Jump to content

Windows Firewall kan niet worden gestart

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik heb sinds kort een probleem...

Toen ik mijn PC opstartte kon hij geen verbinding maken met internet (via LAN-verbinding).

Heel internet afgezocht niks te vinden..

Dus ik ging verder zoeken op mijn PC. Toen zag ik staan dat Windows Firewall niet ingeschakeld is en kan ik ook niet inschakelen, omdat het nergens staat ook niet als ik links in het menu op Windows Firewall in of uitschakelen klik.

Het enige wat ik dan kan doen is aanbevolen instellingen terug zetten, oké doen we dat.

Klik erop krijg ik de volgende error: 0x8007042c

Weer heel google afgezocht op die error, alles geprobeert wat ik tegen kom niks werkt, ik kan ook niet de firewall service starten want dan geeft hij de fout : 1068

Kan het zijn door dat Windows Firewall niet is ingeschakeld dat hij het internet blokkeert??

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Mvg, Max

Bewerkt: door MaxVito
Geplaatst:

Je kan ook internet gebruiken zonder firewall dus die blokkeert je internet niet. Wat je kan proberen is om even je modem te resetten (stekker er 30sec uit en er weer in doen)

En je firewall kan je via je configuratiescherm aanzetten of laten resetten.

Check ook even of je nog updates moet installeren, heb zelf ook wel eens gehad dat dingen niet waren geactiveerd omdat 'ie moest updaten..

werkt je firewall nog niet check dan ff deze site: http://support.microsoft.com/kb/2530126

en dan bij methode 2 staat ook hoe je firewall handmatig kan aanzetten..

Geplaatst:

Je kan ook internet gebruiken zonder firewall dus die blokkeert je internet niet. Wat je kan proberen is om even je modem te resetten (stekker er 30sec uit en er weer in doen)

En je firewall kan je via je configuratiescherm aanzetten of laten resetten.

Check ook even of je nog updates moet installeren, heb zelf ook wel eens gehad dat dingen niet waren geactiveerd omdat 'ie moest updaten..

werkt je firewall nog niet check dan ff deze site: http://support.micro....com/kb/2530126

en dan bij methode 2 staat ook hoe je firewall handmatig kan aanzetten..

Dankje wel voor je snelle reactie, maar alles wat je zegt heb ik al meerdere keren geprobeerd. Er moeten inderdaad update's worden geïnstalleerd. Maar die installeert hij niet.

Geplaatst:

Mijn virusscanner heeft wel een persoonlijke firewall. Maar ik heb de virusscanner uitgezet, maar dan nog kan ik het niet opstarten.

Geplaatst:

En staat deze firewall van de viruscanner dan ook wel degelijk uit? In ieder geval zal de windows firewall altijd lastig doen als er een andere geïnstalleerd is.

Geplaatst:

Je kan 'm ook even terug in de tijd zetten met systeemherstel naar toen 'ie nog wel goed werkte

Systeemherstel kan alleen als ik een herstelpunt maak.

Ondertussen werkt het internet weer, maar windows firewall doet het nog niet.

EDIT:

Nog een paar keer gescant antiSpyware pro. HIj had er 6 gevonden, die zijn nu verwijderd.

Daarna heb ik nog Anti-Maleware bytes laten draaien. Hij vondt er 1, die heb ik verwijderd en mijn pc Herstart.

Nu doet hij niks meer... Als ik hem opstart krijg ik zwart scherm, en ik kan wel met de muis bewegen(ik zie de cursor bewegen) maar voor de rest niks.

WIe kan mij helpen?

Bump.

Bovenstaande edit is ook weer gefixt met fabrieks-instellingen. Gelukkig ging dit wel, want ik dacht dat je daarvoor een Windows 7 Installatie DVD moest hebben. Als het goed is doet alles het weer.

Geplaatst:

Je had al een viruscanner geloof ik. Je hebt als het ware een conflict uitgelokt tussen antiSpywarePro en de huidige viruscanner. Hierdoor heb je een blokkade veroorzaakt op één of meerdere essentiële files/verwijzingen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Stond bij Network and Sharing Center >> Adapter Settings je LAN adapter wel aan? Dit kan ook door wat malware zijn uitgeschakeld.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...