Jump to content

texture quality blijft op low staan?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hi all,

eerst ff mijn spec's;

Mobo; Asus m2n sli de luxe

cpu; Amd Athlon64 x2 dual core 6000+, 3.01Ghz

Videokaart;geforce 8600GT 512Mb

RamMemory 2Gb

HD; WD 250Gb

ls ik de texture quality naar Medium wil zetten springt ie telkens terug naar low en spelen in de low settings

is bijna onmogelijk,zooo traag.Echt in slowmotion.

Heb andere dvdrom erin gehad,ander werk geheugen,3 videokaarten waarvan 1 van 1Gb en toch kon-kan ik niet naar Medium.

Wat is er mis?

Mvg

Mario

Geplaatst:

Als je op low al 'zo traag' speelt moet je echt niet naar medium gaan, dat zal het alleen maar erger maken he. :7 Je videokaart is niet denderend (en ook de rest van je PC is maar net genoeg om GTA IV te kunnen spelen) dus het is normaal dat je je grafische instellingen niet hoger kan zetten. Ik raad je ook aan om je resolutie wat lager te zetten als je een trage framerate blijft krijgen.

Wat waren de andere videokaarten trouwens? Het is niet omdat een videokaart 1 GB aan geheugen heeft dat het ook een goede is, vele slechte low-budget kaarten hebben ook veel geheugen, zodat klanten die er minder van kennen deze zouden kopen met de gedachte dat die goed is.

Geplaatst:

Thnx voor je reactie!

Andere kaart was een Asus 8800GT,ook al een oud beestje lol.

Maar met mijn andere computer speel ik vlekkeloos op medium.Ik heb daar de volgende settings)

mobo,ga-ep45-ds3r

Cpu, dual core E8500 3,19ghz

Videokaart, geforce 9600 GSO 384Mb

Ram, 3Gb

en daar speelt ie wel op medium.Heb zelfs ook die 9600GSO in andere pc gehad maar daar blijft het niet lukken.

Dan lijkt mij mijn inziens dat het niet aan de videokaart moet liggen want als ie het bij de ene wel doet en andere niet,raar.

Hebt u mss nog andere opties voor mij?

Bedankt,

gr..

Mario

>>> Door Guardian1980: Welkom @ GTAForum. Indien je reageert op het laatste bericht, hoef je niet te quoten. Je kan je bericht er dan gewoon onder plaatsen.<<<

Geplaatst:

Met een 8800GT of 9600GS moet het inderdaad vloeiend op low of zelfs medium kunnen lopen, vreemd dat het niet werkt. De 8800GT is trouwens de beste van je drie videokaarten. ;)

Wat is je resolutie trouwens? En staan de schaduwen uit? De schaduwen vragen enorm veel van je processor en/of videokaart dus ik zet die persoonlijk liever uit.

Je kan eens de -memrestrict fix uitproberen, al vrees ik er voor of dat veel zal helpen.

Geplaatst: (bewerkt)

Resolutie staat vrij hoog,weet nie zo uit m'n hoofd,maar zal die's verlagen.En idd schakel ik de shadows ook altyd off + water op low,scheelt enkele mbtjes boos.gif .

Heb net even de bios geflasht naar een jongere versie(heb pc nog nie zolang,2de handsje)en ga gta opnieuw installeren.Ja die -memrestrict stond al op mijn probleem oploslijstje,die ga ik ook nog proberen mocht de install. geen soelaas bieden.

Drivers v.d. graka zyn up to date m.i.

Maar die E8500 heeft een L2 cache van 6Mb en die AMD 1Mb,zal er niks mee te maken hebben wel?

Kan evt. AMD wat opclocken maar denk niet dat dat zou helpen,proberen kan nooit kwaad in iedergeval.

Ik laat het je weten,

gr...

Mario

Yessss het is me gelukt Applaus.gif

http://www.meesterbr...-iv-tweaks.html

Heb het volgende gedaan(zie bovenstaande link);1 GTA4 gedeínstalleerd 2 INSTALL: installeer het spel en meld je aan bij social club etc 3 SHORTCUT: maak een snelkopeeling naar LaunchGTAIV.exe op je bureaublad(snelkoppeling komt er automatisch tydens install. v game) 4 OPENING: rechtermuis > eigenschappen

5 CODING: typ de volgende code in: -fullspecaudio -norestrictions(die had ik zelf maar uitgekozen,of het een bydrage levert aan oplossing,pffff whatever icon_cab.gif ) 6 SAVE THAT: dus je krijgt zoiets als dit:

D:\Games\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe” -fullspecaudio -norestrictions 7 CONNECT: start the social club en login en 8 DON’T: start het spel niet via de social club PLAY knop, maar minimaliseert het.

Na minimaliseren social club startte ik via snelkoppeling gta4 op.Voordat ik gta automatisch liet bijwerken(updaten) kon ik de settings,met name 'texture quality' ,wel op medium krygen.

En nadat GTA volledig was bijgewerkt stond texture quality nog steeds op medium.

Dus ik ben geslaagd,mede ook door jouw hulp.

Bedankt shiny.gif !!!

Gr...

Mario

Vergeten te zeggen zie ik,had idd resolutie (van wat jij aangaf)een stuk naar beneden gebracht.

>>> Door Guardian1980: Fijn dat het is gelukt. Indien de laatste post van jou is, kan je middels de knop "bewerken" die post editten. Dan hoef je niet meerdere posts achter elkaar te plaatsen. Geen dank voor het samenvoegen knipoog.gif<<<

Graag gedaan Guardian 1980 lol Thnx ;)

Bewerkt: door donna70
Geplaatst:

Leuk dat het gelukt is! Bedankt voor de uitleg die je erbij gegeven hebt, die kan ik zeker gebruiken voor mochten er in de toekomst mensen met een soortgelijk probleem zijn! Mensen zoals jou moesten er meer zijn. :)

Geplaatst:

Leuk dat het gelukt is! Bedankt voor de uitleg die je erbij gegeven hebt, die kan ik zeker gebruiken voor mochten er in de toekomst mensen met een soortgelijk probleem zijn! Mensen zoals jou moesten er meer zijn. smile3.gif

:$ thnx

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...