Jump to content

Opslagprobleem mobiele telefoon - HTC Wildfire S


NandroDavids

Recommended Posts

Mijn mobiele telefoon (HTC Wildfire S) geeft de laatste tijd vaak aan dat er te weinig geheugen beschikbaar is. Daardoor kan ik geen extra apps installeren, terwijl ik al slechts een minimaal aantal heb. Bovendien lukt het me niet om die paar apps die ik heb te updaten. Erg vervelend dus.

Ter illustratie even de melding die ik net bijvoorbeeld kreeg:

Internal storage is critically low - Your phone has less than 10MB of internal storage left. Run the low storage wizard now to free up additional space.

Die wizard run ik dan, met de volgende stappen:

1. Clear temporary data for apps and remove email attachments. - Doe ik altijd, geeft maar een beetje extra ruimte.

2. Uninstalling the selected apps will free up more than 12MB of internal storage. - Doe ik nooit, want daar staan altijd maar 1 of 2 apps, die ik niet kwijt wil, zoals WhatsApp.

3. Moving the selected apps to your SD card will free up more than 12MB of internal storage. - Zou ik dolgraag willen doen, maar ik kán helemaal niets verplaatsen: hij geeft aan dat er niets is om te verplaatsen.

Vooral dat laatste is vreemd. Als ik zelf naar mijn instellingen ga, om precies te zijn naar SD- en telefoongeheugen, geeft 'ie namelijk aan dat mijn SD-kaart nog genoeg ruimte heeft. Nu bijvoorbeeld: interne opslag heeft nog maar 3,07 MB over, terwijl m'n SD-kaart 1,66 GB beschikbaar heeft. Maar ik kan niets verplaatsen naar m'n SD-kaart.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n telefoon z'n SD-kaart echt kan gebruiken, zodat ik gewoon apps kan downloaden en updaten? Hopelijk is bovenstaand verhaal genoeg voor een oplossing, maar mocht je meer info nodig hebben: roep maar :)

Link to comment
Delen op andere websites

Sommige apps, zoals Whatsapp e.t.c. kun je niet verplaatsen omdat ze verbinding maken met je mobiel en dat niet via je SD kaart kunnen doen. Wel kun je spelletjes downloaden en die op je SD-Kaart zetten. Verder kun je bij whatsapp al je berichten verwijderen (schilde bij mij al 4mb). Verder zijn er amper tot geen oplossingen tot zover ik weet.

Link to comment
Delen op andere websites

Sommige apps, zoals Whatsapp e.t.c. kun je niet verplaatsen omdat ze verbinding maken met je mobiel en dat niet via je SD kaart kunnen doen. Wel kun je spelletjes downloaden en die op je SD-Kaart zetten. Verder kun je bij whatsapp al je berichten verwijderen (schilde bij mij al 4mb). Verder zijn er amper tot geen oplossingen tot zover ik weet.

Dat is toch raar? WhatsApp, GMail, Facebook en Twitter zijn toch zo'n beetje standaard-apps, maar die kan ik nu dus niet tegelijkertijd hebben. Dat kan toch niet waar zijn? Steeds gesprekken en dingen verwijderen kan wel, maar levert zo weinig op dat ik daar een dagtaak aan ga hebben.

Iemand anders nog die wel een oplossing kent? :{

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien eerst de apps verwijderen. Dan opnieuw downloaden en dat hij de download opslaat op het SD-kaartje

Hoe stel je dat in dan? Hij zet ze automatisch gewoon op m'n telefoon, in de Play Store kan ik nergens zeggen dat 'ie 'm op het SD-kaartje moet zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Apps verwijderen en je cache legen zijn naar mijn weten de enige mogelijkheden op dit moment. Met name Whatsapp en Facebook kunnen erg groot worden. Wil je totale controle hebben over je apps, dus waar ze bijvoorbeeld staan, dan zul je je telefoon moeten rooten. Dat klinkt overigens erger dan het is; in het feite zijn het maar een aantal kleine handelingen die je hoeft uit te voeren. Maar belangrijk om in het achterhoofd is dat dan wel je garantie vervalt (tenzij je weer unroot) en je kans loopt je telefoon te beschadigden...

Voor nu zou je met App2SD nog even kunnen kijken of je een aantal system apps (apps die standaard op je telefoon staan) kunt verwijderen om meer ruimte te creëren.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor nu zou je met App2SD nog even kunnen kijken of je een aantal system apps (apps die standaard op je telefoon staan) kunt verwijderen om meer ruimte te creëren.

Geprobeerd, maar levert helaas niets op. Ik heb 't nu maar voorlopig opgelost door Facebook zo minimaal mogelijk te draaien (oude versie zonder updates, zoiets) en dat leverde heel wat ruimte op. Zo werkt alles nu in ieder geval weer naar behoren en hopelijk blijft dat zo.

En dan bij een volgende telefoon maar gewoon zorgen dat ik dit probleem niet ga krijgen...

Link to comment
Delen op andere websites

Op een android telefoon staat een applicatie nooit volledig op een SD-kaart (ook al verplaats je het). Soms staat het grootste deel zelfs nog op het intern geheugen van je telefoon. ;)

Wat je kan doen is de applicatie's die je niet meer gebruikt verwijderen of zoeken op het internet hoe groot een bepaalde applicatie is en als je dan naar gegevens van die applicatie kijkt op je telefoon en deze niet gelijk zijn, dan staat wellicht het grootste deel van de applicatie op je intern geheugen, als je deze toch niet meer gebruik verwijder je hem.

Ik heb ook gehoord dat als je telefoon geroot is je deze wel kan verplaatsen, maar heb hier zelf geen ervaring mee en weet dus ook niet of het werkt.

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...