Dutchy3010 Geplaatst: 10 november 2012 Rapport Geplaatst: 10 november 2012 Tragisch vandaag. Zeer tragisch. Mijn Playstation 3 heeft het begeven... Eigenlijk gebruikte ik hem niet veel meer, maar sinds een paar weken gebruikte ik hem om films te kijken. Nu doet hij het niet meer Het is de 60gb PS3 uit 2007 of zo (destijds voor GTA IV gekocht). Hij gaat gewoon aan, kan alles doen, maar hij herkent de disc niet meer. Sterker nog, de disc gaat er niet meer uit. Wanneer ik op die eject-knop drukt, gaat de dvd er niet meer uit. Het is niet de "yellow light of death", want de PS3 zelf gaat nog wel aan. Vrees dat het probleem dus aan de lens ligt. Heb de PS3 geprobeerd open te draaien, maar dat ene schroefje gaat echt niet open :-S En ok, ik durf ook niet te hard te draaien. Gisteren deed hij het gewoon nog, toen nog paar keer de DVD eruit laten komen (en anderen erin gegaan, etc). In de tussentijd is hij niet gevallen of iets dergelijks, hij stopte er gewoon in één keer mee. Iemand een oplossing? Ik ben zo a-technisch als maar kan... Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 10 november 2012 Rapport Geplaatst: 10 november 2012 Heb je nog garantie? Sony heeft naar mijn mening een vrij goede service qua reparatie. Het enigste nadeel ervan is, dat het wel een tijdje duurt. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2012 Geen idee hoe lang garantie is.. Ik geloof dat je 2 jaar officieel garantie hebt, maar officieus een stuk langer. Iemand hier verstand van? Reageren
Faenty. Geplaatst: 10 november 2012 Rapport Geplaatst: 10 november 2012 Je kunt ook eens naar Sony bellen om te kijken hoe dat zit, of mailen. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 10 november 2012 Rapport Geplaatst: 10 november 2012 (bewerkt) Heb je nog garantie? Sony heeft naar mijn mening een vrij goede service qua reparatie. Het enigste nadeel ervan is, dat het wel een tijdje duurt. Ik denk niet dat Sony zover gaat, dat ze een PS3 die gekocht is in 2007 gaan maken. Edit: Ik lees net via internet dat er meer bezitters last van hebben. Reparatie zou zo'n 150 euro kosten maar omdat het een wereldwijd probleem is kunnen ze soms kosteloos een nieuwe lens plaatsen. Ik zou in ieder geval even met Sony contact opnemen en het probleem voorleggen. Misschien dat ze zeggen van stuur maar op. Bewerkt: 10 november 2012 door GekkieJ01 Reageren
Djmaddox Geplaatst: 10 november 2012 Rapport Geplaatst: 10 november 2012 Foto van het schroefje dat niet los wilt? Probeer een juiste maat schroevendraaier er recht op te zetten en dan hard aanduwen en langzaam draaien. Kijk wel even of je garantie niet verloopt als je hem zelf openschroeft, als je nog garantie hebt. Ik denk zelf dat je er weinig aan kan doen vanaf de binnenkant, maar je kan altijd even kijken. Hoor je verder nog wel geluiden oid uit de dvd drive komen? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 november 2012 Nee, er gebeurt gewoon he-le-maal niets. Als ik op die knop druk en hij staat op stand-by, dan schiet de PS3 zelf aan. Maar ik hoor niets m.b.t. die disc. Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Garantie is maar maximum 2 jaar geldig, dus je hebt 2 keuzes. Playstation 3 laten repareren (ongeveer 150 euro in het slechtste geval) of een nieuwe kopen. (ongeveer 220 euro) En hopelijk heb je de schroef die niet loskomt kapot gedraaid, want anders zit je met een ernstig probleem. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Nee, er gebeurt gewoon he-le-maal niets. Als ik op die knop druk en hij staat op stand-by, dan schiet de PS3 zelf aan. Maar ik hoor niets m.b.t. die disc. Probeer die schroef eens los te draaien en kijk of je aan de DVD drive kan voelen of hij trilt als je op dat knopje klikt. Als ie gewoon helemaal niks doet, krijgt hij misschien zijn stroom niet helemaal lekker oid. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Die schroef heb ik dus geprobeerd los te draaien... Maar ja, dat wilde niet lukken. Is echt heel vervelend schroefje, zal morgen eens kijken of ik ergens betere schroevendraaier of iets dergelijks kan vinden (heb er al 20 geprobeerd ). Reageren
Djmaddox Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Die schroef heb ik dus geprobeerd los te draaien... Maar ja, dat wilde niet lukken. Is echt heel vervelend schroefje, zal morgen eens kijken of ik ergens betere schroevendraaier of iets dergelijks kan vinden (heb er al 20 geprobeerd ). Heb je fotootje ervan? En druk je die schroevendraaier dan wel goed aan? Reageren
TalkingPear Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Je blue-ray speler is waarschijnlijk gewoon kapot, had ik ook een keer met mijn oude fat die 20 keer is gesneuveld. Beste is om hem te laten maken door Sony, of door misschien een aparte winkel die het voor een goedkopere prijs doen. Zo'n blue-ray speler valt niet echt zelf te repareren geloof ik. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Heb gemaild naar iemand die het maakt in de buurt van waar ik woon. Gaat me waarschijnlijk 75¤ kosten... Maar goed, dan is hij wel weer goed gemaakt Thanks allemaal. Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Oei dat is niet zo'n goed nieuws. Ik heb het zelf ook een keer gehad dat mijn Ps3 geen schijfjes meer las. Ik kon er niks aan doen en heb hem toen opgestuurd naar Sony. Ik had ook de 60 gb versie. Die heb ik nog steeds trouwens. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.