Jump to content

[UPGRADE] PC upgraden?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil m'n pc na bijna 2,5 jaar een upgrade gaan geven. Ik merk toch dat de PC steeds meer moeite heeft met games, dus vandaar.

Nu heb ik al iemand gesproken die er wat verstand van heeft, die geeft aan dat vooral de RAM en Videokaart aan vervanging toe zijn(Grote verbeteringen zijn). Hij gaf me ook alvast wat opties, maar nu wil ik ook graag van jullie wat advies hierover.

Ik hoopte aan 300 euro genoeg te hebben, maar dit kan nog wel iets hoger worden gesteld als blijkt dat dit veel betere prestaties gaat leveren. Dan wacht ik nog even met bestellen tot na het nieuwe jaar. Ik had het met die persoon al gehad over een 1600 MHz RAM, waarbij we twijfelde tussen een 8 of 16 GB RAM(Gezien de, voor mij verrassend, lage prijs voor 16 GB). 8 GB zou vaak genoeg zijn, maar omdat ik me ook wat meer wil gaan richten op video editing is wellicht 16 GB een betere keuze?

De videokaart hebben we het ook al over gehad, voor een GeForce GTX 680. Alleen ben ik niet zo bekend met dit merk en schrok ik van de prijs(Weliswaar van de 4 GB variant, maar 500 euro voor een videokaart). Dus weet iemand een goede videokaart die de games van nu beter aan zou kunnen en een upgrade zijn t.o.v. wat ik nu heb?

En zijn er dan nog extra punten waar verbetering echt veel prestatie verschil kan maken? SDD hoeft nog niet, dat wil ik qua prijsbeweging eerst even afwachten.

Producten mogen bij zowel Azerty als Alternate gevonden worden. Ik prefereer Azerty, aangezien ik hier m'n pc gekocht heb en er dus ook al een account heb. Echter, het maakt niet zoveel uit, dus als ik bij Alternate echt goedkoper uit ben ga ik toch wel voor Alternate.

Hier informatie over mijn PC, alvast bedankt voor de hulp!:

Rapport van Bart van Iersel's computer

Uitgevoerd op 4-12-2012, 23:32:38

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|System manufacturer

|Computermodel:|System Product Name

|Computernaam:|PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.

|Model:|M4A77T

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 01/07/10 12:46:12 Ver: 04.04, versie 0404

|Aansluitingen:|PCIE16X (Gebruikt), PCIE1X_1 (Vrij), PCIE1X_2 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij)

|Poorten:|PS/2 Keyboard/Mouse (Geen), USB56 (USB), LPT 1 (Parallel), COM 1 (Serieel), USB34 (USB), LAN (Netwerk), USB12 (USB), Audio_Line_In (Audio), Audio_Line_Out (Audio), Audio_Mic_In (Audio), PRI IDE (Geen), SB_SATA1 (Geen), SB_SATA2 (Geen), SB_SATA3 (Geen), SB_SATA4 (Geen), SB_SATA5 (Geen), SB_SATA6 (Geen), CPU FAN (Geen), CHA FAN (Geen), USB910 (USB), USB1112 (USB), USB78 (USB), PANEL (Geen), SPDIF OUT (Geen), AAFP (Geen)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|AMD Phenom™ II X4 965 Processor (Quad Core)

|Kloksnelheid:|3400 MHz

|Socket & Cache(s):|AM3, 2048 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|4095 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)

|Grootte:|931,41 GB (244,04 GB (C:) + 687,37 GB (D:) )

|Vrije ruimte:|261,52 GB (28,60 GB (C:) + 232,92 GB (D:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend

|Model(len):|C: SAMSUNG HD103SJ ATA Device IDE, E: Optiarc DVD RW AD-7240S ATA Device, G: DTSOFT Virtual CdRom Device, H: DTSOFT Virtual CdRom Device, I: DTSOFT Virtual CdRom Device, J: DTSOFT Virtual CdRom Device

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Advanced Micro Devices

|Model:|AMD High Definition Audio Device

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 5800 Series

|Beeldprocessor:|AMD Radeon Graphics Processor (0x6899)

|Geheugengrootte:|1024 MB VRAM

|Stuurprogramma:|aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 9.2.0.0

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|HID-muis

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 10.0.0.10, MAC: E0:CB:4E:DF:96:61, DHCP: 10.0.0.1 & IP: 25.121.117.31, MAC: 7A:79:19:79:75:1F, DHCP: 25.0.0.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Professional

|Versie:|6.1.7601

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Geplaatst:

Ik zou eerst zelf is even gaan kijken tijdens het gamen/editen welk onderdeel van je pc het meeste moeite heeft.

Dat kun je dan nog altijd vervangen lijkt mij ;)

Geplaatst:

Daar zit het hem, daar heb ik wat minder verstand van :(

Daarom vraag ik het hier, wellicht dat mensen hier me kunnen helpen met het vinden van (extra) gebieden die wellicht een upgrade kunnen gebruiken.

Ik merk dat de meeste problemen zitten in het gamen, soms rare haperingen van een aantal seconden etc. Hier had ik voor de herinstallatie van Windows 7 al last van, en nu ik dus een verse installatie heb heb ik er ook weer last van, eigenlijk in dezelfde games.

Voor mij is het (ook) voornamelijk om zo een grote kostenpost van een duizend euro o.i.d. te voorkomen bij o.a. GTA V, door nu steeds beetje bij beetje te verbeteren. Dit omdat ik volgend jaar ook een rijbewijs moet gaan ophoesten en me niet rot wil gaan werken.

Geplaatst: (bewerkt)

Als ik nu even snel kijk denk ik dat het handigste als je echt voor gamen gaat om 2x 4GB ram erbij te gooien (40 euro) en een nieuwe videokaart.

Videokaart :

http://tweakers.net/...660-tf-2gd5-oc/

Geheugen :

http://tweakers.net/...ow-profile.html

Kost bij elkaar ongeveer €240,- , houd je nog mooi €60,- over voor nog wat spellen (binnnenkort veel kerstmis korting op bijvoorbeeld Steam en Origin).

Met deze videokaart zou je ook de nieuwste spellen met 40-70 FPS kunnen spelen.

Het is ook behulpzaam om te reviews bij tweakers te lezen over de videokaart.

Bewerkt: door Zombiespeed
Geplaatst:

Als ik nu even snel kijk denk ik dat het handigste als je echt voor gamen gaat om 2x 4GB ram erbij te gooien (40 euro) en een nieuwe videokaart.

Videokaart :

Geheugen :

Kost bij elkaar ongeveer €240,- , houd je nog mooi €60,- over voor nog wat spellen (binnnenkort veel kerstmis korting op bijvoorbeeld Steam en Origin).

Die 60 euro hoef ik niet eens apart te houden, aangezien ik nu niet echt een spel kan bedenken dat ik echt graag wil hebben. FIFA en F1 2012 heb ik al, dus die 300 mag zeker wel gehaald worden, als de prestaties t.o.v. deze 2 onderdelen wel te merken zijn.

En als het limiet 350/400 wordt, kun er dan nog een stuk betere onderdelen gevonden worden?

Ik zal straks de reviews eens bekijken, kijken wat anderen ervan te zeggen hebben.

Geplaatst:

Videokaart :

Geheugen :

Die 60 euro hoef ik niet eens apart te houden, aangezien ik nu niet echt een spel kan bedenken dat ik echt graag wil hebben. FIFA en F1 2012 heb ik al, dus die 300 mag zeker wel gehaald worden, als de prestaties t.o.v. deze 2 onderdelen wel te merken zijn.

En als het limiet 350/400 wordt, kun er dan nog een stuk betere onderdelen gevonden worden?

Ik zal straks de reviews eens bekijken, kijken wat anderen ervan te zeggen hebben.

Je zou er meer RAM van kunnen kopen en een betere videokaart maar dan kan het ook weer zijn dat stukken beter is dan je CPU en daardoor zou het geldverspilling zijn omdat je door de bottleneck niet zo heel veel extra kan.

Je zou een Z77 moederbord kunnen kopen (Bijvoorbeeld : http://tweakers.net/pricewatch/309497/msi-intel-z77-express-z77a-g43.html ) en een i5 3570k kopen ( http://tweakers.net/pricewatch/305922/intel-core-i5-3570k-boxed.html ) en dan nog dat RAM en de videokaart die ik al eerder heb gepost, hiermee heb je waarschijnlijk geen bottlenecks en is het ook een stuk sneller maar wel weer duurder.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...