-Matthijs- Geplaatst: 24 december 2012 Rapport Geplaatst: 24 december 2012 Je kent het vast wel: gedreven door inspiratie begin je te werken aan iets nieuws in Photoshop, Illustrator of een ander programma. Je werkt er uren, dagen of misschien zelfs wel enkele weken aan, maar dan is het plots helemaal schluss. Om uiteenlopende redenen komt het op een grote stapel met andere werkjes die 'ooit nog afgemaakt moeten worden' terecht. Maar dat is alleen een gedachte natuurlijk, want de kans dat dat echt nog gaat gebeuren is erg klein. Tot voor kort had ik een speciale map ingericht voor zulke gevalletjes. Het begon zelfs op een waar kerkhof te lijken. Helaas heb ik bij een grote schoonmaak onlangs erg veel verwijderd, maar als enorme sloddervos die ik ben heb ik in een paar hoekjes en gaatjes toch nog wat teruggevonden. Dit is een signature in wording voor een battle met Gta Ripper die nooit gehouden is (kom ik binnenkort op terug! ). Ik vond het patroon van het shirt wel tof en dat wou ik op een of andere manier in de signature gaan verwerken met smudge. Maar dat is er dus nooit meer van gekomen. Geen idee wat ik hiermee wou. Het komt uit begin 2009. Aan de vrolijke boel te zien had het in ieder geval iets met de lente te maken. Dit komt eveneens uit begin 2009 en moest een header voor Commercial Touch worden. Wat me er nog van bij staat is dat ik er een beekje met klotsend water wou van maken, omringt door allerlei groen (planten enzo). Zoals je ziet was ik op de goede weg. Vorig jaar kwam ik op het idee om meerdere arts te maken die geheel in het teken stonden van kleur. Om wat voor reden dan ook heb ik dat nooit afgemaakt. Ik sluit niet uit dat ik het ooit nog weer ga gebruiken (misschien wel voor iets anders), maar voorlopig zal het nog wel even blijven liggen. Ook de onderstaande art is onderdeel van de 'collectie'. Ik was op den duur met drie stuks tegelijk bezig, vandaar dat er waarschijnlijk ook nooit eentje af is gemaakt. Voor de eerste Commercial Touch challenge in 2009 was de opdracht om iets met een Nike schoen te doen. Oorspronkelijk ben ik hiermee begonnen, maar uiteindelijk heb ik iets compleet anders ingeleverd en heb ik dit links laten liggen. Het moest een soort productieproces gaan voorstellen: van tekentafel naar het eggie. Hebben jullie nog van die onafgemaakte meesterwerken liggen? Reageren
.Levi. Geplaatst: 28 december 2012 Rapport Geplaatst: 28 december 2012 Mooi topic Matthijs! Ik heb ze allemaal wel eens via MSN langs zien komen volgens mij, en herken je 'kerkhof' voorbeeld meer dan goed. Ik vind die lijnen van "flower power" erg mooi, daar moet je wat mee gaan doen. Bijvoorbeeld in de vorm van een dier of een gezicht van iemand, waarbij extra elementen aan toegevoegd kunnen worden. Ik krijg er alweer inspiratie van! In de loop der jaren heb ik heel wat werk weggegooid vanwege al het rotzooi die ik gedurende tijd verzameld heb of uit pure frustratie. Weggooien zou je eigenlijk niet moeten doen, maar echt voorkomen doe je niet. Het is leuk om je (onafgemaakte) werk van nu met vroeger te vergelijken, om te zien in welk opzicht je bent veranderd. Soms zie je opeens in waardoor je heel goed weet waarom het nooit heeft gewerkt. Hieronder een aantal werkjes van mij die nooit de kans hebben gekregen om kennis te maken met het wereldwijde web: Rayban Sunglass Ingezoomd: Bench 50% preview Landing page Personal project Bakfiets Kuhne Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 29 december 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2012 Aaah, de Rayban Sunglass! Klassiekertje. Moet je echt nog een keer afmaken, want volgens mij had je de invulling destijds al helemaal in je hoofd zitten. Reageren
Cabyon Geplaatst: 29 december 2012 Rapport Geplaatst: 29 december 2012 Hey, leuk topic. Dit was een resultaat van een onafgemaakte collab van een jaartje geleden ofzo, dit is zover ik mijn deel gedaan had. Moet nog wat aan gedaan worden, maar ik vond en vind 'm nog steeds erg gaaf. Komt van een ander forum trouwens. Deze is ook van een ander forum en volgens mij ook nog nooit afgemaakt, dacht ik. Ik begon en een andere gast moest het finishen, maar om reden die ik me niet kan bedenken is het altijd onafgemaakt gebleven. Misschien moet ik 'ns een keer verder met dit, kan nog wel wat opbrengen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.