Jump to content

Muziek invloed op gedrag?


Visser23

Recommended Posts

Hallooo,

Denken jullie dat muziek invloed heeft op gedrag, emoties en gedachten? Is dit bij jullie ook het geval?

Wat als je bijvoorbeeld hardcore luistert, verandert dat jouw emoties, gedachten en gedrag?

Heeft volume van muziek invloed op jouw gedrag? (zoals, gedraag jij je veel losser als de muziek harder staat?)

Gedraag jij je veel losser als een bepaald genre luistert?

Bij welk genre vertoon jij bepaald gedrag?

--

Ik heb het bijvoorbeeld bij dance muziek. Hier word ik veel losser van en gedraag me minder 'verlegen' dan anders. Daarnaast heeft het volume er ook zeker mee te maken dat ik me veel losser gedraag. Ook hebben lyrics invloed op mijn gedachten en emoties. Als ik een tekst hoor over liefde denk ik bijvoorbeeld aan iemand, of aan het verleden.

Hoe is dit met jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het bijvoorbeeld bij dance muziek. Hier word ik veel losser van en gedraag me minder 'verlegen' dan anders. Daarnaast heeft het volume er ook zeker mee te maken dat ik me veel losser gedraag. Ook hebben lyrics invloed op mijn gedachten en emoties. Als ik een tekst hoor over liefde denk ik bijvoorbeeld aan iemand, of aan het verleden.

het meeste van dit is bij mij hetzelfde (ander genre) als ik naar een concert ga 4 á 5 keer in het jaar gedraag ik me veel losser dan als ik achter mijn bureautje zit op mijn werk, dus voor mij geld het wel :)

Link to comment
Delen op andere websites

het meeste van dit is bij mij hetzelfde (ander genre) als ik naar een concert ga 4 á 5 keer in het jaar gedraag ik me veel losser dan als ik achter mijn bureautje zit op mijn werk, dus voor mij geld het wel :)

Zoals ik het begrijp, is het bij jou afhankelijk van de plaats waar je de muziek luistert? Heeft het verschil als je alleen op je kamer bijvoorbeeld een nummer luistert, en als je het tijdens een concert luistert?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel dat muziek bestaande gevoelens kunnen versterken, maar veranderen zeker niet. Als je blij bent en je hoort een opgewekt liedje, kan je blijer worden, maar als je een triest liedje hoort, ga je niet opeens beginnen huilen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel dat muziek bestaande gevoelens kunnen versterken, maar veranderen zeker niet. Als je blij bent en je hoort een opgewekt liedje, kan je blijer worden, maar als je een triest liedje hoort, ga je niet opeens beginnen huilen.

Hoezo niet? Vind je dat je alleen positiever kan worden van muziek? Hoe zit het bij jou? Bij welk genre voel jij je beter/slechter? Of ligt dat aan de tekst van een nummer?

Link to comment
Delen op andere websites

het meeste van dit is bij mij hetzelfde (ander genre) als ik naar een concert ga 4 á 5 keer in het jaar gedraag ik me veel losser dan als ik achter mijn bureautje zit op mijn werk, dus voor mij geld het wel :)

Zoals ik het begrijp, is het bij jou afhankelijk van de plaats waar je de muziek luistert? Heeft het verschil als je alleen op je kamer bijvoorbeeld een nummer luistert, en als je het tijdens een concert luistert?

wel een gedeelte maar als ik lekker in de kamer muziek luister geniet ik er niet zoveel van als ik bij een concert ben, ligt ook aan de volume.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof wel dat muziek bestaande gevoelens kunnen versterken, maar veranderen zeker niet. Als je blij bent en je hoort een opgewekt liedje, kan je blijer worden, maar als je een triest liedje hoort, ga je niet opeens beginnen huilen.

Hoezo niet? Vind je dat je alleen positiever kan worden van muziek? Hoe zit het bij jou? Bij welk genre voel jij je beter/slechter? Of ligt dat aan de tekst van een nummer?

Zeker niet, het versterkt alleen gevoelens. Dus zowel blije, droevige, angstige als eender welke gevoelens. Maar echt veranderen kan het niet.

De enige uitzondering daarop is als de muziek gelinkt is aan een droevig moment. Als je op de begrafenis een opgewekt muziek je hebt gehoord (het moet niet allemaal wereldelende zijn) en dat later terughoort, zal je automatisch denken aan de overleden persoon.

En wat jouw losheid bij dance muziek betreft: dat lijkt me het beoogde doel van de muziek. Dance is vooral gemaakt, zoals de naam zegt, om op te dansen. Op andere muziek kan je ook dansen, maar is dat is niet het eerste doel.

Link to comment
Delen op andere websites

Wie luistert er nou geen muziek? :s

Ontopic:

Ligt eraan....

Als ik bijvoorbeeld Rap luister ofzo voel ik me niet echt anders ofzo.

Luister ik echter bijvoorbeeld Metal, dan word ik na een tijdje gewoon sacharijnig.... Omdat Metal... tsja.. Het roept een soort van dingen op die ik liever vergeet weetjewel?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik luister soms een muziekje, maar echt een muziek fanaat ben ik zeker niet. Maar ik weet wel zeker dat het invloed heeft op je gedrag. En het wordt alleen maar erger. Ik heb het idee dat mensen liever muziek luisteren dan dat ze een gesprekje voeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger toen ik boos was (nu heb ik dat niet meer :engel:) luisterde ik altijd naar muziek want dan ging die boosheid weg. Ik zet het liefst heel hard maar de buren moeten er natuurlijk geen last van hebben ^_^

Ik kan zoiezo niet tegen stilte. Ik maak ook huiswerk met muziek, leerwerk soms met muziek want sommige woorden bij talen die gaan er anders niet in :7

Mijn genre is hardstyle :puh: Zeg dat er ook maar ff bij :puh:

Owja natuurlijk antwoord op de vraag "Muziek invloed op gedrag?"

Ja, ja zeker wel!

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het eens met thebig. Muziek versterkt mijn huidige emoties, maar verandert het niet. Ik luister muziek naar wat voor stemming ik ben. En dan kan ik me er helemaal in verliezen ja.

Vind je het dan wel terug TrollFace.png

[/url]

Sorry :muur:

Maar ja... Ik zit soms echt helemaal in de muziek en ga ik helemaal met m'n hoofd, benen of armen heen en weer. :tu:

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...