Jump to content

Innovatieve ideen voor Beurs opdracht


Sublime

Recommended Posts

Je kunt iets doen met de indeling?

Ik zou het daarnaast een beetje professioneel houden, maar dat het wel tegelijk een beetje uitnodigend oogt (dat je wel benieuwd bent naar de statistieken bijvoorbeeld, terwijl je je daar normaal niet in zou interesseren).

Tot slot is het misschien wel leuk om voor vergelijkingen te zorgen. Dat je beurzen met elkaar kunt vergelijken, zodat je een beter beeld hebt van wat nou precies beter is. Anders moet je bijvoorbeeld meerdere tabbladen openen. :puh:

Dit zijn gewoon even wat simpele ideetjes, waar ik zojuist toevallig op ben gekomen. :)

EDIT: Oh, zie aan de nieuwe afbeeldingen dat je dat eigenlijk al van plan bent (tenminste, tot zover ik begrijp). :$

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Om heel eerlijk te zijn vind ik je design niet heel erg zakelijk ogen. De meeste beurssites (IEX.nl of Financiël Dagblad) kiezen toch vrij snel voor een witte of een warmere achtergrond. Wit heeft iets 'luxe' in zich, naar mijn mening. Al moet ik zeggen dat ik de site van IEX.nl ook niet heel denderend vindt, want het lijkt erg druk/rommelig.

Zelf ben ik fan van de silk icons, die je hier kunt vinden (je kent ze waarschijnlijk wel, je komt zo vrij veel tegen). Probeer zoals TOM zegt niet te zuinig te zijn met vergelijkingen, ik denk dat een mogelijkheid om in het verleden te duiken ook leuk en interessant zou zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

@Grand Theft Auto TOM

Nee hoor, dat zijn slechts wat voorbeelden die ik van mede studenten heb ontvangen.

En over de indeling zit ik dus ook nog steeds te denken, ik vind het idee om bijvoorbeeld twee bedrijven te vergelijken echt een goed idee ja. Dat je bijvoorbeeld eerst alle bedrijven ziet, er twee kan selecteren en deze naast elkaar kan zetten. Bedankt :).

En heb je ook suggesties hoe ik dat professionele uiterlijk kan houden? Eerlijk gezegd moet ik wel een paar dingen implementeren (zoals text shadow, fancy dingen van CSS3 etc om aan te tonen dat ik dit beheers), maar hoe kan ik dan alsnog die professionele look behouden?

@VWO-er

De silk icoontjes zijn inderdaad bekend bij mij, moet nog wel even kijken waar deze geïmplementeerd kunnen worden.

En hoe zou je in het verleden willen duiken, dmv een punt in de grafiek te klikken, en dan hier specifieke informatie over krijgen? of hoe moet ik me dat voorstellen?

En het kleurgebruik is een goed punt, hier ben ik meestal niet zo goed in. Wat je dus suggereert is om het kleurenschema zo "clean" / witachtig mogelijk te houden? En wat vind je van het font dat gebruikt wordt? Ik dacht dat het een beetje het gevoel van de ouderwetse "stock market" moest creëren. Achteraf lijkt me het toch dat je zo niet erg serieus wordt genomen als een website?

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

En heb je ook suggesties hoe ik dat professionele uiterlijk kan houden? Eerlijk gezegd moet ik wel een paar dingen implementeren (zoals text shadow, fancy dingen van CSS3 etc om aan te tonen dat ik dit beheers), maar hoe kan ik dan alsnog die professionele look behouden?

Effecten zijn leuk, maar je moet er niet te veel mee gaan spelen (overkill).

En hoe zou je in het verleden willen duiken, dmv een punt in de grafiek te klikken, en dan hier specifieke informatie over krijgen? of hoe moet ik me dat voorstellen?

Dat zou een idee zijn, ja. Het was meer een richting waarin ik je wilde sturen, want ik had zelf ook nog geen concrete ideeën voor een implementatie.

En het kleurgebruik is een goed punt, hier ben ik meestal niet zo goed in. Wat je dus suggereert is om het kleurenschema zo "clean" / witachtig mogelijk te houden? En wat vind je van het font dat gebruikt wordt? Ik dacht dat het een beetje het gevoel van de ouderwetse "stock market" moest creëren. Achteraf lijkt me het toch dat je zo niet erg serieus wordt genomen als een website?

Als je het echt retro wilt maken, moet je ook van dergelijke icoontjes en trucjes afstappen. Zoals je wellicht merkt hier op GTAforum.nl is de CaliRed een heel erg oude skin (2003!) die vooral tekst en simpele knoppen/balken bevat. Orange Dawn is echter een skin uit 2011/2012 en bevat daarentegen veel meer fancy knopjes en icoontjes. Iconen zijn simplistisch, ze maken snel hun functie duidelijk en ze nemen niet veel ruimte in, waardoor je een overzichtelijke, strakke website krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het wel bekende effecten overkill ben ik al tegen aangelopen :sigaar:. De detail informatie over een punt in de geschiedenis is ook wel een goed idee, genoteerd.

Het idee was niet echt om een "retro" design neer te zetten, maar meer om het gevoel te creëren van een ouderwetse "American Stock Exchange". Maar ik denk dat ik maar bij de cleanere professionele look blijf.

Wat vinden jullie trouwens van de voorbeelden die in de hoofdpost worden geshowed? Vind ze eerlijk gezegd allebei niet echt geweldig qua design (eerste te "Mobiel" achtig, rare kleuren, en de tweede te basic). Natuurlijk heb ik al veel vooroordelen gekregen aangezien ik deze designs dagelijks zie.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, de tweede lijkt een beetje op iets waar ik nu mee bezig ben. Als je wat meer kleur toevoegt (een huiskleur) met wat iconen, lijkt het al heel wat minder basic; op het moment is het allemaal wat grijs met één kleurige kolom in het midden :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...