Forever GTA Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 (bewerkt) Ik denk laat ik maar zo'n topic plaatsen want ik zag niks over the hobbit staan? Als de titel anders moet verander het dan maar. Hier kun je dan ook alles kwijt over The hobbit maar zeker over de oude reeks van The lord of the ring! Want er zijn genoeg dingen om het over te hebben. Trailer: The Hobbit: An Unexpected Journey Bilbo Balings is een simpele hobbit die een rustig leventje leidt in de Gouw in Midden-aarde. Zijn rustige bestaan is echter snel voorbij als de tovenaar Gandalf op zijn deur klopt. Samen met Gandalf en dertien dwergen onderneemt Bilbo een avontuur dat hem moet leiden naar de schat die de draak Smaug van de dwergen gestolen heeft. ---------- The hobbit - Een aanrader. Gezien in 3D IMAX 48 hfp. Ik had het boek nog gelezen voor de film, maar terwijl ik aan het kijken was dacht ik er helemaal niet aan, en anders maakte de verandering ook helemaal niet uit. Er zitten genoeg dingen van het boek in en die zijn leuk gedaan. Maar 1 boek in 3 films maken dan moet je er gewoon ander dingen in stoppen en wat veranderen. Er is geen moment in de film waar je je verveelt en de tijd vliegt voorbij. Het boek gaat dan wel over Smaug de draak, maar er is nog een andere dreiging en die is niet alleen! Deze trilogie wordt echt groots misschien overtreft het Lotr wel! De 3D is prima en mooi gedaan. Wat een film echt fantastisch gedaan zeker met de nieuwe technische ontwikkeling van 48 frames per seconden. In het begin heb je zoiets dat het lijkt alsof het vooruit gespoeld wordt maar het ziet er vloeiender, scherper, realistischer uit, en beter aan de ogen. Op bepaalde momenten ziet er nogal game technische uit, is leuk en bijzonder. Zoveel dingen zien er beter uit, het licht, kleur, landschappen etc.. Ze hebben de overgang naadloos gemaakt met Lotr want je ziet er dingen van terug en hoe! Ik was al benieuwd naar hoe plaatsen er voor de vernietiging eruit zagen, en die zien er prachtig, levendig en groots uit! Het acteren was super en voor de meeste zeker een goeie chemie (Gandalf & Galadriel), je kon het voelen en vaak zelf meemaken. De spanning en humor en dergelijke zijn dan ook erg goed gedaan. Kan zo wel doorgaan, maar kijk m zelf maar. Wat echt super en prachtig om te zien was: Spoiler**** -De Gigantische rots reuzen, waanzinnig! Alleen jammer dat het zo kort was. -De Adelaars zagen er nog veel beter uit dan in de Lotr. -De Elfen zelf (zeker Galadriel) zagen er nog betoverender uit! -De grotten van de Dwergen, Erebor, Moria etc.. Bewerkt: 1 januari 2013 door Forever GTA Reageren
Nissan Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 Want er zijn genoeg dingen om het over te hebben. Tijd van posten: 13:53. Tijd van lezen: 23:45. Nog geen enkel aangesneden onderwerp gedetecteerd . Zal ik m'n mening over de films dan maar geven? LOTR is een ijzersterke filmreeks die iedereen wel eens gezien zou moeten hebben. Dat ze het voorverhaal erna gaan verfilmen vind ik een nogal grote misstap. Ook al keren er enkele elementen uit terug in The Fellowship, 't was niet bepaald helder tenzij je echt de boeken had gelezen. Reageren
Forever GTA Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2013 The hobbit 2 3D – Een aanrader. Heb nauwelijks aan t boek gedacht, de meeste dingen zaten er wel die genoemd werden. Weer een fantastisch spannend deel, het ging nu niet zo snel als in het eerste deel dus zijn de dingen goed te volgen. En kun je genieten van de omgevingen en details, hierdoor beland je echt in de film alsof je erbij bent. Lekker spannend door dat het zo vloeiend en realistisch is, met wat humor erin geweven. Eerlijk gezegd had ik Beorn een beetje anders verwacht en was een kort stukje, maar erg mooi gemaakt goed te zien ook in met t hoogteverschil. Ik vond het jammer dat t spinnengedeelte veranderd was, omdat die al zo goed en leuk was in het boek. Maar uiteindelijk zag het er soort van gelikt uit zeker in gevecht. En damn het is al een Oscar waardig elk stuk van de film die hierna volgt… Nou niks verbazends dat het stuk met de elfen gevangenschap veranderd is, maar wel heel aangenaam en bijzonder gemaakt. Wat een kracht en ontzag in de speech van de Elf en Dwerg, en t gevecht erna geld dat ook t is weergaloos! Het hele stuk met Smaug was episch nog nooit zo’n vreeswekkende draak gezien! Wat een ontzag, spanning, slimheid etc… Vond het acteren subliem en meesterlijk hele goeie chemie tussen vele. Evangeline als Tauriel was echt super, en deed eigenlijk niet onder aan Arwen, heel aandoenlijk, mooi en meesterlijk in het gevecht. En Gandalf scenes zeker in Gol Goldur prachtig niet alleen met de ontdekking wie het is. Kan er meer over vertellen maar ga m gewoon zien! Reageren
Forever GTA Geplaatst: 30 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 30 december 2014 The Hobbit 3: The Battle of the Five Armies 3D HFR – Een aanrader. Ik ga dit deel van de film niet apart zien, want daarvoor is het stuk met de draak veel te kort. De 3 films zijn 1 geheel en het is gewoon een EPISCH MEESTERWERK!! Sommige scenes alleen al overschaduwen de LOTR reeks. Een pracht film die vloeiend voortbeweegt ook mogelijk door de HFR, en zo veel kleine details die leiden naar lotr. De huiverwekkende draak is zo door het dolle dat ie zijn eigen fatale ondergang tegemoet gaat. Maar wat een scenes waardoor je vergeet waar je bent. Al hadden ze wel een paar minuten van deel 2 erbij mogen plakken. Dit is hetzelfde met het gevecht als ze Gandalf proberen te redden, die geesten zien er ontzettend goed uit. En dat we de identiteit van Galadriel zien in haar angstwekkende glorie zo donker waarvan we maar een klein stukje zagen in de lotr, wat een groots talent is Cate blanchett toch! Je hart en adem stokken en ik heb zoiets maar zelden, (net zoals bij django unchained met boze L.Jackson.) Mooie gevechten in gevaarlijke plaatsen en hoe het er ook voorstaat, toch het uiterste eruit halen van de personen. En het overwinnen van de gevoelens in hun zelf. Zoals bij Thorin het geval is heel heftig maar wat een comeback. Ha die neef van hem wat een gast en dan die baard zo awesome! En ach zo triest Killi & Filli, en Tauriel! Heel sterk en mooi gemaakt al is de liefde een beetje opgedrongen en aan de late kant, is het toch een mooi gedaan in t eind. Thranduil geeft ontzag af maar met een behoorlijk talent, zeker in de scenes met Tauriel & Legolas. Uiteraard zitten er wat leuke momenten in, en er mist wat maar dat zal vast in de extended versie zitten. En uiteraard het einde credit song is zo mooi. En billy heeft het lied gemaakt, wanneer ik het hoor moet ik toch even een snikken* Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.