Jump to content

Homoseksualiteit in de sport.

Recommended Posts

Geplaatst:

Persoonlijk zie ik er totaal niet het probleem in, maar misschien dat ik hier zelf moeilijk kan over oordelen. Het probleem is dat er in de media holebis altijd extreem in gezet worden. Denk zo aan mannen die zich als vrouw verkleden (lees travestieten) of van de ene man op de andere kruipen, maar dit is echter zo niet.

Ik zal het hier open en bloot zeggen, men mag denken van mij wat me wilt maar ja ik ben homo, maar ik val noooooit andere mannen lastig, ik zit totaal niet te kwijlen of te gapen op andere mannen en ik gedraag me al totaal zeker niet als een vrouw en vooral niet kleden, mag er niet aan denken lol.

Het probleem is dat veel generaties van vroeger doorgeven aan hun kinderen dat holebi verkeerd is, vooral wanneer deze personen dan nog eens een geloof hebben. Nochtans buiten het feit dat ik op mannen val ipv vrouwen is er geen enkel ander verschil wat ik met een hetero heb. Ik ga naar dezelfde kledingwinkels als ze, luister dezelfde muziek, heb dezelfde hobby's, speel dezelfde games, doe dezelfde jobs, en zo kan ik nog duizenden vergelijkingen maken. Het allerenigste verschil is dat ik op mannen val en dat zou dan fout zijn? Wat is er dan zo fout aan vraafg ik me af? Ik krijg dan heel af en toe wel eens als antwoord "je valt op hetzelfde geslacht". Ja en dan?? Doe ik er iemand pijn mee? Valt er daardoor iemand dood? Kwets ik daarom iemand? Nee, het is totaal geen misdaad. Probleem is dat vooral de ooh zo stoere mannen of vrouwen af en toe wel eens zijn die holebi dan maar als ziekelijk bestempelen, en vooral zijn dat dan helaas meestal mensen die ook in de sportwereld zitten, waardoor het voor bijvoorbeeld vooral voetballers moeilijker is om eerlijk uit de kast te komen, hoewel er waarschijnlijk veel meer zijn als we denken die daadwerkelijk homo zijn.

Het is jammer eigenlijk dat de mens hier en daar dit nog steeds niet accepteert en als ziekelijk bestempelt, terwijl daar totaal niets mis mee is. De mensen die holebi zijn durven soms zelfs daardoor niet eens hun daadwerkelijke ik te tonen, en moeten hierdoor ongemakkelijk dagelijks acterend door het leven gaan als hetero.

Hopelijk dat de wereld eindelijk eens elkaar gaat respecteren. Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen..

Geloof me, ik ga ook niet zomaar lopen te kwijlen als ik een lekkere jongen zie, hoor. Laat staan dat ik me verkleed als travestiet. :puh:

Maar zoals je inderdaad al zegt, leren kinderen tegenwoordig vaak van hun ouders dat homo/lesbisch zijn verkeerd is. En ook de media schetst meestal een negatief beeld van ons.

Ik gedraag me zelf ook gewoon als een hetero (daarom ziet niet iedereen aan me dat ik homo ben), maar moet wel zeggen dat ik af en toe nogal 'losjes' ben. Dit valt nog wel mee in het openbaar, maar bij kennissen en familie gedraag ik me dus wel open naar hen toe. Iets dat veel hetero's niet zouden doen. :puh:

Het probleem van de meeste hetero's is dat zij gelijk denken dat homo's hen bespringen. Dat maakt het des te lastiger voor ons om ervoor uit te komen. Mij kan het niet zozeer schelen wat een ander ervan vindt, maar ik ga wel altijd de discussie aan met mensen die zich belachelijk gedragen tegenover mij. In de sportwereld is het ook zo dat supporters verwachten dat voetballers 'een lekker wijfje' hebben en willen dus het liefst niet horen dat ze juist op mannen vallen.

Wel jammer dat het tegenwoordig zo gaat, maar zo gaat het gewoon in de maatschappij... En daarom vind ik het ook belangrijk dat er voorlichting komt over homoseksualiteit (waarvan ook de bedoeling is dat dit vanaf 1 december gebeurt).

En geloof me, ik kan weten hoe het is om gepest te worden om de geaardheid. Niet alleen 'homo'. Nee, ze confronteren je met zaken als ziektes, zoals 'het K-woord'. Daar kan ik dan weer niet tegen...

• Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

7

• SpacyColours

7

• Dutchy3010

5

• GolfG60

5

Geplaatst:

Feit alleen al dat er om de seksuele geaardheid van C. Ronaldo zoveel te doen is legt een grootschalige probleem bloot... Is hij homoseksueel? Is hij niet homoseksueel? Beide vragen zijn voor zijn spel irrelevant, wat doet het er toe? Hij kan een aardig balletje trappen, daar gaat het om.. Dat hij, wanneer hij inderdaad homoseksueel blijkt te zijn, zijn carrière om zeep helpt is toch te triest voor woorden.. Laat mensen toch in hun waarde, het idee alleen al dat ze je aanranden of zichzelf betasten in eenzelfde kleedkamer slaat nergens op.. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.. Denk daar maar eens over na! ^^

Zeg knullert, wat insinueert u daar nu? ^^

Ik zei alleen dat ik alle begrip heb voor de situatie van dhr. Ronaldo, meer niet. Ik doe verder afstand van alle andere uitspraken/insinuaties/problematiek rondom C. Ronaldo. Hihi

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...