-Matthijs- Geplaatst: 13 december 2012 Rapport Geplaatst: 13 december 2012 Een tijdje terug was ik van plan om mijn PC'tje van wat nieuwe hardware te voorzien, maar sindsdien is het alleen maar erger geworden met crashes en vastlopers. Deze PC is geen lang leven meer beschoren, dus ik ontkom er eigenlijk niet meer aan om iets compleet nieuws te kopen. En daar komen jullie experts om de hoek kijken. Uiteraard heb ik her en der al even wat rondgekeken, maar die kant-en-klare PC's geven me voor mijn gevoel geen waar voor mijn geld. Iets zelf samenstellen lijkt me daarom de beste optie. Wat ik wil is een budget game pc. Ik hoef de recente games niet met alle toeters en bellen aan te hebben, met medium of low neem ik ook genoegen. Verder wil ik goed kunnen werken in Cinema4D (deze PC is niet in staat om alles te renderen wat ik maak) en uiteraard in Photoshop. Randapparatuur heb ik liggen, evenals een exemplaar van Windows 7. Op Gamekings kwam ik voor mijn budget deze configuratie tegen: Processor: AMD FX-4170 Black Edition Moederbord: Gigabyte GA-870A-USB3 Geheugen: Corsair 8GB DDR3 1333 MHz Videokaart: Gigabyte Gv-R777OC-1GD Behuizing: Antec New Solution Goedkoop HDD'tje Is dat wat? Uiteraard mogen jullie ook met eigen suggesties komen (graag zelfs)! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2012 Binnenkort wil ik graag tot koop overgaan, dus ik heb nog even verder gekeken en ben deze samenstelling tegengekomen. Het geheugen heb ik vervangen voor die van Corsair uit de bovenstaande configuratie. [table=header]|Hardware|Prijs CPU|Intel Pentium G620 2.6GHz|€55 Moederbord|Gigabyte GA-H61MA-D3V|€60 Geheugen|Corsair 8GB DDR3 1333 MHz|€30 GPU|Radeon HD 6750 1GB|€105 Voeding|Antec High Current Gamer|€55 Behuizing|NZXT Source Elite|€50 HDD|WD Caviar Blue 500GB 7200 RPM|€55 CD|Iets willekeurigs|€20 |Totaal|€430 [/table] De originele voeding uit deze configuratie is een Logisys 575W ATX12V, maar die kon ik niet vinden in een Nederlandse webshop. Daar moet dus een alternatief voor komen, maar ik heb geen idee welke. Suggesties? Wat vinden jullie overall van deze configuraties? Waar voor je geld? Suggesties zijn uiteraard meer dan welkom! Daarnaast vraag ik me nog even af wat ik het beste kan doen als ik eenmaal een configuratie heb samengesteld. Is er een specifieke webshop waar ik voor al deze componenten terecht kan of moet ik alles van verschillende webshops plukken? Reageren
Woody268 Geplaatst: 19 december 2012 Rapport Geplaatst: 19 december 2012 (bewerkt) Voor een goede voeding neem je best deze http://www.alternate...2/?tk=7&lk=3891 Als je budget tot €500 gaat, waarom neem je dan niet het maximum? Het kan alleen maar beter worden. Ik zou voor 1 winkel kiezen, zoals Alternateof Azerty. Bewerkt: 19 december 2012 door Woody268 Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2012 Voor een goede voeding neem je best deze http://www.alternate...2/?tk=7&lk=3891 Ziet er goed uit! Bedankt! Als je budget tot €500 gaat, waarom neem je dan niet het maximum? Het kan alleen maar beter worden. Klopt, maar ik blijf het liefst zo dicht mogelijk dicht in de buurt van de 400. Voor een paar tientjes meer kun je natuurlijk weer een betere processor of videokaart krijgen. Dat is erg verleidelijk, maar ik moet ergens een grens trekken. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2013 Ik heb wat samengesteld op Azerty. Moet er ook nog een aparte koeler bij nu? Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 3 januari 2013 Rapport Geplaatst: 3 januari 2013 Bij je processor zit al een standaard AMD koeler. Dit kan genoeg zijn. Maar als je zware programma's en games gebruikt, kan je beter een aparte koeler pakken. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Bij je processor zit al een standaard AMD koeler. Dit kan genoeg zijn. Maar als je zware programma's en games gebruikt, kan je beter een aparte koeler pakken. Hm, oke. Ik heb de nieuwe computer vandaag in gebruik genomen en heb als test Far Cry 3 geinstalleerd. Die loopt hartstikke prima, maar de ventilator gaat wel als een idioot tekeer. Ik heb daarom sensorview geïnstalleerd om de temperaturen van de GPU en CPU te bekijken, die zijn in-game respectievelijk zo'n 60 en 40 graden. Dat lijken me redelijk normale temperaturen, maar zelfs de PC die ik hiervoor had maakte niet zoveel kabaal. Nu heb ik nog een externe koeler in de oude computer zitten.... Slim om die erbij te gooien (als 't past)? Reageren
Woody268 Geplaatst: 13 januari 2013 Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Bedoel je een case fan? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Nee, het is een externe CPU koeler van Zalman. Zoiets: Reageren
Woody268 Geplaatst: 13 januari 2013 Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Je zal eens moeten passen of deze op je huidige socket past, wanneer deze past zou je om goed te zijn wel een tube koelpasta moeten kopen. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 15 januari 2013 Je zal eens moeten passen of deze op je huidige socket past, wanneer deze past zou je om goed te zijn wel een tube koelpasta moeten kopen. De externe koeler past helaas niet op de huidige socket. Ik heb contact gehad met Azerty en hun raden aan om het complete systeem terug te sturen (zucht). De temperatuur van de videokaart tikt stressed de 70 graden aan. Als ik zo eens op internet rondkijk ligt dat iets boven normaal, maar ik vermoed haast dat het de koeler van de CPU is. Dat is zo'n standaard ding. Ik heb momenteel ook W7 64-bits draaien, maakt dat wat uit? Overigens hier nog even een overzicht van het complete systeem: CPU: AMD Athlon II X4 640 / 3 GHz - Socket AM3 Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3 Socket AM3+ AMD 760G Geheugen: Corsair Value Select - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz GPU: Sapphire RADEON HD 7770 OC 1 GB GDDR5 Voeding: Corsair Builder Series CX430, 430W HDD: WD Caviar Blue WD5000AAKX Behuizing: Cooler Master K280 - Midtowermodel Zit er ergens een bottleneck of iets dergelijks? Reageren
Woody268 Geplaatst: 15 januari 2013 Rapport Geplaatst: 15 januari 2013 De standaard koeler van een processor is uiteraard nooit een super goed koeler, als het je stoort zou je hem kunnen terug sturen en vragen of ze het eens willen controleren en eventueel een nieuwe processor koeler te plaatsen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.