Jump to content

Zwarte balk

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn oma heeft een raar probleem met haar beeldscherm. Als ze een spelletje gaat doen (een toepassing in fullscreen) dan ziet ze een zwarte balk van ongeveer 5-10cm. Ik heb toen alle drivers geupdate maar dat had geen nut. In het spel zijn er geen beeldscherm opties, het is een simpel Zylom spel, puzzel/denk spelletjes, echt top spellen voor oudere mensen. Het merk van het beeldscherm is Packard Bell, bij beeldscherm eigenschappen heet het beeldscherm: PnP-Monitor (Standard) en VIA/S3G UniChrome IGP

Ik hoop dat jullie weten wat het probleem is.

Nyltje :D

Bewerkt: door nyltje
Geplaatst:

Zwarte balk waar? Als ze links en rechts staan dan is het mogelijk dat de toepassing alleen in een 4:3 resolutie uitgevoerd kan worden. De meeste beeldschermen die nu op de markt zijn, zijn 16:9 of 16:10.

Zwarte balk waar? Als ze links en rechts staan dan is het mogelijk dat de toepassing alleen in een 4:3 resolutie uitgevoerd kan worden. De meeste beeldschermen die nu op de markt zijn, zijn 16:9 of 16:10.

Nee, 1 zwarte balk alleen aan de onderkant van ongeveer 5-10cm.

Ow nog iets: Ze heeft het probleem ineens, vroeger kon ze het spel gewoon goed spelen.

Geplaatst:

Klinkt een beetje als een vaag resolutieprobleem, maar aangezien jij aangeeft dat er geen opties beschikbaar zijn in het spel is dat dus niet op te lossen.

Misschien staat het beeld een beetje fout en is het omhoog geschoven. Dan zou je hele scherm zijn opgeschoven en mis je boven ook 5-10 cm want dat valt dan buiten je beeld. Veel beeldschermen kunnen dat met een auto corect knopje corrigeren, maar ik weet niet zeker of dat het probleem is in dit geval. Weet je zeker dat je de drivers voor de videokaart geüpdatet hebt?

Geplaatst:

Klinkt een beetje als een vaag resolutieprobleem, maar aangezien jij aangeeft dat er geen opties beschikbaar zijn in het spel is dat dus niet op te lossen.

Misschien staat het beeld een beetje fout en is het omhoog geschoven. Dan zou je hele scherm zijn opgeschoven en mis je boven ook 5-10 cm want dat valt dan buiten je beeld. Veel beeldschermen kunnen dat met een auto corect knopje corrigeren, maar ik weet niet zeker of dat het probleem is in dit geval. Weet je zeker dat je de drivers voor de videokaart geüpdatet hebt?

Mijn oma heeft een raar probleem met haar beeldscherm. Als ze een spelletje gaat doen (een toepassing in fullscreen) dan ziet ze een zwarte balk van ongeveer 5-10cm. Ik heb toen alle drivers geupdate maar dat had geen nut. In het spel zijn er geen beeldscherm opties, het is een simpel Zylom spel, puzzel/denk spelletjes, echt top spellen voor oudere mensen. Het merk van het beeldscherm is Packard Bell, bij beeldscherm eigenschappen heet het beeldscherm: PnP-Monitor (Standard) en VIA/S3G UniChrome IGP

Ik hoop dat jullie weten wat het probleem is.

Nyltje :D

Waar kan je dan auto corrigeer knopje vinden? Misschien is dat het. Maar mijn oma heeft het alleen bij fullscreen games (lol games, het zijn Zylom games :puh:)(lol m'n oma is pro Zylom gamer! xD)(haha!)
Geplaatst:

Hangt af van je beeldscherm. Probeer eens wat te vogelen met die knopjes. Als je het verziekt is er ook nog altijd een factory-reset mogelijk. :)

Hangt af van je beeldscherm. Probeer eens wat te vogelen met die knopjes. Als je het verziekt is er ook nog altijd een factory-reset mogelijk. :)

Je bedoelt de knoppen die op het beeldscherm zitten? Ja dat kan niet want dan is het beeld als je aan het internetten (of iets anders) bent raar. Het probleem is alleen bij fullscreen games.

NIEUW: Als je het spel windowed (dat je kruisje, minnetje en vierkant ziet) doet dan is het probleem niet, het probleem is echt in full screen. Het spel is wel kleiner en het liefst speel je natuurlijk in full screen. Je kan het niet gorter maken als het windowed is.

Nieuw 2: Het is een fout van het spel. Want ik zie nu pas dat hij het bij andere spellen op full screen niet heeft. Het is heel gek, je kan met je muis niet verder dan het zwarte (hij stopt dus bij +/- 3/4 van het beeldscherm), en de muis gaat verder als je naar boven gaat (als je met je muis helemaal naar boven gaat dan zie je de muis nog, nu niet)(als de muis helemaal naar boven is en je doet dan langzaam de muis naar beneden dan duurt het ook wat langer voordat je de muis ziet) Het spel heet trouwens Gold Rush Deluxe van Zylom.

Weer iets: Het is ook bij het opstart scherm, dat je Windows XP ziet en dat hij alles aan het opstarten is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...