Jump to content

Ongewenste items verwijderen uit foto`s

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal,

Ik ben erg goed met photoshop en jullie kennen het vast wel. Je maakt een foto en loopt er bijvoorbeel net iemand op de achtergrond door het beeld heen.

Erg irritant vind ik zelf. Ik kan ze weghalen! Zie hieronder een voorbeeld.

Je ziet dat de 1e foto 2 banken heeft. De 2e heeft er 1. Op de 2e foto heb ik dit bankje weggehaald.

31_06_6---St-James-s-Park--London_web.jpg774Zonder_Bank.jpg

Zoals je ziet ben ik er aardig goed in. Ik kan elke foto verbeteren.

Stuur hier je foto`s in met een beschrijving over wat er weg moet en ik zorg ervoor dat dat gebeurd! Helemaal gratis natuurlijk.

Groeten,

Mitchelhal

Bewerkt: door Mitchelhal
Geplaatst:

Hoi,

In feite kan iedereen dit. Je selecteert gewoon een gebied van de foto en doet dan Fill > Content Aware en dan vult Photoshop de foto zelf op, maar dit is niet altijd even netjes, zoals op jouw foto ook te zien is. Het hek is lichtelijk scheef en je bent vergeten de schaduw van het bank weg te halen. Je kunt nooit 100% een foto perfect vervangen met deze tool, er zullen altijd lichtelijke oneffenheden bij blijven.

Je bent wat mij betreft vrij om te vragen of mensen je foto willen corrigeren, maar ik vind wel dat je jezelf eerlijk gezegd een beetje overschat dat je 'heel erg goed bent met Photoshop.' Ken je grenzen. :)

Groetjes,

Cabyon

Geplaatst: (bewerkt)

Ik bied dit aan voor mensen die dit niet kunnen. Ik heb dit gewoon even snel gedaan om een foto te laten zien. Ik werk meestal gewoon tot op de pixel totdat alles weg is.

Bewerkt: door Mitchelhal
Geplaatst:

Wat je beter kan doen is een tutorial maken met daarin een duidelijke uitleg hoe je dit gedaan hebt. Dan hoeven ze niet afhankelijk van jou te zijn door telkens een foto naar jou te sturen, maar kunnen ze dit zelf doen.

Hier vind je een 'Hoe-maak-je-een-tut'-tut, wat handig kan zijn als je nog nooit een tutorial gemaakt hebt. Ook kan het handig zijn om het Graphics Tutorials subforum eens te overlopen en kijken hoe anderen tutorials maken. Hier vind je een lijst met reeds bestaande tutorials, zo kijk je best even of de tutorial die je wilt maken niet al bestaat. Deze tutorial gaat bijvoorbeeld al in over de reparatietool en in deze tutorial leer je hoe je puistjes uit een foto kan verwijderen.

Veel succes! :tu:

Geplaatst:

Probeer wat meer te kijken naar de schaduwen, want er ligt nu een schaduw op de grond van een bank die er niet meer is. En vooral de 'bobbel' in het wegdek valt op.

Voorbeeld:

11axqvk.png

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...