Dipsie8 Geplaatst: 27 november 2012 Rapport Geplaatst: 27 november 2012 (bewerkt) Hallo, Ik heb last van erg veel lagg in C&C Generals Zero Hour. Als ik Skirmish wil spelen op mijn favoriete map Twilight Flame, (Ik weet dat deze map waypoint fouten heeft, maar ik heb er eentje die bijna hetzelfde is maar met betere waypoints, Twilight Fire 2), en ook andere maps natuurlijk, heb ik na zo'n 10 à 20 minuten gameplay erg veel lagg. Als ik alle CPU's op Easy zet heb ik er geen last van, maar ik word ouder en ik wil het ook steeds moeilijker zetten (Hard ej), maar dan gaat 'ie keihard laggen. Wat heb ik al gepprobeerd? Benchmark van Generals (waar ik dus geen problemen heb) bij de ZH benchmarks zetten, (Iets minder gedetailleerd dan wat ik deed ), andere maps proberen, maar die hebben ook lagg, en alle andere processen (behalve een paar) afgezet. Ik edit zo wel met de Flitskikker Info-Tool info. EDIT: Rapport van joris's computer Uitgevoerd op 27-11-2012, 19:34:22 [table=border] Computer|Fabrikant:|Acer |Computermodel:|Aspire 5349 |Computernaam:|JORIS-PC (in werkgroep WORKGROUP) |Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem Moederbord|Fabrikant:|Acer |Model:|HMA51_HR |BIOS Fabrikant:|INSYDE |BIOS Model:|InsydeH2O Version V1.08 , versie V1.08 |Aansluitingen:|J5C1 (Gebruikt), J6C1 (Gebruikt), J6C2 (Gebruikt), J6D2 (Gebruikt), J7C1 (Gebruikt), J7D2 (Gebruikt), J8C2 (Gebruikt) |Poorten:| Processor|Model:|Intel® Celeron® CPU B815 @ 1.60GHz (Dual Core) |Kloksnelheid:|800MHz |Socket & Cache(s):|CPU1, 256KB L2 Cache, 2048KB L3 Cache Geheugen|Grootte:|3948MB RAM |Type(s):|4096MB RAM (DDR2-1067 PC2-8500 533MHz, SO-DIMM) Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:) |Grootte:|451,66GB (451,66GB (C:) + GB (Q:) ) |Vrije ruimte:|312,96GB (312,96GB (C:) + GB (Q:) ) Stations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, Q: Lokale harde schijf |Model(len):|C: ST9500325AS IDE, D: MATSHITA DVD-RAM UJ8B0AW Geluidskaart|Fabrikant:|Realtek |Model:|Realtek High Definition Audio Videokaart|Model:|Intel® HD Graphics Family |Beeldprocessor:|Intel® HD Graphics Family (0x0106) |Geheugengrootte:|1846MB VRAM |Stuurprogramma:|igdumd64.dll,igd10umd64.dll,igd10umd64.dll,igdumdx32,igd10umd32,igd10umd32, versie 8.15.10.2342 Beeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen) |Model:|Algemeen PnP-beeldscherm |Schermresolutie:|1366x768 (Breedbeeld 16:9 WXGA) |Kleurdiepte:|32-bits |Frequentie:|59Hz Muis|Fabrikant:|Microsoft |Model:|PS/2-compatibele muis |Aantal knoppen:|2 |Aansluiting:|PS/2 Toetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen) |Functietoetsen:|12 Netwerkkaart|Model(len):|Atheros AR8152/8158 PCI-E Fast Ethernet Controller (NDIS 6.20) (Ethernet 802.3), Atheros AR5B125 Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3) |Adressen:|IP: 192.168.1.72, MAC: 7C:E9:D3:1A:DE:A7, DHCP: 192.168.1.254 DirectX|Versie:|11.0 Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium |Versie:|6.1.7601 |Service Pack:|Service Pack 1 [/table] Gegenereerd doorFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136) Bewerkt: 27 november 2012 door Dipsie8 Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 27 november 2012 Rapport Geplaatst: 27 november 2012 Processor is slecht, net als de videokaart. Hiermee moet je op de laagste instellingen spelen! Reageren
Dipsie8 Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 27 november 2012 (bewerkt) Goh, dat had ik al door Ik weet heus wel dat die twee dingetjes slecht zijn maar waarom doet Generals het wel gewoon fatsoenlijk en ZH niet? Zelfde settings dus... (Ik heb eergisteren samen met mijn stiefvader ('s avonds hoor, niet tijdens de MTA meeting ) in Generals tegen 2 Brutals, 2 Hard's en 2 Normal's gespeeld. was alleen maar wat netwerk lagg, verder niet) Bewerkt: 27 november 2012 door Dipsie8 Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 27 november 2012 Rapport Geplaatst: 27 november 2012 Zero Hour kent een enorme memory leak, waardoor het voor veel spelers onmogelijk is om op grote maps met meerdere AI's te spelen. Een fix is nooit uitgebracht door EA, dus er valt vrij weinig aan te doen. Wat je nog wel kunt proberen is om op windowed mode te spelen (klein scherm). Dat doe je als volgt: Maak een snelkoppeling van generals.exe. Klik met je rechtermuisknop op deze snelkoppeling en ga naar Eigenschappen. Plaats achter Doel in het tabblad Snelkoppeling -win. Voorbeeld: "C:\Program Files\EA Games\Command and Conquer Generals Zero Hour\generals.exe" -win. Reageren
Dipsie8 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 28 november 2012 Oeps, vergeten in de hoofdpost te zetten, maar dit heb ik ook al geprobeerd; hielp niet veel Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 28 november 2012 Rapport Geplaatst: 28 november 2012 Oeps, vergeten in de hoofdpost te zetten, maar dit heb ik ook al geprobeerd; hielp niet veel Wat je ook nog zou kunnen proberen is een nieuwe partitie maken op je harde schijf en daar Windows XP opzetten. Vervolgens installeer je Zero Hour weer en kijk je of dit het draagelijker maakt. Wel wat werk, maar anders ben je veroordeelt tot minder AI's en een lagere moeilijkheidsgraad ben ik bang. Reageren
commando Geplaatst: 28 november 2012 Rapport Geplaatst: 28 november 2012 (bewerkt) Precies zoals Matthijs al zegt, heeft Generals grote memory leaks met het AI, vooral in maps met veel gebergtes enzo blijft die AI lekker vast zitten. Sommige ( zelfs 8 pers ) maps doen het eigenlijk altijd zonder veel problemen ( zoals bijvoorbeeld Death Valley ), en andere kan je elke keer wel op problemen rekenen. Edit: Ps. krijgt weer zin in Generals ZH en start het spel op Bewerkt: 28 november 2012 door commando Reageren
Dipsie8 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 28 november 2012 (bewerkt) @Trollando: Zullen we het samen spelen dan? MBV Hamachi Wat betekent AI eigenlijk? Als het geen "Actual Intelligence" is is het goed. EDIT: @Matthijs: Dat had ik vanmorgen al gezien Maar kmoest erna naar school Maar ik denk dat dat niet enkel voor 2000 en XP werkt, maar ook voor latere versies (ik neem aan dat er voor 2000 nog geen prioriteitkeuze was, vandaar) EDIT 2: HEILIGE KOE... Game.dat gebruikte toen ik in het menu zat 80k kb.. nu 200k, net na het potje is begonnen :| EDIT 3: Het staat op Low, en nu blijft ie hangen op 230k, en het laggt al :I EDIT 4 280k.... Stomme lek! Bewerkt: 28 november 2012 door Dipsie8 Reageren
commando Geplaatst: 8 december 2012 Rapport Geplaatst: 8 december 2012 @Trollando: Zullen we het samen spelen dan? MBV Hamachi Wat betekent AI eigenlijk? Als het geen "Actual Intelligence" is is het goed. bijna... AI betekend " Artificial Intelligence " @online spelen generals: prima... http://www.xfire.com/profile/commandore/ dat is mijn Xfire. dan kunnen we daar wat op afspreken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.