:nee

alvast bedankt,

Paul

Geplaatst:

Mijn homie heeft deze laptop vorige week ook gekocht en hij is er zeer tevreden mee.

Even ter notitie: Iemand die hier de benchmarks van Notebookcheck gaat posten, die zijn verleidend. Het gemiddelde denk niveau ligt hier namelijk al niet zo hoog. Alle benchmarks zijn namelijk met DDR5 geheugen getest terwijl er in deze laptop DDR3 zit.

Aan de andere kant heb je als je een game laptop koopt meestal goede koeling nodig. Toch zijn de grafische prestaties toch aan de zeer hoge kant voor een normaal ogende laptop. De speakers van deze laptop zijn ook zeer goed voor een laptop. Scherm is mat en full HD wat ook wel handig is.

Ik zal morgen nog wel even kijken naar wat alternatieve laptops. Als je meer voor de grafische prestaties zou een GTX 560m of hoger al prestatie winst opleveren. Ik denk dat er wel een paar MSI of Asus laptops zijn die deze setup hebben, maar de Case is meestal dan ook echt "game" achtig. Ik weet niet of je dit een bezwaar vindt, maar het geeft goede overklok mogelijkheden.

Geplaatst:

Een gtx 560m zou nice zijn.

Het maakt mij niet veel uit hoe de case eruit ziet maar zolang het scherm maar 15,6 '' is en niet groter want dat vind ik onhandig. En het liefst geen overclock omdat ik mijn laptop graag stil wil houden, wel zo prettig in de les.

En ik kan niet hoger dan 1000€ maar als je er 1 vind van 1050euro dan kan dat ook wel..

Bedankt

Geplaatst:

Ik kan je gewoon geen betere laptop aanraden dan die Asus dat jezelf voorsteld, deze laptop is goed, super goedkoop en je vindt gewoon geen betere voor die prijs. Kopen zou ik zeggen. :)

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties,

'k zat er nu aan te denken om misschien even door te sparen zodat ik deze laptop kan kopen:

http://www.bto.eu/html/detail_home.asp?PartnerID=1〈=nl&DisplayPartnerID=1&ProductID=564

maar dan met een 120gb ssd en een 750 gb hdd erbij, word 't wel 1330 eu maar dan heb ik ook wat dacht ik zo..

Heb al wat dingen op marktplaats gegooid hopen dat dat wat oplevert, kan dat mooi bij de laptop :puh:

Vroeg me dan wel af of die videokaart wel goed is want heb er wat slechte berichten over gelezen...

Misschien neem ik die asus ook wel gewoon, hangt af van mn budget komende tijd.. Ik twijfel nog sterk...

Geplaatst:

Als je'm als gamelaptop wilt gebruiken is een externe laptopkoeler gewoon een must.

Ik weet niet wat voor laptops jij koopt, maar als je een degelijke case hebt is dit niet nodig. Wat ik me nog wel kan voorstellen dat het na een jaar handig is omdat er veel stof in je ventilatoren gaat zitten, maar met wat perslucht is dit zo opgelost.

Over BTO laptops kan ik niet veel zeggen, behalve dat ze waarschijnlijk wel zwaar gaan zijn. Er waren een paar reviews van hardwareinfo bij top modellen die zo'n minimaal 4,5 kilo waren. Daarnaast had je ook nog een adapter van 2 kilo dus echt portable zijn ze niet :puh:. Daarentegen krijg je natuurlijk wel goede specs voor je geld, maar vraag me dan wel af of de case wel sterk is.

http://tweakers.net/pricewatch/304392/msi-gt683dx-852nl.html#tab:info

Deze laptop is ook wel een goede gamelaptop, maar zoals ik al zei het design is vrij .. apart :puh: Het is maar of je het cuwl vindt.

De GTX 570m scoort vrij hoog, en de i5 processor is goed genoeg voor de games. Maar ja ook vrij zwaar.

Ik zal van de week nog wel even verder zoeken, maar ik denk dat je het beste de afweging tussen deze drie laptops kan maken. De Asus is zeer degelijke laptop voor zijn gewicht, maar als je puur voor gamen wilt gaan kan je wel hoger qua performance komen ook al kost dit meestal wel meer gewicht en grootte van je laptop.

Geplaatst:

Ik vind die laptop van msi wel een heftig design hebben, misschien net iets te :puh:

Ik heb zelf ook wat research gedaan over die gtx670m en dat blijkt op basis te zijn van een oudere kaart maar dan overgeclocked. De gtx660m is wel geheel nieuw en heeft 2Gb aan videogeheugen in tegen stelling tot de gtx670m met 1,5 GB. Mijn voorkeur gaat dan dus meer uit naar de 660m want het verschil in snelheid valt reuze mee. Daarbij heb ik dan nu deze gevonden: http://www.bto.eu/html/detail_home.asp?PartnerID=1〈=nl&DisplayPartnerID=1&ProductID=586 Hier komt dan ook een 120gb ssd en 750gb HDD in..

Deze laptop heeft een wat mooier en dunner design wat ik zelf wel prettig vind en vanwege de gtx660m ipv de 670m zou de batterij ook langer mee moeten gaan. (gelezen op internet)

En wat deze laptop minder kan in vergelijking met die laptop met de 670m is dat ik het geheugen 'maar' kan uitbreiden tot 24gb ipv 32gb, maar ik vind 8 al genoeg dus dat is geen probleem.

Vraag ik me nog wel af of ik een 15,6'' versie moet nemen of 1 met 17'', scheelt namelijk maar 20 eu. Ik wil namelijk wel gewoon een chill toetsenbord.

Geplaatst:

Aangezien je hem voor school gaat gebruiken is het is het beter op het bij een 15 inch laptop te houden omdat deze kleiner en minder wegen. :)

• 4 weken later...
Geplaatst:

BUMP!

Ik heb eindelijk een laptop besteld. Degene die ik eerder ook al had vermeld met de gtx660M videokaart. Alleen heb ik hem niet bij BTO vandaan.

Ik was daar vorige week langs geweest en heb de laptop even mogen testen, en toen ik hem de volgende dag wou bestellen was hij opeens 20 euro duurder en kwam het totaal op 1300 euro uit. Heb dus maar weer even verder gegoogled en kwam bij XNotebooks uit die dezelfde laptop leverde met dezelfde specs (en betere koelpasta) voor 1230 euro incl. verzendkosten. Dus die heb ik ook besteld :)

de specs:

laptopspecs.jpg

Als dit topic nog niet gesloten word zal ik ook wel even een review geven wanneer hij binnen is...

Nog bedankt voor de hulp ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...