Jump to content

Top2000 - Editie 2012


Silverbyte

Recommended Posts

Moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet weet op wie. Maar de gebruikelijke top zal ook in mijn lijstje voorkomen. :$ Eén van mijn favo liedjes aller tijden is Africa van Toto. En Imagine van John Lennon. En... Pff ik kan nooit kiezen. :$

Al ga ik het zeker weten volgen!!

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie lijst, Paul. Supertramp is inderdaad een fantistische groep, met super nummers. School vind ik inderdaad ook de mooiste. Dire Straits heeft ook prachtige muziek.

Thx, meeste muziek ben ik mee opgegroeid omdat m'n vader het vaak draaide, zoals Tears for fears, Crowded house, Dire straits enz. En ik vind deze nummers het lekkerste klinken in de auto omdat ik als klein kind vaak in de auto zat en m'n vader dat dan draaide. Wij hebben ook cd's met zogenoemde ''car classics'', en dat vind ik altijd lekker klinken.

Link to comment
Delen op andere websites

De Top 2000 volg ik elk jaar van het eerste tot het laatste nummer. Echt heerlijk een paar dagen met oude muziek aftellen naar het nieuwe jaar. Ik kan mij geen andere afsluiting van het jaar meer voorstellen. Speciaal voor nummers wakker blijven doe ik niet, maar de radio staat wel continu aan op Radio 2.

Mijn lijstje heb ik nog niet gemaakt, maar ik weet sowieso dat Supper's Ready van Genesis mijn nummer één is. Wat een prachtig nummer waar alles in zit - en dan praten we natuurlijk over de volledige versie van 23 minuten. Vooral het muzikale stuk in het deel Apocalypse In 9/8 is heerlijk! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Er is een verschil tussen de tijd nemen en gewoon niet kunnen kiezen! Ik heb niet eens zoveel tegen Coldplay, maar wel tegen de nummers die altijd in de Top2000 terechtkomen. Word ook altijd een beetje link van volledig Nederlandstalige lijstjes of mensen die alléén maar nummers van The Beatles nomineren. Begrijp me niet verkeerd, ik ben groot liefhebber van de Beatles, maar 15 nummers van de Fab Four kiezen gaat mij te ver. Maar ik moet zeggen dat de lijstjes hier op GTAF me tot nu toe niet tegenvallen, de mensen hier hebben een behoorlijk volwassen muzieksmaak.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Silverbyte: ik kan wel snappen dat je die Coldplay nummers een beetje zat bent, het probleem is ook dat je de bekende nummers gewoon te vaak hoort. Hetzelfde geldt al een tijdje (voor mij iig) wat betreft U2, die nummers heb ik ook al 3 miljoen x gehoord en ook al heb ik 2 jaar geen enkel nummer van hun gehoord, ben ik t na 2 minuten al weer zat. Van Coldplay luister ik gewoon alles omdat er veel meer mooi's is dan die bekende nummers. Alleen heb ik bij Coldplay er minder last van dat ik een nummer al een aantal keer heb gehoord.

Ik zelf ben trouwens fan van Coldplay en ben dit jaar ook naar hun concert geweest in Den Haag, wat geweldig was.

DSC_1076.jpg

En inderdaad al die Beatles en Abba(h) nummers vind ik vaak ook wat overdreven aanwezig in de lijst.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vanavond onderstaand lijstje opgestuurd. Ik heb een hoop potentiële kanshebbers moeten schrappen en moeilijke keuzes moeten maken, waarbij nummers die toch wel hoog komen te staan zijn gesneuveld. Nou ja, onderstaand rijtje hebben het slachtveld dus overleefd. Nummers met een sterretje zijn eigen inbreng.

Won't Get Fooled Again - The Who

American Pie - Don McLean

Beautiful Day - U2

We Are The Champions - Queen

It's My Life - Bon Jovi

Life On Mars - David Bowie

I Would Stay - Krezip

Smells Like Teen Spirit - Nirvana

The Power of Goodbye - Madonna

Circle of Life - Elton John

Like A Rollin' Stone - Bob Dylan

Paradise City - Guns n' Roses

Message In A Bottle - The Police

Hold The Line - Toto

Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - The Beatles

Supper's Ready - Genesis *

Tribute - Tenacious D *

The Funeral - Band of Horses *

Princes of the Universe - Queen *

The Riddle - Nik Kershaw *

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit,

Ik heb de nummers niet op volgorde gezet.

Het zijn er minder dan 15 en ook maar een paar, maar waar ik wel van meen dat ze een hele hoge plaats in de TOP2000 verdienen.

IMAGINE

JOHN LENNON

Vooral de tekst van dit nummer spreekt me aan, ook een mooie melodie maken het er een top nummer van.

HEY JUDE

THE BEATLES

CLOCKS

COLDPLAY

AVOND

BOUDEWIJN DE GROOT

Waarom dit nummer? eigenlijk weet ik het zelf ook niet, maar toch kan ik het blijven luisteren zonder verveeld te raken, vandaar.

BILLIE JEAN

MICHAEL JACKSON

AND I LOVE HER

THE BEATLES

BEAUTIFUL DAY

U2

Als jullie het lijstje doorlezen zien jullie dat ik ook van oude muziek hou.

Vroeger was de muziek die dan in top zoveel stond ook veel beter.

Mijn muziek smaak is dan ook heel divers, jazz,rock,hardstyle zelfs klassiek kan ik op zijn tijd waarderen. :)

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Ben weer vergeten te stemmen :duh: Maargoed, m'n favoriete bands staan weer in de top 10: Deep Purple, Queen, Led Zeppelin. Nu Dire Straits en The Rolling Stones nog weer een keer in de top 10 en het feest is compleet :tu: En Coldplay mag er dan wel uit, heb ik niks mee ;)

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel de Q-top 1000 een beetje gevolgd, en hoewel er zeker nummers inzaten die ik de plek gun (Return To Innocence! (L)), bevonden die zich meestal op de onderste helft van het lijstje, ver achter bijvoorbeeld nummers 5 (I gotta feeling - BEP) en 13 (Halo - Beyoncé).

Maar goed, mainstream is nou eenmaal niet zo mijn smaak. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou Nandro, Dutchy, Thuco, waar blijven die lijstjes van jullie? Hop hop.

Bij dezen. Enkelen met toelichting, omdat sommigen dat wel kunnen gebruiken puh2.gif Overigens hanteer ik het principe van één nummer per artiest.

De 15 nummers die ik uit de beschikbare lijst heb gekozen, in willekeurige volgorde op alfabetische volgorde van artiest zie ik nu:

[table=header]Artiest|Titel|Toelichting

André Hazes|Bloed, Zweet en Tranen|Ajax, met name de kampioenswedstrijd tegen FC Twente van twee seizoenen geleden.

Billy Joel|Piano Man|

Brainpower|Dansplaat|Ik ben groot fan van Brainpower en zou 't tof vinden als 'ie in de lijst komt. Dit is niet z'n beste nummer, maar hiermee heb ik denk ik de meeste kans dat 'ie de lijst haalt.

Britney Spears|Baby One More Time|Vorig jaar samen met een vriend voor de grap deze in de lijst gezet. Maar ook wel een stukje nostalgie. Ik had het album vroeger bloos.gif

Bruce Springsteen|The River

Coldplay|Fix You|Jammer dat Viva La Vida de afgelopen jaren steeds zo hoog staat, terwijl er zo veel betere nummers van Coldplay zijn. Zoals deze.

Gerry & The Pacemakers|You'll Never Walk Alone|Liverpool, Celtic, Feyenoord, voetbal dus.

Joe Cocker|With A Little Help From My Friends|

John Lennon|Imagine|

Kings Of Leon|Use Somebody|

Michael Jackson|They Don't Care About Us|

Otis Redding|The Dock Of The Bay|

Queen|Bohemian Rhapsody|Tactische stem. Ik vind dit niet het beste nummer van Queen, maar ik stem hier ieder jaar op omdat ik absoluut geen zin heb in The Eagles op 1.

Veldhuis & Kemper|Ik Wou Dat Ik Jou Was

The Verve|Bitter Sweet Symphony[/table]

De 5 nummers voor de vrije keuze, in willekeurige volgorde:

[table=header]Artiest|Titel|Toelichting

Snow Patrol|Set The Fire To The Third Bar|

Muse|Liquid State|Van het nieuwe album is dit voor mij hét nummer. Hierop gestemd in de hoop dat 'ie volgend jaar bij de keuzemogelijkheden staat.

De Staat|The Fantastic Journey Of The Underground Man|

Eels|The Man

Bomfunk MC's|Freestyler|Absolute nostalgie naar Mega Top 100 luisteren en nummers opnemen op een bandje. En gewoon een lekker nummer.[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...