Jump to content

Bzzzz!


Nyltje

Recommended Posts

Mijn boxen ruizen soms, je hoort dan hard 'bzzzz'. Ik heb niet de nieuwste boxen dus je zou dan denken 'Dat is normaal', maar ik heb het sinds kort. Als ik de boxen dan weer uit en aan doe (dit kan gelukkig wel snel) dan hoor je het niet meer, maar het is natuurlijk irritant als je bezig bent en je moet je boxen weer aan en uit zetten, dit kan namelijk best vaak achter elkaar gebeuren. Mijn boxen zijn van Multimedia Vikings en er staat ook op m'n boxen G-401A, misschien is dat het soort van het merk. De vraag is dus: Weet iemand hoe ik dat geruis weg krijg?

Nyltje :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel vreemd, meestal bromt de speaker alleen op een hoge geluidsstand. Is je computer op een stekkerdoos aangesloten? Zo ja, het klinkt misschien raar, maar verwissel deze is met een andere. Meestal doen de boxen het weer normaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is allemaal goed aangesloten, maar als ik het in het midden heb dan krijg ik het helemaal niet vaak. (+/- elk uur)

Maar als ik hem ergens anders in het midden heb kan ik het wel vaak krijgen. Ik moet hem dus gewoon het zelfde houden. Bedankt voor je hulp! Nu weet ik dat ik hem in ieder geval niet helemaal hoog of laag moet zetten :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Heb je afgelopen tijd apparaten in de buurt/op dezelfde groep aangesloten? Probeer je speakerset (of eventueel computer) eens op een ander stopcontact aan te sluiten. Probleem is dan denk ik een soort groundloop vanaf je computervoeding - geluidskaart - speakers.
  • Heb je je 3,5mm plug van je speakerset goed in je computer? Soms moet je iets kracht zetten om hem er helemaal in te stoppen, en als de stekker er niet helemaal in zit geeft dat ruis.
  • Heb je (voedings)kabels langs de audiokabel van je speakerset lopen? Dit kan dmv inductie soms ook vervelende 100Hz brom geven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Heb je (voedings)kabels langs de audiokabel van je speakerset lopen? Dit kan dmv inductie soms ook vervelende 100Hz brom geven.

Dat is het probleem, echt heel gek! Ik verplaats de stekkertjes en dan hoor ik het wel of niet. Bedankt! Probleem opgelost! :slotje: Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...