Jump to content

BiglifeRPG

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een probleem met mijn laptop, als ik iets groots uitpak/een grote game (EFLC/IV/BF3/Enz) installeer. Heb ik last van een Memory Leak, (gevolg dat mijn laptop bijna onbruikbaar is)

Zo ziet taskmanager eruit tijdens het installeren van iets:

2q3xb1k.png

(Ik heb dit topic met moeite kunnen schrijven gewoon omdat het zo lagt/freezed)

Heeft iemand een oplossing?

Alvast Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien even Microsoft bellen over het probleem?

Ik denk niet dat die daar veel aan kunnen doen..

@Haruhi

Serieus? :7

@Sprunk, het is SVChost.exe die het doet..

Bewerkt: door BiglifeRPG
Link to comment
Delen op andere websites

Even het een en ander uit de wegschoppen: dit is geen memory leak. Een memory leak is wat je krijgt wanneer een programma steeds meer geheugen naar zich toetrekt en dat, of niet alles ervan, niet loslaat wanneer hij dat wel zou moeten. Memory leaks zijn dingen die je gaat tegenkomen als je in C++ gaat programmeren (of C, of een andere, gelijkende taal). Je komt ze niet of vrijwel niet tegen in programma's die al af zijn en zeker niet in zo'n gigantische omvang. Of ze hebben per ongeluk de alpha versie van het programma uitgegeven. Hoe dan ook, dan heeft iedere gebruiker van diezelfde software last van die memory leak.

Dus, geen memory leak. Wat is het dan wel? Mogelijk een virus, eentje die in je backups is gaan zitten en die je daarom mee hebt gekopierd naar je nieuwe installatie misschien? Dus, probeer gewoon even te scannen met Malwarebytes, zoals Sammie al zij. Het zou ook kunnen zijn dat je harde schijf kapot is (of aan het gaan is). Dan proberen programma's data vanuit je RAM naar de Harde schijf te kopieren, maar de harde schijf is heel erg langzaam en dus loopt het RAM nogal vol. Dit valt te checken middels disktools, zoals speedfan. Hiermee kun je je zogenoemde S.M.A.R.T status checken, een status die aangeeft hoe goed je HDD nog is.

Ten slotte, als dat allemaal niet opleverd (serieus, scan voor die virussen): check je RAM. Kan even geen verklaring uit mn mouw schudden, maar je RAM kan ook gewoon kapot zijn. Dit doe je door een programma genaamd memtest minimaal 10 uur te laten draaien. Ideaal is 24 uur + (dat zijn uren, geen minuten).

Als dat allemaal niets uithaald hoor ik graag je resultaten. =)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...