Jump to content

Andere videokaart in nieuw systeem

Recommended Posts

Geplaatst:

Nadat ik vorig weekend een nieuwe pc heb gekocht, blijkt hij sommige spellen, zoals GTA toch niet aan te kunnen

Zelfs op de laagste settings blijft het spel toch nog haperen

Er werd al snel gezegd dat het aan de videokaart zou liggen, terwijl de winkel weer zegt dat dat niet zo is..

Nou wil ik dus kijken of het met een andere videokaart allemaal wel gaat lukken, of dat jullie toch zeggen, PC terug en kijken naar een andere :?

De huidige specs van de PC zijn:

HP Pavilion P6-2330ED Desktop

Intel i5-3350P 3.1 GHz

6GB DDR3 RAM

1TB HDD

AMD Radeon HD 7450

Beats Audio

Windows 8

Zelf gevonden videokaart als voorbeeld:

http://www.mycom.nl/...-Ti,1GB/1196164

Zou dit al voldoende zijn om GTA vloeiend te laten draaien?

Budget voor een videokaart ligt zo tussen de 150 en 175 euro :puh:

Of kan het nog een ander probleem zijn waardoor games niet goed draaien, aangezien de winkel zegt dat de huidige videokaart het gemakkelijk kan trekken

Geplaatst:

Zoiezo drivers updaten. Kijk op de officiale site van de driver (ik zou beginnen bij je videokaart) of download een programma die gelijk alle drivers download. (bijv Slimdriver of DriverGenius) En misschien moet je een patch van Gta download, dat helpt soms enorm!

Geplaatst: (bewerkt)

Die videokaart die in je pc zit is inderdaad niet de beste en krachtigste videokaart die er is, zoals hierboven vermeld is drivers updaten en als het dan niet werkt nieuwe videokaart kopen. Die videokaart die je hebt gekozen is al een oudere generatie, je neemt beter een recente videokaart, ik zou eerder voor deze videokaart gaan: http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-811039372 ik verwacht dat je gta IV op high - very high zal kunnen spelen. :)

De reden waarom ze in de winkel zeggen is omdat je waarschijnlijk je pc niet in bij een echt PC boer hebt gekocht maar een winkel keten (?), de mensen die daar werken hebben (bijna) geen kennis van dit soort dingen en raden maar dingen aan zonder ze echt weten wat goed en niet goed is. :puh:

Bewerkt: door Woody268
Geplaatst:

Bedankt voor jullie antwoord

Alle drivers en patches waren zeker up to date, en niemand wist waar het aan lag

Het probleem is nu hoop ik ook opgelost, want ik heb gewoon een andere PC gehaald :schater:

Hierin zit een HD 6850 kaart, welke al beter uit de testen komt

Verder beschikt de PC over een Eightcore 3,1 ghz, 8 gb geheugen, 64 gb SSD en 1 TB hardeschijf

Als hij nu niet werkt wordt ik gek :schater:

Geplaatst:

Bedankt voor jullie antwoord

Alle drivers en patches waren zeker up to date, en niemand wist waar het aan lag

Het probleem is nu hoop ik ook opgelost, want ik heb gewoon een andere PC gehaald :schater:

Hierin zit een HD 6850 kaart, welke al beter uit de testen komt

Verder beschikt de PC over een Eightcore 3,1 ghz, 8 gb geheugen, 64 gb SSD en 1 TB hardeschijf

Als hij nu niet werkt wordt ik gek :schater:

Jij hebt zoeven een nieuwe pc gekocht terwijl je het probleem met 200 euro ruimschoots kon oplossen? Schijt jij geld ofzo? :puh:

Geplaatst:

Wellicht heeft hij zijn pc kunnen omruilen en eventueel een beetje extra geld bijleggen omdat de nieuwe pc waarschijnlijk duurder is :puh:

Geplaatst:

Wellicht heeft hij zijn pc kunnen omruilen en eventueel een beetje extra geld bijleggen omdat de nieuwe pc waarschijnlijk duurder is :puh:

Jep, ik heb de PC weer teruggebracht en iets geld bijgelegd (welgeteld €145,- meer moeten getalen)

Anyway, GTA IV inmiddels alweer geinstalleerd, en alles draait heel soepel, zelfs met alle instellingen op het allerhoogst :puh:

Een behoorlijk verschil dus

Alleen draait deze PC op Windows 7 (8 kan ik gratis downloaden), en die andere PC liep al op Windows 8, kan dit invloed hebben op de snelheid van het spel? :engel:

@Megapilot, m'n auto is al duur zat he, dus blijft er niet veel geld over voor een PC

Geplaatst: (bewerkt)

Alleen draait deze PC op Windows 7 (8 kan ik gratis downloaden), en die andere PC liep al op Windows 8, kan dit invloed hebben op de snelheid van het spel? :engel:

Als je zou overstappen zal je geen significante verschillen merken. Er is gemiddeld een verschil van 1,31% met gamen op Windows 7, niet merkbaar dus en geen rekening mee houden. :D

Bewerkt: door Woody268

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...