Jump to content

Dj controllers, heb jij er een?


xoex23

Recommended Posts

Ze worden steeds goedkoper en de software meer geavanceerd, dus nu is het voor bijna iedereen mogelijk om een dj te zijn.

De hamvraag: heb jij een dj controller? en wat mix je er dan mee, en gebruik je software en zo ja welke?

Heb je een echte pro-set zoals bijvoorbeeld een CDJ-2000? of een goedkoop controllertje puur voor de lol?

Post het hier, liefst met een foto van het product, zodat we er een beeld van kunnen krijgen.

Ik zal dan bij mezelf beginnen:

Ik heb voor de lol de ION Discover dj aangeschaft, bij de hema voor maar 47 euro.

Toegeven het is niet veel, maar je kunt er nog best leuk mee wat mixen.

ion-audio-discover-dj-83375.jpg

Aangezien je dit ding moet aansluiten op de computer, gebruik ik Virtual DJ pro 7, de meegeleverde software is echt troep.

Het plaatje ziet er net wat anders uit dan die van mij, maar dat zal niemand wat uitmaken denk ik, je hebt nu ongeveer een beeld van wat ik heb.

Ik kon nog geen ander topic hierover vinden, en ik best benieuwd ben of jullie een controller hebben, heb ik dit topic aangemaakt.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

@djmaddox

Ja dat klopt voor een groot deel ook wel, maar heb je hebt mij ergens horen zeggen dat ik net zo wil kunnen mixen zoals echte djs?

Ik heb dat ding voor de fun, en vindt het best grappig om te doen.

Mocht ik veder in dj scene willen gaan, moet ik toch echt geld uitgaan geven.

En daar denk ik voorlopig nog even niet aan...

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Een goede DJ draait niet met computers, Ipads, glasplaten of wat dan ook. Wil je degelijk verder komen in de wereld van muziek dan mix je gewoon met 2 losse (table top) CD-spelers. Alleen daarmee leer je op een gezonde manier draaien, computers geven BPM aan wat dan vaak nog niet eens klopt en hebben van die leuke Sync mogelijkheden. Tot op heden zijn alle goede computer DJ's die ik heb gezien ontzettend hard afgegaan als ze dan wel eens met een analoge DJ booth moesten draaien.

Een goede DJ wordt je door ontzettend veel muziek te kennen en te kunnen draaien, je moet allround kunnen draaien en die muziek kennen. Dan moet je zorgen dat je op elke analoge DJ booth kan draaien, je moet niet afhankelijk van computers of CDJ's zijn. De kennis van muziek. Dat is geheim.. Want na wat lezen, proberen en spelen kan iedereen mixen. Vooral met die nieuwe technieken. Dus richt je op luisteren en BPM tellen van muziek, dat kost je niets. En mocht je dat goed bevallen, dan ben je klaar om een DJ te worden en een DJ set aan te schaffen..

Dus mijn advies is: Vergeet speelgoed, en richt je op een gewone DJ set. Als je tenminste serieus er mee aan de gang wil.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je advies.

Maar zo ver was ik zelf ook al :engel:

Ik wil later als ik tijd en geld heb me dan er ook meer in gaan verdiepen.

Maar bijvoorbeeld CDJ's zijn toch best prijzig, dus dat wordt sparen sparen sparen.

Het ligt ook maar net aan degene die achter de knoppen zit...

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

...van die leuke Sync mogelijkheden.

I smell butthurt..

Ik heb overlaatst een filmpje gezien van (ik denk) Laidback Luke. Het staat buiten kijf dat dat een goede dj is, door de sync knop op de nieuwe Pioneers kon hij 4 liedjes in 30 seconden mixen. Er zijn zat goede dj's die een computer gebruiken overigens..

Link to comment
Delen op andere websites

...van die leuke Sync mogelijkheden.

I smell butthurt..

Ik heb overlaatst een filmpje gezien van (ik denk) Laidback Luke. Het staat buiten kijf dat dat een goede dj is, door de sync knop op de nieuwe Pioneers kon hij 4 liedjes in 30 seconden mixen. Er zijn zat goede dj's die een computer gebruiken overigens..

De kwestie van dat filmpje met Laidback is de zelfde kwestie waarom Pioneer een CDJ heeft uitgebracht met een sync-knop. Om te verkopen en om hun spelers juist in de amateurwereld op de markt te brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...