Jump to content

MTA-server probleem, niemand kan joinen


xlThePsycho

Recommended Posts

HALLO,

Ik ben een MTA server begonnen,

alles werkt wel enzo, maar behalve een ding, mensen kunnen niet joinen.

Ik heb deze poorten open gemaakt via de router:

22003: UDP.

22005: TCP.

22126: UDP.

In mijn FireWall heb ik de volgende poorten open gemaakt:

22003: UDP.

22005: TCP.

22126: UDP.

Maar het blijkt dat niemand kan joinen.

Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

xlThePsycho.

Bewerkt: door xlThePsycho
Je e-mail adres houd je maar lekker veilig voor jezelf. Iedereen mag gewoon reageren op dit onderwerp :)
Link to comment
Delen op andere websites

Voor het kunnen openen van het admin paneel moet je zelf admin zijn. Dit doe je door jezelf toe te voegen in de ACL. Ik leg het even uit.

  • Maak een account aan op de server indien je dit nog niet gedaan hebt. Dit doe je door het commando
    /register accountnaam wachtwoord

    in te voeren.

  • Ga naar de map waar jou MTA server staat. Ga hierin naar de volgende path: /mods/deathmatch en open hierin de file "acl.xml".
  • Ga opzoek naar het volgende:
    <group name="Admin"> 
       --objecten-- 
    </group>


  • Je ziet daarin een paar objecten staan. Hieronder (maar boven </group>) voeg je het volgende toe:
    <object name="user.accountnaam"></object>

    waarbij accountnaam vervangen moet worden door de accountnaam die je opgaf bij het registreren.

  • Sla de file op en herstart de server, wanneer je terug de server in gaat log je in en druk je op "P" om het admin paneel te openen.

Over het probleem waardoor anderen niet kunnen joinen. Wat krijgen zij te zien wanneer ze dit proberen?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je niks aan de configuratiebestanden hebt veranderd, moeten de volgende poorten geopend worden:

  • 22126 UDP
  • 22003 UDP
  • 22005 TCP

Dat betekent dat je de overige poorten weer kunt sluiten, die zijn niet nodig. Ik heb snel even een servertje opgezet en de poorten in mijn router geopend. Met het commando openports kan ik vervolgens controleren of de poorten ook daadwerkelijk geopend zijn:

post-7574-0-88152100-1353280777.png

Zoals je kunt zien staan alle poortjes inderdaad netjes open en kunnen mensen mijn server joinen. Controleer of dit bij jou ook het geval is.

Wat je daarnaast ook nog even kunt proberen is om andere mensen een directe verbinding te laten maken met de server. Pluk je IP-adres van deze site af en plak daar de serverpoort achter (x.x.x.x:22003) en bekijk of andere mensen op dit adres kunnen joinen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je niks aan de configuratiebestanden hebt veranderd, moeten de volgende poorten geopend worden:

Dank u wel! Ik zal het meteen gaan uitproberen.

Maar niemand kan nu proberen te joinen, want mn vrienden die mta spelen zijn op school.

Dus ik moet wachten tot de middag.

Voor het kunnen openen van het admin paneel moet je zelf admin zijn. Dit doe je door jezelf toe te voegen in de ACL. Ik leg het even uit.

Heel erg bedankt, ik zal het meteen gaan uitproberen. Dat acount anmaken kende ik wel puh2.gif.

Als je niks aan de configuratiebestanden hebt veranderd, moeten de volgende poorten geopend worden:

Kan het ook zijn dat je de poorten met UDP en TCP geopent hebt , terwijl het alleen bijvoorbeeld met UDP is.

Ik heb ze allemaal met UDP en TCP geopent, is dat een probleem?

Bewerkt: door Joriz
triplepost samengevoegd tot één nette reactie
Link to comment
Delen op andere websites

Kan het ook zijn dat je de poorten met UDP en TCP geopent hebt , terwijl het alleen bijvoorbeeld met UDP is.

Ik heb ze allemaal met UDP en TCP geopent, is dat een probleem?

Het kan in principe geen kwaad om beide protocols (TCP en UDP) te openen. Maar hoe meer poorten je open hebt staan, hoe kwetsbaarder je computer is. Poorten die niet geopend hoeven te worden, kun je daarom het beste gesloten laten. Voor de server gaat het in ieder geval niet uit maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je niks aan de configuratiebestanden hebt veranderd, moeten de volgende poorten geopend worden:

  • 22126 UDP
  • 22003 UDP
  • 22005 TCP

Dat betekent dat je de overige poorten weer kunt sluiten, die zijn niet nodig. Ik heb snel even een servertje opgezet en de poorten in mijn router geopend. Met het commando openports kan ik vervolgens controleren of de poorten ook daadwerkelijk geopend zijn:

post-7574-0-88152100-1353280777.png

Zoals je kunt zien staan alle poortjes inderdaad netjes open en kunnen mensen mijn server joinen. Controleer of dit bij jou ook het geval is.

Wat je daarnaast ook nog even kunt proberen is om andere mensen een directe verbinding te laten maken met de server. Pluk je IP-adres van deze site af en plak daar de serverpoort achter (x.x.x.x:22003) en bekijk of andere mensen op dit adres kunnen joinen.

Ik heb de poorten via mijn Firewall & Router geopend maar er staat port closed inderdaad bij alle 3.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...