Silverbyte Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Komende vrijdagmiddag gaat in NCRV’s Knooppunt Kranenbarg de Top 2000-stembus open. Tot en met vrijdag 25 november 20.00 uur kan heel Nederland via www.radio2.nl stemmen op zijn of haar favoriete song.In een bijzondere radio-uitzending, die helemaal in voetbalsferen is, ontvangt Bert Kranenberg het presentatorenelftal dat dit jaar de Top 2000 mag presenteren. Speciaal voor deze gelegenheid wordt dit elftal gebracht door de spelersbus van het Nederlands elftal. Voetbalcommentator Jack van Gelder opent de stembus en natuurlijk ontbreekt een heuse teamfoto niet. De uitzending is live vanuit het Mediacafé in het AKN-gebouw in Hilversum,. De Top 2000 wordt uitgezonden van Eerste Kerstdag tot en met oudejaarsavond op Radio 2. De lijst wordt samengesteld door de luisteraars. De NTR maakt op Nederland 3 een aantal programma’s rondom de Top 2000: zoals Top 2000 a gogo en Top 2000 In Concert. De website www.radio2.nl is in de periode vooraf en tijdens de Top 2000 de backbone van het radio-evenement. Sinds de millenniumeditie in 1999 is de Radio 2 Top 2000 uitgegroeid tot een 'sentimental journey' waaraan miljoenen mensen plezier beleven via radio, televisie en internet. De Top 2000 trok in 2010 via radio, televisie en internet 11 miljoen mensen. Bron: knip- en plak via elders En, op wie gaan jullie stemmen? Mijn lijstje, in geheel willekeurige volgorde: Baba O'Riley - The Who Brothers In Arms - Dire Straits A Long December - Counting Crows Don't Look Back In Anger - Oasis On Every Street - Dire Straits Romeo And Juliet - Dire Straits The Wind Cries Mary - Jimi Hendrix Experience Sweet Child O' Mine - Guns N' Roses Riders On The Storm - The Doors Penny Lane - The Beatles Avond - Boudewijn de Groot Wonderwall - Oasis Africa - Toto Fast Car - Tracy Chapman Fool On The Hill - The Beatles Reageren
Visser23 Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Top 2000 ga ik ook zeker volgen. Hieronder mijn lijstje. Tears in Heaven - Eric Clapton Fast Car - Tracy Chapman Paradise By The Dashboard Light - Meatloaf Right Here Waiting - Richard Marx Imagine - John Lennon Another Day In Paradise - Phil Collins Revolution - Chris de Burgh Everytime I Think Of You - The Babys Babe - Styx Total Eclipse of the Heart - Bonnie Tyler Drops Of Jupiter - Train Black Betty - Ram Jam Stop Loving You - Toto A Good Heart - Feargel Sharkey Slippery People - Talking Heads Reageren
Silverbyte Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Mooi lijstje Vissert. Ben benieuwd waar anderen op gaan stemmen, hoop dat niet iedereen voor Adele en Ed Sheeran gaat. Reageren
Cabyon Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Ik zal vanavond even mijn stemlijst posten. Ik hoop iig niet dat, zoals Silver zegt, we weer drie keer Adele in de top 20 krijgen. Reageren
Visser23 Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Mooi lijstje Vissert. Ben benieuwd waar anderen op gaan stemmen, hoop dat niet iedereen voor Adele en Ed Sheeran gaat. Haha inderdaad, dat ging vorig jaar echt verkeerd Ik hoop een beetje op 80's en 90's hits. Ben wel benieuwd, en ga uiteraard het zo veel mogelijk volgen. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Ah, ik wilde net dit topic openen, maar hij was er al. Nice! Adele zal wel weer met meerdere nummers in de top-20 staan, maar dat hou je toch niet tegen. Ik erger me al aan genoeg lijstjes die ik op Facebook voorbij zien komen. Volledig Nederlandstalig, of op Coldplay stemmen en dan voor Viva La Vida kiezen... Ik ben mijn lijstje aan het samenstellen, dus die houden jullie nog van me tegoed... Wellicht leuk om behalve een lijstje posten ook een beetje toe te lichten? Niet elk nummer, maar bijvoorbeeld uit nostalgie, of tactisch stemmen, dat soort dingen. Ben wel benieuwd Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Leuk dat dit topic bestaat, nooit geweten dat GTAforums zo uitgebreid was. OT: Ik ga sowieso op één of meerdere platen van The Outfield, Foreigner en David Bowie stemmen. En waarschijnlijk iets van Aerosmith, Depeche Mode, Icehouse, Lou Gramm, en The Police. En iets meer eigentijds, Linkin Park bijvoorbeeld. Dit wordt nog lastig:) Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Mijn Top 2000 lijstje, wel moeilijk om te kiezen zeg: 1. U2 - One 2. Bon Jovi - Livin' on a prayer 3. John Lennon - Imagine 4. Bruce Springsteen - Dancing in the dark 5. Michael Jackson - Man in the mirror 6. Hall and Oates - Out of Touch 7. Adelle - Skyfall 8. Phil Collins - Can't stop loving you 9. Bon Jovi - It's my life 10. Phil Collins - In the air tonight 11. Coldplay - Paradise 12. Toto - Pamela 13. Van Halen - Jump 14. The beatles - let it be 15. Queen - Bohemian Rapsody Reageren
Cabyon Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 (bewerkt) Kun je al op Skyfall stemmen? Belachelijk! Niet ieder nummer van Adele hoeft in die keuzelijst geplaatst te worden en hij is pas een maand of 2 uit.. Bewerkt: 16 november 2012 door Cabyon Reageren
Visser23 Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Je kan ook vijf nummers kiezen die niet in de lijst staan. Gewoon de titel en artiest intypen Reageren
SpacyColours Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 (bewerkt) Ik zal proberen conventioneel te blijven, maar het blijft een persoonlijk lijstje, dus sommige nummers zullen wat afwijken van de traditionele smaak. Dat zij dan maar zo, want in mijn ogen mag de Top 2000 best wat wispelturiger zijn. 1. (1989) - Christy MooreLeren kennen via mijn moeder, en heeft veel emotionele waarde voor mijn hele gezin. De tekst is prachtig, en erg herkenbaar voor ons. Ook is het (fantasie-)boek dat ik aan het schrijven ben gebaseerd op het gevoel dat dit nummer mij geeft, inclusief moraal. Lyrics staan op mijn profiel. 2. (1993) - Lisa Gerrard (Dead Can Dance)Ook een nummer met emotionele waarde, maar hier is het de melodie die daar voor zorgt, in plaats van tekst. Geen enkel ander nummer wekt qua klank zoveel gevoelens bij me op. 3. (1971) - Edgar Winter (White Trash)Als dichter en filosoof, doet de kunstzinnige tekst in dit nummer mij zwichten. Ook een krachtige melodie. Lyrics op mijn profiel. 4. (1971) - John Lennon5. (1989) - Martika6. Nothing Compares 2U (1989) - Sinéad O'Connor 7. (1982) - Toto8. (1965) - The Mamas & the Papas9. (1841) - Schots volksliedjeHeb ik op (internationaal) zomerkamp in Noorwegen geleerd. Een nummer verbaal van iemand leren met een gitaar rond het kampvuur, geeft het sowieso extra pracht kan ik je vertellen. 10. Never Let Me Down (2004) - Kanye West, Jay-Z & J. Ivy Hier zul je wel raar opkijken, maar ik ga natuurlijk niet zómaar een rap-nummer in mijn lijstje gooien. Dit nummer mixt een prachtige sample met kundig geschreven raps, maar het hoogtepunt van dit nummer is de het gedicht van spoken word-artiest J. Ivy. Die combinatie verheft dit nummer tot kunst in mijn oren. 11. (1964) - Simon & Garfunkel12. (1989) - Catherine Warwick (Mother)Deze behoeft ook wat uitleg, want de uitvoering van dit nummer past qua kwaliteit natuurlijk niet in dit rijtje. Nee. Er is dan ook te weinig faam en materiaal beschikbaar om met deze tekst en melodie (gebaseerd op een Midi uit mijn favo-spel Mother (1989)) een professioneel gezongen nummer te maken, jammer genoeg. Desalniettemin is dit nummer voor mij enorm krachtig. Het wekt inspiratie bij mij op als geen ander. En de dag dat mijn zusje werd geboren, eind vorig jaar, heb ik de hele avond dit nummer zitten luisteren. 13. (1992) - Deep Forest14. (2004) - Acda en De MunnikToen ik dit nummer voor het eerst hoorde, werd ik betoverd door de schitterende melodie. Nu ik wat ouder ben, word ik ook betoverd door de betekenis van de schitterende tekst. 15. Easy Lover (1984) - Philip Bailey & Phil Collins En dit is gewoon een lekker nummertje EDIT: Oh wacht, moest je uit een lijstje kiezen? Oh nou ja... dat ga ik toch niet doen, want ik wil geen nummers in mijn top 15 weglaten alleen omdat ze niet in het lijstje staan. Tel alle nummers die zowel in mijn als in de officiële lijst staan dan maar mee. Bewerkt: 16 november 2012 door SpacyColours Reageren
paul.kloosterman Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Mijn lijstje bevat veelal wat oudere muziek op een nummer van Coldplay na. Ik ben zelf 18 en vind dat ook meer jongeren hun favoriete nummers zouden moeten invullen. Al snap ik ook wel dat jongeren geen radio 2 luisteren, doe ik zelf ook niet, maar aangezien ik het op tv wel graag kijk stem ik toch. 1. Supertramp - School 2. Crowded House - Don't dream it's over 3. Deep purple - Child in time 4. Killing Joke - Love like blood 5. Mike Oldfield - Shadow on the wall 6. The Who - Who are you (de 6:23 min versie) 7. Tears for fears - Everybody want to rule the world 8. Vandenburg - Burning heart 9. Dire straits - Private investigations 10. Rolling stones - Paint it black 11. Temptations - Papa was a rollin' stone 12. The doors - Riders on the storm 13. The Police - Spirits in the material world 14. Coldplay - A rush of blood to the head 15. Coldplay - Major minus Uiteraard zijn er nog wel meer nummers die ik er graag bij zou willen zetten maar dat kan helaas niet. (Misschien pas ik het ook wel weer aan) Zoals: Art of noise - Paranoimia, en Focus - Hocus pocus (lekker gek), The Animals - house of the rising sun, enz enz... Reageren
Silverbyte Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Who Are You, helemaal vergeten! Hoort er eigenlijk wel tussen inderdaad. Ook tof dat je Mike Oldfield kunt waarderen. Ben er geen groot fan van, maar mijn vader heeft die platen grijsgedraaid dus ik ben ermee opgegroeid. Summit Day, Serpent Dream, de hele mikmak. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Who Are You, helemaal vergeten! Hoort er eigenlijk wel tussen inderdaad. Ook tof dat je Mike Oldfield kunt waarderen. Ben er geen groot fan van, maar mijn vader heeft die platen grijsgedraaid dus ik ben ermee opgegroeid. Summit Day, Serpent Dream, de hele mikmak. Haha, ik ben ook met Mike Oldfield opgegroeid. Ik had "Moonlight Shadow" nog in mijn lijstje staan, maar uiteindelijk vervangen. Al staat die nog steeds erg hoog aangeschreven. En Tubular Bells natuurlijk. Reageren
Visser23 Geplaatst: 16 november 2012 Rapport Geplaatst: 16 november 2012 Mooie lijst, Paul. Supertramp is inderdaad een fantistische groep, met super nummers. School vind ik inderdaad ook de mooiste. Dire Straits heeft ook prachtige muziek. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.