Jump to content

Laptop wordt erg heet.


ikt

Recommended Posts

Hallo,

ik heb sinds een half jaar een laptop, de Acer Aspire V3-571G.

De specs zijn te vinden in de betreffende link, alsmede een review van mij.

Tijdens hevige, of zelfs minder hevige stress, wordt de laptop al erg snel warm. De CPU en de GPU zitten beiden rond de 90c. De laptop underclockt zichzelf dan, maar de temperatuur blijft hoog, al komt hij niet boven de 94c uit. In spellen is dit te merken door een lagspike.

Ik heb al geprobeerd te underclocken, maar dan ben ik net zo goed uit als met de interne GPU, de HD4000, qua prestaties, dus dat wordt m niet. Zijn er nog andere methoden om de laptop koel te houden? Zou het reseaten van de heatsink met een goede koelpasta de temperaturen kunnen drukken?

Link to comment
Delen op andere websites

Zit je altijd in een stoffige en/of vochtige omgeving? Bij mij scheelt het zon 30 graden na een half jaar als ik de laptop niet met wat perslucht vrij maak van stof.

Dat is dus ook eigenlijk wat ik je aanraad, Koop een busje perslucht bij een PC winkel en blaas hiermee de laptop door (zo mogelijk haal je de onderkant voorzichtig open). Blaas met de perslucht in de fan die zichtbaar is (bv aan de zijkant of achterkant) en probeer aan beide kanten van het rooster te zorgen dat de fan alle stof uit je laptop blaast. Dit is niet heel erg goed voor je fan, maar op de lange termijn veel beter voor je laptop. Ik gebruik zelf altijd de compressor, ookal moet je hier wel voorzichtig mee om gaan aangezien deze elektrisch geladen is. Het beste is dus dat je niet de laptop aanraakt met de compressor.

Je zou ook nog de GPU/CPU kunnen re-pasten maar dit zou ik niet zomaar doen, laptops zitten vaak complex in elkaar en kunnen niet zomaar uit elkaar worden gehaald. Als het perslucht verhaal niet lukt kan je het ook nog proberen met een laptopkoeler maar handig is een ander verhaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Zit je altijd in een stoffige en/of vochtige omgeving? Bij mij scheelt het zon 30 graden na een half jaar als ik de laptop niet met wat perslucht vrij maak van stof.

Dat is dus ook eigenlijk wat ik je aanraad, Koop een busje perslucht bij een PC winkel en blaas hiermee de laptop door (zo mogelijk haal je de onderkant voorzichtig open). Blaas met de perslucht in de fan die zichtbaar is (bv aan de zijkant of achterkant) en probeer aan beide kanten van het rooster te zorgen dat de fan alle stof uit je laptop blaast. Dit is niet heel erg goed voor je fan, maar op de lange termijn veel beter voor je laptop. Ik gebruik zelf altijd de compressor, ookal moet je hier wel voorzichtig mee om gaan aangezien deze elektrisch geladen is. Het beste is dus dat je niet de laptop aanraakt met de compressor.

Dat zou het hem kunnen zijn, ik denk niet dat ik eerder zulke lagspikes heb opgemerkt. Ik zal het morgen doen.

Je zou ook nog de GPU/CPU kunnen re-pasten maar dit zou ik niet zomaar doen, laptops zitten vaak complex in elkaar en kunnen niet zomaar uit elkaar worden gehaald. Als het perslucht verhaal niet lukt kan je het ook nog proberen met een laptopkoeler maar handig is een ander verhaal.

Re-pasten is wel een wat rigoreuze oplossing, maar als het permanent wat uit zal maken, doe ik het wel even. Wat meer stof maar nog steeds een stabiele niet al te hoge temperatuur zou geweldig zijn. Laptopmakers in het algemeen kennende zullen ze wel veel te veel koelpasta hebben gebruikt. Maar eerst eens de laptop schoonspuiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Binnenstoppen bij pcboer om de je laptop te ontstoffen en de koelpasta te vervangen, tenzij je dit zelf kan. Tenzij je een NZXT kunt kopen(wat ik ten zeerste betwijfel) is een laptopkoeler niet de ultieme oplossing. Maar als je laptop al bij aankoop tot 86 graden ging, dan stel ik me daar toch vragen bij. Bij gamen is het dus wel raadzaam om er een laptopkoeler onder te zetten, koop dan wel meteen een goede. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is beter om de laptop naar de winkel te brengen (waar je hem hebt gekocht) om hem laten nakijken in verband met die oververhitting, dit valt normaal gezien toch onder garantie. :)

Bij gamen is het dus wel raadzaam om er een laptopkoeler onder te zetten, koop dan wel meteen een goede. ;)

Als je een goede laptop hebt met een goede koeling heb je geen koeler nodig, ik gebruik nooit een laptop koeler en mijn laptop wordt nooit heel warm. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goede laptop hebt met een goede koeling heb je geen koeler nodig, ik gebruik nooit een laptop koeler en mijn laptop wordt nooit heel warm. :)

Hoe warm wordt jouw laptop op 100 % full load? Als dat niet boven de 70 graden is zou ik ook geen koeler gebruiken.

Desondanks zijn laptops stofnesten, een gamelaptop mag na 1 jaar intensief gamen eens ontstoft worden om oververhitting te voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...