MJ_Forever Geplaatst: 5 januari 2013 Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 Hallo, blijkbaar is er wat verkeerd met de geluidskaart van m'n laptop en daardoor wil hij mijn mixen niet geruisloos afspelen, dus wocht ik een andere oplossing: ik kwam uit bij een dictafoon mét microfooningang (3,5mm) Hiermee zou ik dan kunnen opnemen met een tulp (wit-rood) vanuit mijn set naar de dictafoon (3,5mm) Ik keek eens rond op vandenborre.be maar ik geraakte geen wijs uit uit het gamma. Wie kan me helpen? Enkel voorstellen uit vandenborre.be omdat ik het dan kan afhalen in het finiaal zelf. Alvast bedankt! Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 5 januari 2013 Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 (bewerkt) Zit je geprikt op je hoofdtelefoonuitgang? Kijk eerst even met een koptelefoon of oortjes of je dan je geluid wel geruisloos doorkrijgt. Is dat het geval kan het liggen aan je bekabeling of een instelling op je mixer. Wat niet duidelijk is, wil je opnemen of afspelen via je mengtafel? Of beiden? Bewerkt: 5 januari 2013 door Fiegel5 Reageren
MJ_Forever Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 Ik wil graag het geluid vanuit de mixer opnemen, dit heb ik vooraf al gedaan met de laptop (microfooningang) en zo'n kabel die de tape-uitgang en microfooningang verbindt. Dit probeerde ik eens op audacity op te nemen. Het resultaat was een opname met muziek en ruis op de bas, dit klonk totaal niet mooi, ik draaide nogtans niet op rood, de master stond laag... Dan heb ik geprobeerd om het op te nemen met de usb-uitgang van m'n mixer (behringer djx-900), ik had hetzelfde probleem. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 5 januari 2013 Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 Heb je buiten een rode ook een blauwe ingang? Daarmee bedoel ik de Line In, die is een stuk minder gevoelig voor ruis. Reageren
MJ_Forever Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2013 In mijn laptop dan? Nee dat heb ik niet. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 6 januari 2013 Rapport Geplaatst: 6 januari 2013 (bewerkt) Spijtig, ik zou je graag verder helpen maar ik vrees dat me dat qua een dictafoon niet gaat lukken. Ik wil je namelijk zelf niet aan een dictafoon helpen omdat ik niet weet of het gaat werken en daar ook mijn sterke twijfels aan heb. Een dictafoon is meer een apparaatje wat je kunt gebruiken om gewoon gesprekken mee op te nemen. Bijvoorbeeld als je een interview doet en daar later verslag van wilt doen op internet. Ik denk dat je qua kwaliteit niet veel verandert als je er eentje aan zou schaffen. En een goede recorder waar je wel verschillende inputs hebt ligt niet meer in de prijsklasse van een dictafoon dus ik denk niet dat je daar interesse in hebt. Opnemen over je microfooningang heeft geen zin, die is eigenlijk echt alleen geschikt voor een microfoon. Wat je wel zou kunnen doen is een kleine USB audio-interface aanschaffen. Bewerkt: 6 januari 2013 door Fiegel5 Reageren
MJ_Forever Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2013 Hey Fiegel5 kun je voor mij een ander apparaatje zoeken op deze site: > keymusic.com Dan kan ik er zelf achter gaan in de winkel en hoef ik het niet online te bestellen. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 20 januari 2013 Rapport Geplaatst: 20 januari 2013 Ik heb inmiddels ook je PM gelezen. Als die winkel bij jou in de buurt zit kun je het beste er even langs gaan en er even om vragen. Ik heb zelf wel goede ervaringen met de Numark. Je hebt ook een versie van Berhinger die ze wel bij Keymusic verkopen. Ook hebben ze een M-audio. Ik zou je even laten adviseren in de winkel als ik jou was. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.