Jump to content

Problemen met internet


Nouveau_Riche

Recommended Posts

Ik heb sinds kort problemen met mijn internet. Ik krijg geen verbinding, en als ik op problemen oplossen deuk krijg ik deze melding: draadloze netwerkverbiding heeft geen geldige ip-configuratie. Wat moet ik doen??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht eerst dat de DHCP service het niet deed, maar je zegt dat andere apparaten er geen last van hebben. Ik vermoed nu dus het omgekeerde.

Klik op het icoontje van het netwerk in de systray (naast de klok). Klik op Netwerkcentrum openen. Klik aan de linkerkant op Adapterinstellingen wijzigen. Klik dan met de rechtermuisknop op je verbinding en kies Eigenschappen. Er kunnen er meerdere staan, maar het heet waarschijnlijk LAN Verbinding of Draadloze netwerkverbinding. Klik dan in het lijstje op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4). Klik op de knop Eigenschappen. Zorg ervoor dat beide keuzerondjes op Automatisch staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dit heb ik gedaan, maar de computer geeft wel aan dat het netwerk een onbekend netwerk is, terwijl dit voordat ik de problemen kreeg een thuisnetwerk was

En de adapter instellingen aanpassen verandert niks :(

>>> Door Megadreams: Posts samengevoegd, gelieve in het vervolg de "bewerken" knop te gebruiken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nu met de rechtsreekse kabel gedaan, en nu heb ik wel gewoon verbinding, maar draadloos nog steeds niet, weet iemand hoe dit kan.

Ps: Ik kan de bewerken knop voor deze post niet vinden, sorry.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor IP krijg je momenteel? Start > uitvoeren > intypen: cmd > ipconfig.

En controleer eens of je wel verbinding krijgt als je de wachtwoordencryptie uitschakelt (daar moet je voor inloggen op de router). Daarnaast zou je ook nog even de router kunnen resetten. Als 't goed is zit er een heel klein gaatje op de router die je even een seconde of 10/20 in moet drukken met een prikkertje of iets dergelijks.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk veranderd het wachtwoord in het wachtwoord van de fabrieksinstellingen.

Je hebt in die apparaten aangegeven wat je wifi wachtwoord is, dus je zal het wachtwoord in het aparaat opnieuw moeten instellen, omdat het wachtwoord dat je voor het resseten gebruikte niet meer werkt.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Onder andere het wachtwoord kan veranderen (tenzij je deze nooit gewijzigd hebt) en daarnaast eigenlijk alle instellingen die je op de router hebt ingesteld. Denk aan geopende poorten, bepaalde uitzonderingen voor programma's, ga zo maar door. Mocht je nooit echt in je router bezig zijn geweest, dan zul je na een hard reset geen verschil merken.

Overigens zou ik eerst nog even proberen om de wachtwoordencryptie uit te schakelen, zodat je computer geen wachtwoord nodig heeft om verbinding te maken. Wie weet zit daar het probleem wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet dat het veel nut heeft als antwoord, maar ik heb zelf ook al máánden last van hetzelfde probleem. Verschil is alleen dat ik een ethernetkabel gebruik, die loopt naar de router bij ons thuis beneden (onder andere omdat mijn laptop door een probleem geen draadloze verbindingen meer herkent). Ik krijg ook constant de melding dat er geen geldige IP-configuratie is.

Bij de eigenschappen van mijn verbinding staat ook bij beide opties 'Automatisch' aangekruist. Momenteel ondervind ik geen problemen met mijn internetverbinding, maar dat komt bij mij meestal rond bepaalde tijden voor. En als ik bijvoorbeeld twee YouTube-filmpjes tegelijk op heb staan en/of iets aan het downloaden bent. Dat trekt hij gewoon niet. :puh:

Zelf zat ik eraan te denken om zelf het IP te configureren, maar volgens mij helpt dat ook voor geen meter. Want als ik de probleemoplosser gebruik wanneer hij geen verbinding kan maken, lukt het meestal na enkele keren opnieuw de IP toch geconfigureerd te krijgen. Maar misschien dat het in de praktijk toch anders is???

Any help? xD

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...