Jump to content

Moonshiners

Recommended Posts

Geplaatst:

1352479969264_MOONSHINERS_SSN_2_1024x512_Overlay_590_295.jpg

Begin dit jaar stuitte ik op Moonshiners, een programma over het illegaal stoken van alcohol op Discovery Channel. Veel Amerikaanser kun je het volgens mij niet krijgen met rednecks, pick-up trucks en ongekend patriottisme. De serie volgt in het eerste seizoen twee vrienden die 's nachts diep in het bos, constant over hun schouders kijkend, alle voorbereidingen treffen voor een volledige functionele distilleerderij, waarmee ze duizenden dollars kunnen verdienen. Inmiddels is er ook al een tweede seizoen begonnen, waarin meerdere enorm markante figuren gevolgd worden. Zijn er meer mensen hier dit het volgen of wel eens kijken?

Geplaatst:

Ik ken het niet, maar het lijkt me wel een leuk programma. Normaal volg ik Discovery Channel wel, maar dit ben ik nog niet tegen gekomen. Zal iets zijn voor na de examens ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Jup, heb 't een tijdje gekeken. Wel interessant, maar af en toe ook pijnlijk belachelijk als ze flaters begaan (zoals Tickle, de persoon links op de header, die van een afdak op de truck viel omdat ie zat was en van die dingen).

Al denk ik dat het programma zelf niet geheel op waarheid berust en wat overdreven is, terwijl de personen in de docu eigenlijk niets illegaals doen (maar wel doen alsof).

Volgens Wikipedia:

The show is shot in a manner to appear to be a reality television production, and some episodes have included some documentary footage. However, despite the appearance otherwise conveyed by the content of the show, Virginia authorities have stated that no illegal liquor is actually being produced by the people depicted in the show. The Virginia Department of Alcoholic Beverage Control said in March 2012 that, "If illegal activity was actually taking place, the Virginia ABC Bureau of Law Enforcement would have taken action."[2]

http://www.foxnews.com/entertainment/2011/12/30/virginia-claims-show-moonshiners-doesnt-show-illegal-moonshining/

Bewerkt: door .Senne
Geplaatst: (bewerkt)

Elke keer als ik er reclame voor zag moest ik denken aan "The Dukes of Hazard: The Beginning", aangezien de opa(?) daar ook altijd bezig was met Moonshine stoken en smokkelen. Heb het eigelijk nog nooit gekeken, voornamelijk omdat ik het sowieso al niet zo heb voor al die speciale series op Discovery. Deadliest Catch, Gold Rush, Black Gold etc. zijn voor mij allemaal te verzamelen onder één dak. Het zal wel aan mij liggen maar ik kijk het eigelijk niet zo graag =3

Bewerkt: door Phoenyxar
Geplaatst:

zag er paar maanden geleden voorstukjes van op discovery inderdaad, heb 't nooit gevolgd zou ik wel moeten doen want het lijkt me interresant :)

Geplaatst:

Al denk ik dat het programma zelf niet geheel op waarheid berust en wat overdreven is, terwijl de personen in de docu eigenlijk niets illegaals doen (maar wel doen alsof).

Klopt, ik plaats er ook mijn vraagtekens bij. Publiciteit is immers wel het laatste waar je op zit te wachten als je je met deze zaken bezighoudt. Zeker als je een geheime ondergrondse distilleerderij bouwt, zoals die twee hillbilly boys in seizoen twee. Daar zit een vermogen in, maar de plek is wel steeds frontaal in beeld. Beetje dubieus. Maar goed, waarheid of niet, de amusementswaarde is erg hoog. En dat is ook niet onbelangrijk. smile3.gif

Elke keer als ik er reclame voor zag moest ik denken aan "The Dukes of Hazard: The Beginning", aangezien de opa(?) daar ook altijd bezig was met Moonshine stoken en smokkelen. Heb het eigelijk nog nooit gekeken, voornamelijk omdat ik het sowieso al niet zo heb voor al die speciale series op Discovery. Deadliest Catch, Gold Rush, Black Gold etc. zijn voor mij allemaal te verzamelen onder één dak. Het zal wel aan mij liggen maar ik kijk het eigelijk niet zo graag =3

De eerste twee/drie seizoenen van Deadliest Catch vond ik ijzersterk. Jammer dat Phil Harris er niet meer is.

Geplaatst:

Kende het progamma niet, maar ga denk ik wel het eens kijken omdat het me wel een leuk programma lijkt.

Alleen worden die gasten niet al opgepakt omdat ze op tv komen? Het is toch bewijs voor de Politie op beeldmateriaal?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...