Jump to content

GTX 660Ti


GTAFreak007

Recommended Posts

Hallo,

Mijn grafische kaart doet heel raar de laatste tijd. Als ik een game speel ( eender welke 't is bij elke game ) heb ik een soort zwarte flikkeringen over myn scherm, ze zijn zeer licht maar je ziet ze wel overvloeien, het zijn horizontale lijnen.

En na een tijdje herstart mijn grafische kaart als ik het zo mag zeggen en geeft Windows een melding dat de Kernel mode van mijn driver is gestopt met werken en heropgestart, dit is heel irritant, aangezien het spel dat ik momenteel speel dan ook gewoon crasht, dit had ik niet by GTA IV maar dat terzijde. Ik had eerst de officiele driver update, had daarnet maar is de beta geinstalleerd, heeft dus niet geholpen. Aan mijn hardware ligt het ook niet aangezien het probleem ook al was bij mijn vorige setup. Ik heb nieuw moederbord,RAM en CPU. Mijn voeding is een 600W Sweex.

Ik heb MSI Afterburner ook is ff geinstalleerd en die zegt dat tijdens het gamen mijn kaart rond de 68-70° hangt.

Hij blijft ook die temperatuur en word ook niet warmer en dan plots herstart ie. Ik denk niet dat het overhitting is aangezien deze kaart al toch in de buurt komt van High-end hardware, en op verschillende sites zag ik zelfs benchmarks met 77°.

Als er iemand is met ervaring met dit probleem of iets dergelijk dan hoor ik het graag :)

Mvg

Link to comment
Delen op andere websites

Uninstall de drivers met driversweeper.

Start pc op in veilige modus & installeer de nieuwe drivers.

Gebruik je custom fan settings?

Of staat die nog op default, zoja zet je fan settings hoger.

Kan met Msi Afterburner of gewoon met Nprofile.

Woody slaat de spijker op de kop voor mijn gevoel (ik zelf heb geen ervaring met deze voedingen)

Maar na even lezen zijn er mensen met dezelfde problemen, inclusief de graphics glitches.

Dit is allemaal verholpen toen ze een nieuwe voeding erin zetten.

Bron:http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1742225&mpage=1&print=true

Veel succes!

Bewerkt: door EnergyCorse
Link to comment
Delen op andere websites

Ik probeer eerst even de makkelijke manier :puh: ( volgens mij :puh: )

Ik heb er net een andere voeding ingestoken een OCZ 500W.

Ik ga nu wat games testen en ik zeg wel hoe het verloopt, als het niet geholpen heeft, driver sweeper en in safe mode.

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwe voeding erin, hielp niet met het uitvallen en die zwarte streepjes zag ik ook nog.

Dan nieuwe driver geinstalleerd in safe mode na deze eerst te verwijderen, helpt ook niet.

Zou het aan de kaart zelf kunnen liggen? Anders zal ik deze moeten opsturen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwe voeding erin, hielp niet met het uitvallen en die zwarte streepjes zag ik ook nog.

Dan nieuwe driver geinstalleerd in safe mode na deze eerst te verwijderen, helpt ook niet.

Zou het aan de kaart zelf kunnen liggen? Anders zal ik deze moeten opsturen.

Het is waarschijnlijk de kaart dan.

Probeer een andere videokaart of probeer deze videokaart in een andere pc.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan denk ik dat het de kaart is, aangezien de kaart al eerder in een volledig andere PC heeft gezeten en daar had ik het zelfde probleem by.

Ondertussen is het uitvallen al opgelost dmv de fan speed op te drijven. En de strepen zijn iets of wat verminderd, ik zie ze enkel nog als ik niets in het spel doe, dus gewoon stil staan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Oke, nieuwe voeding + de fan speed by MSI afterburner op Auto gezet, heeft een paar weken gewerkt.

Nu valt de kaart op random momenten gewoon uit. Totaal geen overhitting, MSI zegt amper 65°.

Want als de kaart uitvalt kan ik het spel terug opstarten en soms wel terug 30 minuten spelen, je gaat me niet zeggen dat een kaart is afgekoeld op 10 seconden...

Ligt dit nu echt aan de kaart zelf?

Zou het wel graag willen weten aangezien dit ding me 350€ gekost heeft en ik het wel jammer vind aangezien ik ze nog niet eens een halfjaar heb...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...