Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

Dat was me toch een bloedstollende partij zeg! Met name omdat er bij tijd en wijlen ook zo onzorgvuldig omgesprongen werd met de dubbels. In de eindfase van de partij kwam ook Lewis beter op stoom en eigenlijk had ik verwacht dat hij aan het langste eind zou trekken. Over de hele partij gezien was hij namelijk scherper op zijn dubbels. Maar gelukkig piekte van Gerwen op het juiste moment. Dat begint langzaamaan toch wel een fenomeen te worden hoor. icon_mrgreen.gif

Ik ben erg benieuwd naar de komende partij met Wade. Die is redelijk consistent op zijn dubbels, maar als van Gerwen zo blijft knallen en iets nauwkeuriger wordt op z'n dubbels, dan kan die finaleplek hem toch niet meer ontgaan...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ben erg benieuwd naar de komende partij met Wade. Die is redelijk consistent op zijn dubbels, maar als van Gerwen zo blijft knallen en iets nauwkeuriger wordt op z'n dubbels, dan kan die finaleplek hem toch niet meer ontgaan...

Wade mag in principe geen probleem vormen voor Van Gerwen. Scorend is MVG stukken beter en dan creëert hij ook de ruimte om wat dubbels te mogen missen. Alleen als Wade nog één of twee niveautjes hoger gaat gooien dan hij tot nu toe heeft gedaan, kan hij een bedreiging zijn. Anders staat MVG 'gewoon' in de finale :)

Ik heb alleen de eerste wedstrijd gezien (en die nog geen eens helemaal), Newton-Wade maar in de finishes waren ze echt slordig, niet om aan te zien.

Maar van Gerwins partij was beter zo te horen?

Van Gerwen. En ja, die partij was beter. Het is dat Van Barneveld - Taylor nog op het programma staat en waarschijnlijk een finale met Van Gerwen, want anders had ik de kans klein geacht dat we een nóg mooiere partij zouden krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet enorm spannend maar ik hoop niet dat je het hebt gemist, een 9 darter van van Gerwen en daarna weer bijna een 9 darter maar helaas de dubbel gemist, we lagen hier helemaal dubbel.

Nu is het 5-4 en 2-0 in legs, zal zo voor de wedstrijd gaan gooien!

Link to comment
Delen op andere websites

Niet enorm spannend maar ik hoop niet dat je het hebt gemist, een 9 darter van van Gerwen en daarna weer bijna een 9 darter maar helaas de dubbel gemist.

Wel gemist :puh:

Ik was vanavond (of gisteravond dus) niet in de gelegenheid om te kijken, maar ik heb alles wat me de uitslagen kon vertellen ontweken en zojuist de uitzending teruggekeken (ik lijk wel gek). Dat zie ik dan toch maar een beetje als live meemaken :D

Maar ongekend, wat Van Gerwen daar deed. 17 perfecte pijlen achter elkaar, niet te geloven. Het was dat 'ie af en toe wat terugzakte in z'n niveau en Wade daar constant van profiteerde, anders was 't echt geen 6 - 4 geworden maar iets van 6 - 2 ofzo.

Van Barneveld tegen Taylor was ook een schitterende wedstrijd. Het leek vanaf het begin dat Barney z'n dag niet had en toen het snel opliep naar 3 - 1, 4 - 1 en 5 - 1 dacht ik dat 't voorbij was. Maar hij kwam knap terug, met voor mij als hoogtepunt de 125-finish: bullseye, single bull, bullseye. Ik weet nog goed dat zo'n 10 jaar geleden Colin Monk die finish zo gooide en voor mij bestaat er geen mooiere finish dan dat. Schitterend. Jammer dat Barney er geen 5 - 5 van kon maken.

Overigens ophef om niets volgens mij, wat betreft het handje schudden na afloop. Nu roept iedereen dat het respectloos was van Taylor, maar hoe respectvol ben je als je iemand z'n hand stug blijft vasthouden? Misschien getuigt dat juist wel van arrogantie. Gelukkig maakte Taylor zich er ook niet zo druk om, getuige dit interview: *KLIK*.

Goed, op oudjaarsdag even geen darten, maar dinsdagavond gaat het gebeuren. Als MVG z'n niveau haalt, is hij de nieuwe wereldkampioen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet nog goed dat zo'n 10 jaar geleden Colin Monk die finish zo gooide en voor mij bestaat er geen mooiere finish dan dat. Schitterend.

Ah ja, Colin Monk. Die had altijd zo'n rare tic bij het gooien. Ik kan me vaag herinneren dat Albertino Essers ook altijd zo'n ergerlijk trekje had. Maar Co spant de kroon natuurlijk met dat handje (sorry, ik blijf niet over 'm uitgepraat emo.gif).

Overigens ophef om niets volgens mij, wat betreft het handje schudden na afloop. Nu roept iedereen dat het respectloos was van Taylor, maar hoe respectvol ben je als je iemand z'n hand stug blijft vasthouden? Misschien getuigt dat juist wel van arrogantie. Gelukkig maakte Taylor zich er ook niet zo druk om, getuige dit interview: *KLIK*.

Het gaat helemaal nergens over natuurlijk, maar zo'n slap handje na zo'n partij doet in mijn ogen toch wat af aan het wederzijds respect dat Taylor pretendeert te hebben voor van Barneveld. Volgens mij was de aanleiding dat Barney voorafgaand aan de partij had gezegd dat hij 'niet bang was voor Taylor'.

Overigens kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat Taylor achter de camera een beetje een kwalletje is.... Bon, dat is dan maar zo. Als je goed bent mag je ook (een beetje) arrogant zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet nog goed dat zo'n 10 jaar geleden Colin Monk die finish zo gooide en voor mij bestaat er geen mooiere finish dan dat. Schitterend.

Ah ja, Colin Monk. Die had altijd zo'n rare tic bij het gooien. Ik kan me vaag herinneren dat Albertino Essers ook altijd zo'n ergerlijk trekje had.

Ja, Monk z'n mond schoot altijd open bij het werpen van een pijl. Als een vis die naar adem hapt, zo zag het eruit. Hoe Essers gooide kan ik me niet meer herinneren...weet nog wel dat 'ie dartitis kreeg en vrij snel uit de picture verdween. Maar de raarste manier van gooien die ik ooit heb gezien is toch wel van Petri Korte, die vorig jaar aan het WK meedeed:

Kon geen betere kwaliteit vinden, maar zo is 't volgens mij ook wel duidelijk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...