Jump to content

Homoseksualiteit in de sport.


BoerTijger

Recommended Posts

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    7

  • SpacyColours

    7

  • Dutchy3010

    5

  • GolfG60

    5

Ik ben sowieso altijd vóór dit soort dingen. Homo's moeten gewoon uit de kast kunnen komen, vooral in de sportwereld. Want daar heerst veel discriminatie tegen homoseksualiteit.

Dat is nou net het probleem om niet uit de kast te komen. Het zijn misschien niet zozeer de medespelers, maar het publiek kan speelt hier nogal een rol bij spelen. In Nederland zullen homo's eerder door het publiek geaccepteerd worden dan bijvoorbeeld in een land als Rusland. Zulk publiek kan zich nogal tegen homo's keren, wat een homoseksuele voetballer ook niet goed zal doen. Dit gebeurd in meerdere landen waar het publiek erg discriminerend over kan komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom gaat er eigenlijk niemand inhoudelijk in op Dutchy's post? Ik heb het gevoel dat er gewoon rond geluld wordt..

Niemand houdt je tegen hoor, laat je gaan.

In een kleedkamer, waar je je moet omkleden moet je niet in je hoofd zitten met de vraag of je bekeken wordt. Of daar nu een homo, hetero of lesbienne mee in de kleedkamer zit. Ik voel me in zo'n situatie echt niet ongemakkelijk hoor en als je dat ook niet bent dan wordt de situatie ook niet ongemakkelijk. Er wordt hiet niet om de zaak rondgeluld, want je kan de zaak ook niet anders benaderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, ho even allemaal.. Ik heb NIETS tegen homo's (of lesbiennes) in de zaal. Ik heb er een GROTE HEKEL aan als mensen mij even woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.Ik zeg alleen dat ik het niet fijn vind om in een kleedkamer om te kleden, mezelf uit te kleden, voor de ogen van iemand die op vrouwen valt. Dat doe ik niet met jongens, dat doe ik ook niet met meiden. Dat is toch ook de reden waarom we verschillende kleedkamers hebben voor mannen en vrouwen? Sorry hoor, maar als je dit niet begrijpt, dan heb je echt het inlevingsvermogen van een insect.

Ik kan prima met lesbiennes omgaan, geen probleem. 1 van mijn beste vriendinnen is lesbienne. Ik voel me totaal niet ongemakkelijk bij haar, want dan had ik haar zeker gemeden. Alleen zou ik me niet gaan omkleden voor haar neus... Om precies dezelfde reden als dat ik me niet uit zou kleden voor een man.

En on a sidenote; wat voelen homo's zich toch ongelooflijk snel aangevallen. Wij krijgen te horen dat we homo's over 1 kam scheren; zij scheren ook alle andere mensen over 1 kam. "we krijgen zoveel kritiek", klopt, maar niet van mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg alleen dat ik het niet fijn vind om in een kleedkamer om te kleden, mezelf uit te kleden, voor de ogen van iemand die op vrouwen valt. Dat doe ik niet met jongens, dat doe ik ook niet met meiden.

Nuance-verschil, je kleed je niet uit voor de ogen van iemand, in een kleedkamer kleed je je om samen met mensen die net hetzelfde moeten doen. Volgens een normaal verloop is er dan ook maar geen reden waarom je je zou bezighouden met een ander, gezamenlijke kleedruimte of niet. Natuurlijk kunnen we allemaal wel begrijpen dat als je nadenkt over een dergelijke situatie die ongemakkelijk kan zijn, maar dat is afhankelijk van persoon tot persoon. Een goede vriend van mijn zus is bijvoorbeeld homo (stereotyp gezien gaat die dan natuurlijk om met een groepje meiden, niks mis mee), die is hier ook al eens na een fuif samen met wat vriendinnen blijven overnachten. Als ik 's nachts in me onderbroek naar het toilet moest en ik hem tegenkwam (of één van die meiden) dan maakte mij dat niet zoveel uit (en ja, dat is ook gebeurd) Het is allemaal maar even ongemakkelijk als de aandacht die je er aan besteed.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, ho even allemaal.. Ik heb NIETS tegen homo's (of lesbiennes) in de zaal. Ik heb er een GROTE HEKEL aan als mensen mij even woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.

Homo's zijn blijkbaar niet de enige die zich ietsjes te snel aangevallen voelen. Sorry, maar ik heb niemand die woorden in je mond zien leggen, dat jij iets tegen homo's zou hebben. In mijn post probeer ik overigens te laten zien dat ik je gevoel geheel begrijp omdat ik vroeger hetzelfde had, en jou te laten zien dat je van die ongemakkelijkheid af kan proberen te komen (wat Phoenyxar ook al zegt).

Nu had ik het qua ongemakkelijkheid met homo's meer over het algemeen, en niet zozeer in persoonlijk opzicht, misschien was ik hierin wat onduidelijk. Nu vraag ik me wel af hoe jouw goede lesbische vriendin zich voelt als jullie je moeten omkleden en jij tegen haar moet vertellen dat je het liever niet in haar bijzijn doet, maar wel van de rest van je vriendinnen. Nogmaals, ik snap je gevoel prima en respecteer het ook, maar ik wil je wel laten weten dat het voor homo's en lesbiennes op zo'n moment ook niet makkelijk is. Die voelen zich dan nóg ongemakkelijker dan jij, over het algemeen. Misschien dat je vriendin het zou begrijpen, maar geldt dit ook voor andere lesbiennes in je kleedruimte?

Ook in je sidenote refereer je naar woorden die ik in dit topic niet zo snel kan herleiden. En met alle respect hoor. :) Maar vind je je sidenote ook niet een beetje hypocriet? Je geeft namelijk wel degelijk kritiek op homo's en scheert ze over één kam. Ongeacht of je betichting jegens homo's juist is, dat weet ik verder niet want je geeft er geen feitelijke argumenten bij.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Dan ben ik wel benieuwd naar wat het probleem is met het delen van een kleedkamer met een homo. Ik kan me best voorstellen dat je je ongemakkelijk zou voelen als een homo constant naar je kijkt terwijl je (half)naakt bent, maar die gaat je dan heus niet bespringen, hoor. clown.gif

Zeg dat maar tegen iemand die verkracht is geworden, op wat voor manier dan ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg alleen dat ik het niet fijn vind om in een kleedkamer om te kleden, mezelf uit te kleden, voor de ogen van iemand die op vrouwen valt. Dat doe ik niet met jongens, dat doe ik ook niet met meiden.

Nuance-verschil, je kleed je niet uit voor de ogen van iemand, in een kleedkamer kleed je je om samen met mensen die net hetzelfde moeten doen. Volgens een normaal verloop is er dan ook maar geen reden waarom je je zou bezighouden met een ander, gezamenlijke kleedruimte of niet. Natuurlijk kunnen we allemaal wel begrijpen dat als je nadenkt over een dergelijke situatie die ongemakkelijk kan zijn, maar dat is afhankelijk van persoon tot persoon. Een goede vriend van mijn zus is bijvoorbeeld homo (stereotyp gezien gaat die dan natuurlijk om met een groepje meiden, niks mis mee), die is hier ook al eens na een fuif samen met wat vriendinnen blijven overnachten. Als ik 's nachts in me onderbroek naar het toilet moest en ik hem tegenkwam (of één van die meiden) dan maakte mij dat niet zoveel uit (en ja, dat is ook gebeurd) Het is allemaal maar even ongemakkelijk als de aandacht die je er aan besteed.

Tot ondergoed ok, ik ga namelijk ook gewoon in bikini naar het zwembad, maar ik douche ook altijd na het sporten. Dan vind ik het nog net wat anders.

Ok, ho even allemaal.. Ik heb NIETS tegen homo's (of lesbiennes) in de zaal. Ik heb er een GROTE HEKEL aan als mensen mij even woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.

Homo's zijn blijkbaar niet de enige die zich ietsjes te snel aangevallen voelen. Sorry, maar ik heb niemand die woorden in je mond zien leggen, dat jij iets tegen homo's zou hebben. In mijn post probeer ik overigens te laten zien dat ik je gevoel geheel begrijp omdat ik vroeger hetzelfde had, en jou te laten zien dat je van die ongemakkelijkheid af kan proberen te komen (wat Phoenyxar ook al zegt).

Ik ben niet snel aangevallen, ik ben het alleen goed zat dat als je ook maar iets tegen homo's zegt, je gelijk een shitload aan reacties krijgt dat ik tegen homo's zou zijn [eerder gebeurd op dit forum!]. Inderdaad heb ik jouw post verkeerd geïnterpreteerd ik dacht dat die gehele post aan mij en MP gericht was (inclusief de eerste zin).

Nu had ik het qua ongemakkelijkheid met homo's meer over het algemeen, en niet zozeer in persoonlijk opzicht, misschien was ik hierin wat onduidelijk. Nu vraag ik me wel af hoe jouw goede lesbische vriendin zich voelt als jullie je moeten omkleden en jij tegen haar moet vertellen dat je het liever niet in haar bijzijn doet, maar wel van de rest van je vriendinnen. Nogmaals, ik snap je gevoel prima en respecteer het ook, maar ik wil je wel laten weten dat het voor homo's en lesbiennes op zo'n moment ook niet makkelijk is. Die voelen zich dan nóg ongemakkelijker dan jij, over het algemeen. Misschien dat je vriendin het zou begrijpen, maar geldt dit ook voor andere lesbiennes in je kleedruimte?

Zoals altijd, bespreek ik dit soort dingen gewoon met haar, daar is ze ook gewoon een goede vriendin voor. En inderdaad, zij begrijpt het. Ik vind het tolerantieniveau naar homo's toe te laag, maar ik vind het tolerantieniveau andersom ook te laag. Als ik me niet prettig voel om me om te kleden voor de neus van iemand die op mijn geslacht valt, mogen ze daar zelf ook wel rekening mee houden. Dat het niet anders kan (op dit moment), besef ik me ook terdege. Maar dat betekent niet dat ik er gelukkig van zou worden.

Ik heb overigens nergens gezegd dat ik vind dat ze "in de kast" moeten blijven. Ik vind echter ook dat homo's niet egoïstisch moeten zijn: zij hebben "het recht" om te vinden wat zij vinden, maar als anderen zich daar onprettig bij voelen, maakt dat niet uit? Er valt natuurlijk altijd onderling iets te regelen. Als iemand uit mijn team lesbienne is, zou ik het gewoon zeggen. Dan zou ik zeggen van joh, ik heb er niets tegen dat jij lesbienne bent, maar ik vind het onprettig als ik me bij jou moet uitkleden. Dan kan er altijd een mouw aan gepast worden; ik ga niet gelijk met haar douchen, we kleden om de beurt om, etc. Ligt er ook deels aan wat de rest van de groep vindt natuurlijk. Maar ik vind niet dat zij zomaar, ondanks alles, uit de kast moeten komen, ongeacht de consequenties voor andere mensen. Als ze uit de kast willen komen prima, maar dan mogen ze wel rekening houden met de gevoelens van anderen. Ik heb ook uit ervaring gemerkt dat homo's vaak heel veel rekening houden met de gevoelens van anderen, tot het punt waarop het erom gaat dat iemand homo is. Dan zeggen ze alleen "het is mijn recht om". Klopt, dat is hun recht, maar als anderen zich op bepaalde vlakken ongemakkelijk voelen (en dan bedoel ik dingen als hierboven, niet "ik vind het ongemakkelijk om in jullie bijzijn te zijn"), mag je daar best rekening mee houden en samen proberen een oplossing te zoeken. Net als dat ik rekening (probeer) te houden met gevoelens van anderen. Daar doet wel of niet homo zijn natuurlijk helemaal niets aan af.

Ondanks dat ik wist dat die goede vriendin lesbisch was, is ze voor anderen heel lang in de kast gebleven. Dat begrijp ik wel, gezien de reacties van anderen, maar ze werd er zelf niet gelukkiger van. Alleen al om die reden zou ik zeggen dat als homo's zich niet prettig in hun vel voelen als ze het niet hebben gezegd, ze gelijk uit de kast moeten komen. Het is ook mogelijk dat homo's het geen toegevoegde waarde vinden om dat te vertellen, dan zou ik het niet doen. Scheelt wat problemen en natuurlijk het risico om door mensen te worden behandeld als iets "aparts".

Link to comment
Delen op andere websites

Homo's zijn blijkbaar niet de enige die zich ietsjes te snel aangevallen voelen. Sorry, maar ik heb niemand die woorden in je mond zien leggen, dat jij iets tegen homo's zou hebben. In mijn post probeer ik overigens te laten zien dat ik je gevoel geheel begrijp omdat ik vroeger hetzelfde had, en jou te laten zien dat je van die ongemakkelijkheid af kan proberen te komen (wat Phoenyxar ook al zegt).

En daarmee ben ik het dus niet eens. Het slaat gewoon werkelijk nergens op. Soms snap ik dit soort meningen echt niet. Er is niets mis met homoseksualiteit.

Terwijl Dutchy en ik NIET zeiden dat er iets mis is met homoseksualiteit, maar dat de scheiding van kleedkamers dan evengoed afgeschaft kan worden.

Nu had ik het qua ongemakkelijkheid met homo's meer over het algemeen, en niet zozeer in persoonlijk opzicht, misschien was ik hierin wat onduidelijk. Nu vraag ik me wel af hoe jouw goede lesbische vriendin zich voelt als jullie je moeten omkleden en jij tegen haar moet vertellen dat je het liever niet in haar bijzijn doet, maar wel van de rest van je vriendinnen. Nogmaals, ik snap je gevoel prima en respecteer het ook, maar ik wil je wel laten weten dat het voor homo's en lesbiennes op zo'n moment ook niet makkelijk is. Die voelen zich dan nóg ongemakkelijker dan jij, over het algemeen. Misschien dat je vriendin het zou begrijpen, maar geldt dit ook voor andere lesbiennes in je kleedruimte?

De scheiding van kleedkamers is gebaseerd op het oude principe dat mannen op vrouwen vallen en omgekeerd. Nu homoseksualiteit er is vind ik dat de scheiding van kleedkamers herzien moet worden, ja. 4 kleedkamers is inderdaad best onlogisch drastisch(en moeilijk uit te voeren), maar als homo's en lesbiennes zomaar in de gewone kleedkamers mogen is de scheiding van kleedkamers al helemaal niet meer logisch en kan je evengoed iedereen bij elkaar plaatsen.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Er is ooit met een reden een scheiding aangemaakt tussen bijvoorbeeld jongens- en meisjeskleedkamers. Als homo's uit de kast komen, is die scheiding niet meer juist.

Laten we bij het begin beginnen. Deze scheiding is gekomen uit schaamte. Aangeleerde schaamte. In andere culturen, en b.v. jonge kinderen, geven er niks om om naakt te zijn, of ze nou in het bijzijn van het andere geslacht zijn of niet. Je kan nu vinden dat dit in stand moet blijven, of niet. Maar dat het met een reden die perse juist is is ingevoerd is geen feit.

Zeggen wij dat er iets mis is met homoseksualiteit? Nee. Ik heb er totaal geen problemen mee. Natuurlijk is het anders als je niet weet dat iemand homo is, dan voel je je niet bekeken.

Zoals je zegt, je voelt je bekeken, je bent wellicht niet bekeken. En ik snap best dat dit wennen is, maar zolang het niet voor komt wen je er niet aan. Terwijl er toch niks zou gebeuren. Een homo raakt je echt niet aan. En wat diegene denkt moet diegene toch denken? Ik wordt er echt niks minder van.

Je zou het zelfs ietwat hypocriet kunnen noemen om dan wel laag uitgesneden topjes en strakke broeken te gaan dragen. Dit soort kleding wordt ook gedragen om bekeken te worden, veelal door het andere geslacht. En dan zie je wel niet alles, je prikkelt die personen op een zekere manier wel.

Sorry hoor, maar als je dit niet begrijpt, dan heb je echt het inlevingsvermogen van een insect.

Ja joh?

En on a sidenote; wat voelen homo's zich toch ongelooflijk snel aangevallen. Wij krijgen te horen dat we homo's over 1 kam scheren; zij scheren ook alle andere mensen over 1 kam. "we krijgen zoveel kritiek", klopt, maar niet van mij.

Dit omdat je drie en een halve post hebt gelezen van enkele homofiele medeforum-ers?

Link to comment
Delen op andere websites

Nogmaals, Dutchy3010 en MegaPilot, ik snap jullie punt. Maar hoe zou jij je voelen als jij constant maar alleen in een kleedkamertje gestopt wordt? Terwijl je beste vriendin zich prima naakt durft te vertonen aan alle andere meisjes, maar zich ongemakkelijk blijft voelen bij jou. Voelt toch een beetje minderwaardig en alsof niemand je vertrouwt, bij de meesten. Dan word je anders behandeld.

Die lesbiennes hebben niets te verbergen hoor, Dutchy, JIJ bent degene die er last van heeft, waarom ga je zelf dan niet in een apart kleedhokje zitten?

En nee, voor de duidelijkheid, ik zeg NIET dat je tegen homo's bent. Dat zoiets "ooit eens op dit forum" tegen je gezegd werd door iemand, betekent niet dat álle homo's grote zeikerds zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Nogmaals, Dutchy3010 en MegaPilot, ik snap jullie punt. Maar hoe zou jij je voelen als jij constant maar alleen in een kleedkamertje gestopt wordt? Terwijl je beste vriendin zich prima naakt durft te vertonen aan alle andere meisjes, maar zich ongemakkelijk blijft voelen bij jou. Voelt toch een beetje minderwaardig en alsof niemand je vertrouwt, bij de meesten. Dan word je anders behandeld.

Die lesbiennes hebben niets te verbergen hoor, Dutchy, JIJ bent degene die er last van heeft, waarom ga je zelf dan niet in een apart kleedhokje zitten?

En nee, voor de duidelijkheid, ik zeg NIET dat je tegen homo's bent. Dat zoiets "ooit eens op dit forum" tegen je gezegd werd door iemand, betekent niet dat álle homo's grote zeikerds zijn.

Als je ons punt begrijpt, waarom zeg je dan dat zij in een apart kleedhokje moet zitten? Dus ik mag zomaar een meisjeskleedkamer binnengaan, me omkleden en als ze er problemen mee hebben moeten ze maar een ander kleedhok gaan zoeken? Wat is dat nou voor onzin..

Link to comment
Delen op andere websites

Als je ons punt begrijpt, waarom zeg je dan dat zij in een apart kleedhokje moet zitten? Dus ik mag zomaar een meisjeskleedkamer binnengaan, me omkleden en als ze er problemen mee hebben moeten ze maar een ander kleedhok gaan zoeken? Wat is dat nou voor onzin..

Nee, want een meisjeskleedkamer is voor meisjes, jij bent geen meisje dus jij hebt daar niks te zoeken...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...