Jump to content

Nieuwe game laptop [opinie] [max € 2,500]


Sublime

Recommended Posts

Sinds 2 jaar geleden ben ik het bezit van de Asus G73SW (i7 2630QM en de GTX 460m). Deze is me zeker bevallen (Goede performance voor een laptop / weinig issues / goede case etc). Deze heb ik dan ook letterlijk gemarteld met brute forces / data analytics / games etc.

Nu kreeg ik vandaag een suggestie van mijn ouders: Mijn ouders willen de helft van mijn volgende laptop meebetalen als ik mijn huidige laptop afsta aan mijn broer (aangezien hij deze nodig heeft voor zn opleiding). Nu vraag ik me eigenlijk af of ik wel een nieuwe laptop wil kopen? Ik heb even vlug rond gezocht op het internet maar ik kan eigenlijk niet iets drastisch beters vinden!?! Ik heb tevens nog een 830 512GB SSD van samsung die ik graag mee neem naar mn volgende laptop. Dus ook op dit gebied maakt het kopen van een nieuwe laptop niet echt uit.

Ik heb gekeken naar de nieuwere G modellen van Asus maar zo te zien gaan de videokaarten niet hoger dan de GTX 670m. Qua frames lijkt het dat deze videokaarten niet zoveel verschillen met de GTX 460m. Nu is het mijn vraag of jullie het waard zouden vinden om een nieuwere laptop te kopen (voor de helft van de prijs). Hebben jullie ook ervaringen met andere modellen zoals MSI / BTO ?

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een G74SX, dus kan je misschien wel wat helpen. Mij lijkt het persoonlijk te vroeg om al een nieuwe laptop te kopen, je hebt namelijk een jaartje of twee geleden veel geld neergelegd voor een G73 en daarmee een vrij futureproof laptop gekocht. Langs de andere kant is een nieuwe laptop voor de helft van de prijs wel een aanlokkelijk voorstel (al is 2500 euro wel veels te ruim gerekend, ik zou max +- 1800 gaan). Je moet dus zelf beslissen of je nu al je G73 "afschrijft" en doorgeeft aan je broer, of nog een aantal jaar wacht tot een nieuwe laptop kopen het écht waard is. Want zoals het nu is, kan je G73 er zeker nog een tijdje mee door. Da's een beslissing die enkel jij kan nemen, al kan je wel opinies van anderen vragen. Ik persoonlijk zou niet na twee jaar weer +- 1000 euro (al is dat dan de helft van de prijs) willen uitgeven aan een nieuwe laptop, tenzij je broer echt zo'n laptop nodig heeft voor zijn studies. Die dingen wegen ook behoorlijk zwaar, dus niet altijd even handig.

Over MSI: ik denk dat hun laptops vrij vergelijkbaar zijn met die van Asus, behalve dan het uiterlijk waar je voor moet zijn (kleurtjes en leds overal). Prijzen vallen goed mee in vergelijking met concurrenten en zijn ongeveer in dezelfde lijn als Asus. Twee vrienden hebben een BTO, maar niet high-end. Zijn evenwel vrij goeiekoop en hebben uitstekende customer service voor als er wat moest zijn (Nederlands bedrijf). Wel vind ik de behuizing ietwat cheap aanvoelen (althans bij de modellen van <1200 euro) in vergelijking met mijn G74SX.

Als je voor een nieuwe zou gaan, dan zou ik persoonlijk BTO aanraden. Hun duurste model is 1800 euro en daarmee ben je zeer futureproof, al vrees ik wel dat met die hardware de batterij nog geen uur mee zal gaan. Maar of dat je stoort, ligt maar aan hoe je je laptop gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een PC zal wel veel voordeliger zijn, maar het probleem is dat ik sowieso een laptop voor mijn studie nodig heb en niet altijd op dezelfde locatie verblijf.

Zijn die BTO notebooks ongeveer dezelfde dimensies als de G74SX? Die behuizingen van de BTO notebooks, zijn die wel een beetje sterk dan? Ik trek mn laptop namelijk vaak mee naar andere locaties waardoor mijn huidige laptop ook al wat slijtage laat zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien je de laptop voor je studie nodig hebt, veronderstel ik dat hij ook wat draagbaar moet zijn? Game laptops zijn vaak redelijk dik en wagen ook behoorlijk veel en wanneer je een laptop altijd mee moet nemen is dat (vindt ik persoonlijk) niet handig. Ik zou persoonlijk dan opteren voor een (game) computer en dan een goedkope laptop kopen voor je studie's omdat deze makkelijker draagbaar zijn. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Of je wilt tijdens de les gamen ofzo... :7

Oh je zou eens moeten weten :engel:. Helaas een Game PC niet echt praktisch voor mij aangezien ik dus vaak game op school :engel: / bij anderen. Ik heb nu ook een tas van rond de 7 kilo en het is nog wel te doen. Ben ook een luie flikker dus neem altijd de trein etc. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.laptopplus.nl/product-details/17-3-inch-bto-xbook-17cl50-sli-quad-full-hd-led-antiglans/1025435/

Met 3.9 kg weegt die beste BTO minder dan mijn G74SX en is ie ook een stuk minder dik. De G75 weegt nog meer maar is wel wat smaller. De behuizing zal wel sterk genoeg zijn normaal gezien, al veronderstel ik dat je wel een goede tas hebt voor je G73 dus voor een BTO heb je sowieso dezelfde nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een PC zal wel veel voordeliger zijn, maar het probleem is dat ik sowieso een laptop voor mijn studie nodig heb en niet altijd op dezelfde locatie verblijf.

Zijn die BTO notebooks ongeveer dezelfde dimensies als de G74SX? Die behuizingen van de BTO notebooks, zijn die wel een beetje sterk dan? Ik trek mn laptop namelijk vaak mee naar andere locaties waardoor mijn huidige laptop ook al wat slijtage laat zien.

Wat voor studie doe je precies?

Ik raad zelf gewoon een desktop aan van 1500 en een laptop van rond de duizend.

Met een laptop van duizend euro heb je voldoende specs om vrijwel elke opleiding af te ronden, en ook heeft deze tegenwoordig voldoende specs om een game te spelen.

Daarnaast heb je dan nog eens een desktop van 1500 met betere specs dan de laptop van 2500 euro waar je als je thuis bent op kunt gamen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb de deal afgeblazen. Voor het geld bedrag vond ik de vernieuwing niet hoog genoeg.

Ik denk dat ik een extra desktop ga kopen zodat ik op de twee meest komende plekken alsnog een fatsoenlijke pc heb. Jullie hebben idd gelijk :)

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een vraagje, is BTO merk wel een goed merk?

Ben zelf van plan om een gaminglaptop te kopen (ja, die heb ik nodig, dus geen pc :puh: ) maar er zijn maar een aantal beperkte merken.

Wil in ieder geval een i7 processor en Nvidia GTX680M GPU. Ik heb op het moment mijn oog alleen op de MSI GT70.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...