Jump to content

Eenvoudig filmbewerkingsprogramma gezocht


Silverbyte

Recommended Posts

Mensen,

Ik ben bezig met een hobbyprojectje. Ik wil namelijk een eigen videoclip maken voor het nummer 'Aan De Oevers Van De Tijd' van Spinvis. Hiervoor gebruik ik oude analoge foto's en kleine filmfragmenten. Om het gewenste resultaat te gebruiken wil ik graag nog wat filters met ouderwetse filmeffecten toevoegen, denk hierbij aan schokjes in het beeld, verstoorde signalen, ruis, krassen en vlekjes. Nu ben ik dus op zoek naar een niet al te ingewikkeld filmbewerkingsprogramma die een goed aanbod aan deze effecten en filters heeft. Ik wil best even de tijd nemen om dingen uit te vogelen, maar het wordt geen groots Spielberg-project hoor, dus ik ben ook niet op zoek naar state of the art software.

Als er iemand is die iets weet, hit me up!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de XP-versie van Windows Movie Maker en hoewel de oude filmeffecten daarin inderdaad best oke zijn, is het aanbod gewoon te klein om een gevarieerd filmpje mee te kunnen maken. In de Windows 7-versie ontbreken deze effecten helemaal, dus daar schoot ik ook vrij weinig mee op.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Sony Vegas Pro erg fijn werken. Je kan er erg veel mee, maar het werkt zo gebruikersvriendelijk dat je er geen tutorials voor hoeft door te spitten. Toen ik het programma had bemachtigd-ik-bedoel-natuurlijk-gekocht, had ik er binnen enkele dagen al een grondig filmpje mee gemaakt. Het levert veel functies en vereist weinig kennis, maar op het rechte pad kost ie wel tegen de 600 euri. Misschien kan je een trial versie downloaden, mits die bestaat. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Sony Vegas werkt inderdaad vrij goed. Je hebt net als Movie Maker een berg templates van bijvoorbeeld een filter die het videomateriaal ouder laat lijken. Het is echter ook mogelijk om de templates aan te passen, door wat sliders te veranderen en de oude sfeer (aantal schokjes, ruis, stof, kleur) groter of kleiner te maken. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had vroeger Sony Vegas ( 8 volgens mij ), nu heb ik het nog steeds al gebruik ik het niet vaak.

Voor filmpjes te maken gebruik ik altijd Sony Vegas, maar ik heb gewoon niet de moeite en tijd er voor over ( vooral de moeite :puh: ) om er meer mee leren om te gaan. :clown:

Ik weet wel dat je er erg leuke filmpjes mee kan maken, maar voor mij komt het niet verder dan wat je globaal ook met een Windows Movie Maker kan :D ( gaat met sony vegas wel stukken sneller en makkelijker dan WMM, dan heb ik het nog geen eens over dat je er natuurlijk veel meer mee kan :puh: )

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...