Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een plaatje en ik wil het witte AAN DE ZIJKANT (het meest zit in de hoeken) weg hebben. Het gaat om dit plaatje:

d4793ea72079a852dfdba811efb40182amV1ay5qcGc=.jpg

Ik wil graag dat witte aan de zijkant weg. Het wit mag ook worden vervangen door deze kleur: donkerblauw.png

Ik moet het plaatje op donderdagavond hebben, anders heb ik er niks meer aan.

Let erop: Het wit aan de zijkant (het meest zit in de hoeken)

Nyltje :D

Bewerkt: door nyltje
Geplaatst:

Ik ben bang dat je plaatje daarvoor te slecht is. De resolutie is te laag. Het lijkt een ingescand plaatje. Heb je hem op hogere resolutie?

Zo ja dan kan je de witte achtergrond beter transparant maken. Met transparant krijgt het witte eromheen altijd de achtergrond kleur. Op dit forum zou het dus eromheen mooi grijs zijn.

Veel succes!

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb hem niet op een hogere resolutie. En ik weet ook niet hoe je transparant doet, kan iemand dat voor mij doen?

Bewerkt: door nyltje
Geplaatst:

Dat witte weghalen wil nog wel, maar zodra je er een donkere kleur achter gooit ga je de grens tussen het lichtblauw van de afbeelding en het donkerblauw van de achtergrond heel goed zien. Je kunt het wel wat smoother maken aan de randen, dus beide kleuren wat meer in elkaar laten overlopen. Maar het plaatje is gewoonweg te klein om dat echt goed te kunnen doen, waardoor je die scheiding tussen twee verschillende kleuren blijft houden. Hoe lichter de achtergrondkleur, hoe beter.

Wat ik heb gedaan is het wit verwijderen en ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk blauw te sparen. Verder hebben ik enkele van die strepen handmatig weer toegevoegd, omdat het onmogelijk is om die uit te knippen. Ik heb het een poging gegeven, tot op de pixel nauwkeurig met een gummetje, maar dat is onbegonnen werk. Nadeel is echter dat die zelfgemaakte strepen wel iets verschillen met het origineel. Ondanks dat het gewoon strepen van 1px zijn, ogen ze iets dikker en zwarter (met name op een donkere achtergrond). Ik zou overigens eerder overwegen om de beste man uit te knippen en nadien het blauw en de strepen weer zelf toe te voegen. Als je daar oren naar hebt, wil ik dat best nog even proberen.

post-7574-0-66671200-1350502366.png

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...