Jump to content

RESC10 - Out of video memory

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal,

Ik ben al weer een tijdje numero IV van de GTA-reeks aan het spelen. Helaas ben ik de laatste tijd niet in staat geweest het spel eigenhandig af te sluiten op mijn tijd, want dat deed het spel heel vaak zelf, en wel door een Fatal Error te geven: "RESC10; Out of video memory. Pleas re-boot your system". Als ik vraag waarom deze error telkens het spel na een kwartier tot een halfuur spelen afsluit zal het antwoord waarschijnlijk luiden: je videokaart is onder de maat. Dat is echter zeker niet het geval: het gaat om een Nvidia GT540M met 2 GB. Je zou zeggen dat GTA IV vlekkeloos zou moeten werken. Dat doet hij ook wel, alleen na een kwartier-half uur is het over met de pret en komt de RESC10-error. Een commandline.txt met de line voor High Textures helpt ook niet, al heb ik wel het idee dat ik nu iets langer GTA IV kan spelen. Mijn opties staan graphics staan deels op High (textures) en op Medium (de rest). De schuifjes staan allemaal rond de 50, met uitzondering van View Distance; die staat op 35 of zo. Bij Resource usage is af te lezen dat het spel 800 van de 1900 Mb gebruikt van het video-geheugen. Hoe kan het dan ooit dat hij geen geheugen meer heeft? Hoe kan ik dit oplossen?

P.S.: Vraag alsjeblieft niet weer naar m'n PC-specs, die voldoen in ruime mate! :puh:

P.S.2: Mijn PC loopt op Windows 7

Bewerkt: door 520860

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...