Jump to content

Batterij Lader werkt slecht


Megadreams

Recommended Posts

Hey,

Ik heb de afgelopen tijd een erg irritant probleem gekregen. De helft van de tijd herkent mijn computer de lader voor de accu niet. Echter ligt het niet aan de lader (heb het met een andere ook getest) maar dus aan de computer. Dit kan leiden tot het continue uitvallen van mijn computer omdat deze leeg is, het vastlopen tijdens het gamen omdat hij overgaat op de accu en alles vertraagd. Overigens geeft mijn computer aan in welke modus hij gaat. Het kan gebeuren dat hij "Battery Mode" of "AC Mode" blijft herhalen. Overigens heb ik gemerkt dat hoe koeler mijn computer is hoe beter het laden werkt.

Enig idee wat er mis kan zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht is er een slecht contact op het moederbord met de aansluiting waar je voeding binnenkomt. Als je geen kennis van elektronica/elektriciteit hebt zou ik hem NIET openhalen want je hebt wellicht toch een multimeter nodig om alles door te meten en dan nog een soldeerbout of soldeerpistool om de verbinding te herstellen. Binnen brengen bij je computer boer is de beste oplossing als je geen kennis van elektronica/elektriciteit hebt. ;)

Als je geen garantie meer zou hebben moet je zelfs maar beslissen wat je wilt doen. :puh:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat wij toevallig dat wij de zelfde laptop hebben en ik heb dit probleem ook gehad, dit lijkt een probleem zijn in sommige modellen van Asus. Ik heb de zaak gebeld en zij hebben de volgende dag mijn moederbord vervangen. Als je nog garantie hebt, bel de zaak waar je hem gekocht hebt, want dit heb je niet zelf veroorzaakt. Ik heb ook een brief gekregen van Asus waarin dit probleem beschreven staat, heb jij die niet gekregen?

P.S Als dit probleem is opgelost kun je het voorkomen door een speciale ring om het uiteinden van de lader te doen.

2ex3es2.png

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een klasgenoot had hetzelfde probleem. Het bleek dat de winkel de verkeerde (een te zwakke) adapter had meegeleverd.

Aangezien Davedavy dezelfde laptop zegt te hebben, kun je aan hem vragen of jullie dezelfde adapter hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...