Jump to content

Hoe werkt SA:MP?


Kroketten

Recommended Posts

En daar komt nog bij dat de meetings van GTAforum altijd op MTA zijn. Kun je samen met nog 20 forumleden SA spelen:)

Verder is MTA veel vriendelijker in gebruik: gewoon opstarten en het werkt. SAMP heeft bij mij ook nooit gewerkt, ondanks de vele pogingen.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Freeroamen (ook wel genoemd 'free mode') is feitelijk gezien gewoon rondkloten waar eigenlijk geen regels aan gebonden zijn (behalve elkaar uitschelden etc.).

Dus geen parcour dat je moet volgen of een missie die je moet voltooien.

Je spawnt in de gebruikelijke wereld met een boel andere personen, en je kan doen wat je wilt. Voertuigen spawnen, wapens spawnen, elkaar neerschieten, races houden, etc.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Verder is MTA veel vriendelijker in gebruik: gewoon opstarten en het werkt. SAMP heeft bij mij ook nooit gewerkt, ondanks de vele pogingen.

Omdat jij dat probleem hebt betekent niet dat iedereen dat heeft. SA-MP vind ik persoonlijk nóg gebruiksvriendelijker omdat je in MTA al je settings opnieuw moet instellen (bijvoorbeeld controls). Het voordeel van SA-MP is ook dat het populairder is, dus je zult er meer servers en ook meer spelers vinden dan in MTA.

Om online te spelen met SA-MP heb je V1 van San Andreas nodig, verder zou je (eenmaal je het geïnstalleerd hebt - en in de veronderstelling dat je de correcte locatie hebt aangeduid waar SA geïnstalleerd is -) meteen een server moeten kunnen kiezen (door onderaan bij de tabbladen op "Hosted" of "Internet" te klikken), wanneer je er vervolgens op dubbelklikt kan je connecten en na een X aantal seconden ben je ingame.

Iedere server is trouwens anders gemaakt, bij de ene server zal je eerst een account moeten maken of een character kiezen, terwijl je bij anderen meteen spawnt. Bij nog anderen kan je meteen in een voertuig springen, terwijl je (zeker bij RP-servers) bij sommige servers bijvoorbeeld voertuigen zult moeten kopen. Dit laatste stuk is trouwens ook in MTA soms het geval.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg niet dat MTA niet populair is, er spelen ook heel wat mensen op, maar veel minder dan in SA-MP. In SA-MP heb je zeker duizend servers, waarbij de drukke servers vaak meer dan 100 mensen bevatten. Sommige servers zelfs 300 of meer (zag er net één waar er bijna het maximum aantal van 1000(!) inzat). Dit is natuurlijk niet handig voor alles, maar als je een Role playing server zoekt, of bijvoorbeeld een grote stuntserver, is dat wel leuker.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg niet dat MTA niet populair is, er spelen ook heel wat mensen op, maar veel minder dan in SA-MP. In SA-MP heb je zeker duizend servers, waarbij de drukke servers vaak meer dan 100 mensen bevatten. Sommige servers zelfs 300 of meer (zag er net één waar er bijna het maximum aantal van 1000(!) inzat). Dit is natuurlijk niet handig voor alles, maar als je een Role playing server zoekt, of bijvoorbeeld een grote stuntserver, is dat wel leuker.

Cool, maar hoe start ik het dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg niet dat MTA niet populair is, er spelen ook heel wat mensen op, maar veel minder dan in SA-MP. In SA-MP heb je zeker duizend servers, waarbij de drukke servers vaak meer dan 100 mensen bevatten. Sommige servers zelfs 300 of meer (zag er net één waar er bijna het maximum aantal van 1000(!) inzat). Dit is natuurlijk niet handig voor alles, maar als je een Role playing server zoekt, of bijvoorbeeld een grote stuntserver, is dat wel leuker.

Cool, maar hoe start ik het dan?

Dat had ik in mijn vorig bericht uitgelegd:

Verder is MTA veel vriendelijker in gebruik: gewoon opstarten en het werkt. SAMP heeft bij mij ook nooit gewerkt, ondanks de vele pogingen.

Omdat jij dat probleem hebt betekent niet dat iedereen dat heeft. SA-MP vind ik persoonlijk nóg gebruiksvriendelijker omdat je in MTA al je settings opnieuw moet instellen (bijvoorbeeld controls). Het voordeel van SA-MP is ook dat het populairder is, dus je zult er meer servers en ook meer spelers vinden dan in MTA.

Om online te spelen met SA-MP heb je V1 van San Andreas nodig, verder zou je (eenmaal je het geïnstalleerd hebt - en in de veronderstelling dat je de correcte locatie hebt aangeduid waar SA geïnstalleerd is -) meteen een server moeten kunnen kiezen door onderaan bij de tabbladen op "Hosted" of "Internet" te klikken, wanneer je er vervolgens op dubbelklikt kan je connecten en na een X aantal seconden ben je ingame.

Iedere server is trouwens anders gemaakt, bij de ene server zal je eerst een account moeten maken of een character kiezen, terwijl je bij anderen meteen spawnt. Bij nog anderen kan je meteen in een voertuig springen, terwijl je (zeker bij RP-servers) bij sommige servers bijvoorbeeld voertuigen zult moeten kopen. Dit laatste stuk is trouwens ook in MTA soms het geval.

De link naar de patcher vind je hier: http://www.gtaforum....ram-downgrader/

Je hebt die (zoals ik in mijn bericht al zei) nodig om te downgraden als je nog versie 2 of versie 1.1 van San Andreas hebt. Als je versie 1 hebt, dan hoef je dat niet te doen.

Als je alles heb geïnstalleerd en je hebt versie 1 en het werkt nog steeds niet, dan moet je naar Tools -> Settings gaan (in het SA-MP scherm), en daar bij "San Andreas Installatie Location" de installatiemap van San Andreas aangeven, dan zou die het moeten doen.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...