Jump to content

GTA IV start niet op na fatal error

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb ongeveer een maand geleden een topic geopend met het bericht dat GTA IV niet opstart. Nu zit ik weer met hetzelfde probleem. Echter, nu herinnerde ik me dat een paar dagen geleden GTA IV plotseling afsloot met een Fatal Error, dit toen ik de Free Mode aan het spelen was in multiplayer. Sindsdien start GTA IV niet meer op. Weer krijg ik wel het CMD-scherm te zien, en weer gebeurd er daarna niks.

Eerst geprobeerd het spel te herstellen, dat loste niets op.

Toen GTA IV verwijderd (safegames behouden), CCleaner het register op laten schonen, SecuRom verwijdert (uit de map AppData) en GTA IV opnieuw geïnstalleerd. Ook dit helpt niet.

Is er een mogelijkheid dat ik essentiële dingen vergeten ben te verwijderen? In bijvoorbeeld de map '[Naam van computer]'?

Of zou er iets anders aan de hand zijn.

Gegroet!

Geplaatst:

Dat werkt niet, want GTA IV start niet eens op, dus kan ik ook niet in het deïnstallatiemenu komen. Bestaat deze trouwens wel in GTA IV?

Geplaatst:

Ik installeer hem ondertussen weer opnieuw, heb Microsoft Visual C++ 2005 (twee keer) eerst verwijdert. Misschien lost dat m'n probleem op.

Geplaatst:

Iemand anders nog tips/ideeën over hoe dit probleem is ontstaan en hoe ik dit op kan lossen?

GTA IV start nog steeds niet.

Nu ben ik de logboeken van Windows nagegaan, en daar kwam ik het volgende tegen:

Title GTAIV.exe (1, 0, 0, 0) XLive 3.5.0092.0 (WGX_XLIVE_V3.05_RTM(panblder).110928-1730) C:\Windows\system32\xlive.dll

0x800702dc

Games for Windows - LIVE DLL

Nu ben ik toch best benieuwd hoe ik dit op zou kunnen lossen. Misschien een andere originele xlive.dll?

Je wilt het geloven of niet, maar na het aanmelden met een ander account (dus ander emailadres) werkt GTA IV wel weer. Heb nog niet geprobeerd weer op m'n oude account te spelen, maar op m'n nieuwe account werkt het in ieder geval wel.

Patch 1.0.4.0 geïnstalleerd, voorheen werkte dat prima.

Nu niet.. Hij logt in bij RGSC, laad even, en het inlogscherm verschijnt weer. Maakt niet uit of ik online of online wil.

>>> Door Hanneswasco: Quadruple-post samengevoegd. Gelieve in het vervolg je bericht te bewerken in plaats van meerdere berichten na elkaar te plaatsen.<<<

Geplaatst: (bewerkt)

De laatste patch (1.0.7.0) kan dat misschien wel oplossen, ik heb er zelf nog nooit problemen mee ondervonden.

Ik wil best eens de laatste patch installeren, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Patch 4 deed het wel goed bij mij, maar de laatste heeft het nog nooit goed gedaan.

Misschien een volledige herinstallatie van GFWL?

Hoe bedoel je? Wat moet ik dan verwijderen enzo?

EDIT:

Ik mis anders nog steeds xlive.dll in de C:\Windows\System32-map. Dit zou toch de spelbreker moeten zijn. Heb al eens een xlive.dll in de map geplaatst, maar zonder resultaat.

Ik zal nog steeds proberen het probleem op te lossen. Vind dit wel interessant hoe het kan dat het spel niet werkt :puh:

EDIT2:

Na de laatste patch te hebben geïnstalleerd start GTA IV weer op. Ik ben benieuwd hoelang dit goed gaat. xlive.dll mist namelijk nog steeds. Ik houd jullie op de hoogte ;)

Bewerkt: door Doemar

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...