Jump to content

Nieuw systeem! en nog te traag... ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Op de een of andere manier krijg ik GTA IV niet goed met de graphics.

Ik moet echt alles heel laag zetten wil ik een auto kunnen sturen zonder schokken.

Dit zijn mijn specs:

- processor i3-2120 (met 2 core)

- 8g geheugen

- 1T hdd (5400rpm)

- Radeon HD 7470 2048mb

Verder een led monitor die verbonden is met HDMI op de videokaart.

nu kan de resolutie op max 1920 x 1080, maar als het enigsinz iets loopt heb ik alles

al op low en medium staan en de resolutie op hooguit 1200 x ...

Naar mijn idee gaat er ergens iets niet goed waardoor de game niet lekker loopt...

Groetjes

Geplaatst:

Ik heb dit probleem ook gehad, bij mij was het opnieuw installeren en ik kon alles op High zetten, resolutie bijna op het hoogste, dus probeer dat eens.

Geplaatst:

Nieuw systeem betekend nog niet onmiddellijk goed systeem. Die videokaart is erg low budget (dat krijg je als je klaargemaakte computers in niet-speciaalzaken koopt) en dus zeker geen gamekaart.

Je kan eventueel martijn zijn raad (zie bericht hierboven) eens proberen volgen, maar ik vermoed dat het niet zal helpen.

Je zal gewoon tevreden moeten zijn met lagere grafische instellingen.

Geplaatst:

Misschien kan ik er compleet naast zitten, maar mijn broer en meerdere mensen met hem die Windows 7 hebben, hebben enorm veel problemen met het spelen van GTA IV.

Hij heeft het opgelost, uiteindelijk, maar nu is mijn vraag heb je Windows 7?

Mijn broer heeft een systeem met een i7 en zeer goede videokaart, systeem kostte een jaar geleden rond de 1300 euro dus misschien kan het door het besturingssysteem komen.

Geplaatst:

Ik heb dit probleem ook gehad, bij mij was het opnieuw installeren en ik kon alles op High zetten, resolutie bijna op het hoogste, dus probeer dat eens.

kan een goede oplossing zijn

>>> Door Guardian1980: Bevestigen dat iemand anders mogelijk een goede oplossing heeft gegeven is natuurlijk volkomen nutteloos. Niet meer doen.<<<

Geplaatst:

Opnieuw installeren zou denk ik weinig uithalen. Je systeem is nieuw, maar niet geoptimaliseerd voor het spelen van spellen als GTA IV. Zoals Hanneswasco al zei is je videokaart erg magertjes en ook de processor is niet heel snel. GTA IV vereist een snelle processor en videokaart en loopt zelfs op de meest moderne systemen nog wel eens stroperig. Voor wat meer performance zou je de resolutie nog wat lager moeten stellen, maar dan lever je ook flink in op de beeldkwaliteit.

Geplaatst:

Dank allen voor de reactie's.

Het is idd geen orginele versie... maar zou dat het verschil wel maken ?

en het systeem is idd geen game systeem, maar een beetje game moet ie wel aan kunnen toch, ik vraag geen max settings.

Het gekke is dat far cry 2 draait alls een tiet op 1600 x 900 en battlefield 3 ook.. wazig niet ?

Nog een vraag

: stel dat ik er een i5 3450 en bv een Nvidia 5 of 6xx GTX in zet ? zou het heel veel schelen ?

Geplaatst:

Als het geen originele versie is dan raad ik je aan om een originele versie te kopen. Zolang jij geen originele versie hebt mag niemand op het forum je hier helpen.

Geplaatst:

Zolang jij geen originele versie hebt mag niemand op het forum je hier helpen.

Ben inmiddels sinds vanmorgen voorzien van een orginele versie! nog goedkoop ook ;-)

Maar niets veranderd.. Zie wel dat mijn video kaart echt lowwww is in de benchmark..

Geplaatst:

Je videokaart is ook erg low, dat is duidelijk. Je kan daarom het spel niet echt lekker draaien.

Als je overweegt om een GTX 5xx of 6xx te kopen zou ik dat ook afraden. Dan zou namelijk je processor een flinke bottleneck zijn. Die is totaal niet in staat om een super snelle videokaart goed te bedienen waardoor die GTX kaart dan nog niet eens de helft van zijn kracht kan benutten omdat de processor niet snel genoeg is om de GPU van data te voorzien. Bovendien leunt GTA IV erg zwaar op de processor!

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb hetzelfde probleem (alweer). Ik heb dan wel een betere videokaart (nVidia GT540M) maar hij hapert als ik in een voertuig ga rijden en bijvoorbeeld een bocht maak wat verschrikkelijk irritant is. Ik heb de memrestrict-regel toegepast (probeer dat eens jan-doedel; achter deze link staat hoe: http://www.gtaforum....te-verminderen/), in windowed-mode gedraaid, alle settings op low, maar niks helpt. Weet iemand nog een andere mogelijke oplossing?

Bewerkt: door 520860
Geplaatst:

Zou jij misschien ook de specificaties van je processor en je RAM geheugen kunnen geven? Ik vermoed namelijk dat daar een probleem of bottleneck zit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...