Jump to content

Shared video card


mekane

Recommended Posts

Mag ik je erop wijzen dat dergelijk bijkomend geheugen (als het naast de RAM al gebruikt kan worden voor de videokaart) enorm traag is. Dit geheugen moet ergens vandaan komen wat in dit geval de harde schijf is. Welke (zelfs een SSD) niet aan de snelheid van het RAM geheugen kan tippen. Photoshop zal je in dergelijk geval dus niet beter draaien... maar zelfs vele malen slechter. Het duurt immers langer om iets uit het geheugen op te halen waardoor alles erg traag zal worden.

@Hieronder: Had me dan verteld dat je het opeens wel over het RAM geheugen had. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja daarom zeg ik ook dat het een aanrader is om geheugen toe te voegen. Zoals gezegt gaat de laptop als het geheugen tekort komt dit via een zogenoemde pagefile van de harde schijf afhalen als virtueel geheugen, erg leuk als je geheugen tekort komt op het moment, maar minder leuk voor de computerprestaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...