Jump to content

Lage frame rates in games.


Crusher!!

Recommended Posts

Hallow forummers.

Ik zit een beetje met een raar probleem hier., Ik heb namelijk lage frame rates in games.

Nu hoor ik jullie denken lage specs. maar dat is het geval niet het zit iets dieper.

PC Specs:

CPU: Intel i7-2700k @ 4ghz.

GPU: 2x XFX HD 5770 XXX in CrossFire.

RAM: 8gb Kingston HyperX DDR3-1600. (XMP enabled)

PSU: OCZ modXstream 700watt

Op mijn 2e monitor hou ik met MSI afterburner en een paar andere tooltjes bij welke onderdelen van me PC belast worden.

voorbeeldje gta iv: GPU 1 & 2 komt niet boven 60%,. CPU is ongeveer 30%. Krappe 30 fps maxed out. (pc geeft niet volle kracht?)

Nog een voorbeeld is Far Cry 3. Die geeft mij maxed out hoge FPS. maar met rond draaien/lopen voel ik tog happeringen of onder het auto rijden.

Iemand een idee wat dit weg komt?

Link to comment
Delen op andere websites

Oke zal dat eens proberen.

ps: Ik heb nogal een oude SATA schijf echt van het begin nog. (250gb) kan de snelheid van de schijf de oorzaak zijn?

edit: schijfcontrole loopt. ziet er naar uit dat dit heel wat uurtjes gaat duuren

Bewerkt: door Crusher!!
Link to comment
Delen op andere websites

Veel programmas blijfen af en toe even hangen. Dan staat er reageert niet. maar dan naar een paar seconden doen ze het weer. vooral met firefox heb ik dit.

en starten van windows neemt die zeker 15min voor.

Verder in gebruik kan ik niet zeggen dat die traag is. alles wat ik aanklik is er direct voor

Bewerkt: door Crusher!!
Link to comment
Delen op andere websites

Bij de prestaties van games is de harde schijf inderdaad ook best belangrijk. Je game staat immers opgeslagen op je harde schijf, dus moet de computer de gegevens daar vandaan halen zodra je een game gaat spelen. Bij oudere harde schijven is deze leessnelheid (en ook de schrijfsnelheid) een stuk lager dan bij 'moderne' harde schijven. Dit zou ook kunnen verklaren waarom programma's soms tijdelijk vastlopen: de benodigde data is dan gewoon nog niet van de harde schijf gehaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Far Cry 3 heeft last van microstuttering. Lag die je bijna niet ziet, maar toch als zeer vervelend ervaart, omdat het gewoon niet echt soepel lijkt te lopen.

Zet ten eerste in de instellingen de DirectX-versie op 9. Weinig kwaliteitsverlies, maar veel betere prestaties. Stel daarnaast een FPS-limiter in (bijvoorbeeld MaxFPS=45 toevoegen aan de config file).

Een SATA 150-schijf kan inderdaad mede de oorzaak zijn van je ervaringen.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel programmas blijfen af en toe even hangen. Dan staat er reageert niet. maar dan naar een paar seconden doen ze het weer. vooral met firefox heb ik dit. en starten van windows neemt die zeker 15min voor. Verder in gebruik kan ik niet zeggen dat die traag is. alles wat ik aanklik is er direct voor

Een opstarttijd van een kwartier voor windows is hoe je het ook bekijkt veel te lang. Zelfs al heb je een oude windows installatie hebt duurt het opstarten niet zo lang.

Kortom je harde schijf is stervende, alvast gecondoleerd met het verlies

@Flitskikker; die stuttering kan je ook verhelpen door gewoon V-sync aan te zetten, je bent dan wel gebonden aan max 60fps maar het beeld is nooit out of sync.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Bedankt voor de reacties, ik zal even kijken met far cry 3 of wat flitskikker zei helpt. v-sync had ik zelf al geprobeerd. dat had niks geholpen.

Waarschijnlijk nu de tijd voor mij om over te stappen naar een nieuwe HDD en een SSD,

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...