520860 Geplaatst: 8 december 2012 Rapport Geplaatst: 8 december 2012 (bewerkt) Hallo allemaal, Ik ben al weer een tijdje numero IV van de GTA-reeks aan het spelen. Helaas ben ik de laatste tijd niet in staat geweest het spel eigenhandig af te sluiten op mijn tijd, want dat deed het spel heel vaak zelf, en wel door een Fatal Error te geven: "RESC10; Out of video memory. Pleas re-boot your system". Als ik vraag waarom deze error telkens het spel na een kwartier tot een halfuur spelen afsluit zal het antwoord waarschijnlijk luiden: je videokaart is onder de maat. Dat is echter zeker niet het geval: het gaat om een Nvidia GT540M met 2 GB. Je zou zeggen dat GTA IV vlekkeloos zou moeten werken. Dat doet hij ook wel, alleen na een kwartier-half uur is het over met de pret en komt de RESC10-error. Een commandline.txt met de line voor High Textures helpt ook niet, al heb ik wel het idee dat ik nu iets langer GTA IV kan spelen. Mijn opties staan graphics staan deels op High (textures) en op Medium (de rest). De schuifjes staan allemaal rond de 50, met uitzondering van View Distance; die staat op 35 of zo. Bij Resource usage is af te lezen dat het spel 800 van de 1900 Mb gebruikt van het video-geheugen. Hoe kan het dan ooit dat hij geen geheugen meer heeft? Hoe kan ik dit oplossen? P.S.: Vraag alsjeblieft niet weer naar m'n PC-specs, die voldoen in ruime mate! P.S.2: Mijn PC loopt op Windows 7 Bewerkt: 8 december 2012 door 520860 Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 8 december 2012 Rapport Geplaatst: 8 december 2012 Drivers geüpdatet? Commandlines gebruikt? Memory-leak fix geprobeerd? Reageren
520860 Geplaatst: 8 december 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2012 Commandline heb ik gebruikt, helpt niet. Drives zijn up to date. En welke memory leak-fix bedoel je? Reageren
martijn0126 Geplaatst: 8 december 2012 Rapport Geplaatst: 8 december 2012 Al eens geprobeerd het spel opnieuw te installeren? Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 8 december 2012 Rapport Geplaatst: 8 december 2012 Commandline heb ik gebruikt, helpt niet. Drives zijn up to date. En welke memory leak-fix bedoel je? http://www.gtaforum.nl/topic/98011-gebruik-memrestrict-om-framedrops-te-verminderen/ Reageren
520860 Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2012 http://www.gtaforum.nl/topic/98011-gebruik-memrestrict-om-framedrops-te-verminderen/ Dat is dezelfde fix als commandline. Ik heb net een halfuurtje gespeelt zonder dat hij uit zichzelf afsloot en daarna nog een kwartiertje bezig geweest in de Video Editor. Geen error en ik heb m normaal af kunnen sluiten. Er zit verbetering in, maar ik ben bang dat het nog niet over is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.