Dutchy3010 Geplaatst: 13 januari 2013 Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 SCM Masterclass - Week 1 In dit topic zal de masterclass van week 1 worden besproken. Allereerst zal hieronder uitgelegd worden wat we deze week gaan doen. Dit topic is ook bedoelt voor alle vragen indien Patrick en ik niet online zijn van de deelnemers, daarnaast ook mensen die het wat meer op hun eigen houtje doen. Leerdoelen week 1: Installeren programma's en wegwijs worden. Theorie: structuren en variabelen. Praktijk: spawnen van actors (met wapens en andere eigenschappen) en vehicles (zowel normale als cargenerators). Na deze week zijn jullie dus eigenlijk al in staat om jullie eerste kleine missie te maken. Als je namelijk twee actors tegenover elkaar zet, kan je hem al afschieten. Daarnaast zit er een vrij groot deel theorie deze week. Dit is erg taai en niet leuk om mee te beginnen, maar zeker het belangrijkste van alles. Zonder dat, kan je niet coden. Het is tamelijk abstract en wellicht ook het moeilijkste, maar daar leer je gaanderweg steeds beter mee omgaan. Het belangrijkste is dat je dit snapt, de ervaring daarmee komt later. Eigenlijk is het van de Mission Coding for Dummies tutorial de eerste zes tutorials. Dat klinkt wellicht veel, maar zeker de eerste paar zal je een keer doorlezen en daarmee gelijk klaar zijn. Uiteraard zijn wij bereid om jullie, wanneer jullie beginnen, daar gelijk mee te helpen. Spreek ons maar aan op MSN. Wanneer niemand online is kunnen jullie hier je vragen stellen. Ook anderen die alsnog mee willen doen maar zonder persoonlijke begeleiding (in hun eigen tempo), kunnen in dit topic vragen stellen. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2013 Opdrachten week 1 Natuurlijk moet je ook werkelijk alles in de praktijk brengen, daarvoor de opdrachten. Deze stuur je per PM naar @PatrickW en @Dutchy3010. Het opdrachten deel bestaat uit twee delen: Het schrijven/maken van een script. Het corrigeren van een gepost script. Het script wat je zelf schrijft moet de volgende elementen bevatten: In een gestripte main.scm. Geef de speler een wapen (niet hetzelfde als die uit de tutorials). Spawn een actor met een wapen (zowel het model van de actor als de wapen mogen niet hetzelfde zijn als die in de tutorials). Spawn een special actor met wapen. Laat de actor en de special actor de speler aanvallen. Wacht 10 seconden Spawn een auto met behulp van een car generator waarop een alarm zit. Spawn een normale auto met een custom nummerbord. Jullie moeten het volgende script corrigeren: // Load models 0247: load_model #WMYCON 0247: load_model #DWFOLC 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if or 8248: not model #WMYCON available 8248: not model #DWFOLC available 004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN 0002: jump @MODEL_LOAD :MODEL_SPAWN 10@ = Actor.Create(CIVMALE, #WMYCON, 2488.5601, -1680.84, 13.3438 ) 11@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #DWFOLC, 2488.5601, -1682.84, 13.3438 ) actor.WeaponAccuracy(11@)= 90 actor.Health(11@) = 2000 // give the first actor a weapon 01B2: give_actor $10 weapon 31 ammo 30000 01B9: set_actor $10 armed_weapon_to 31 0249: release_model #WMYCON 0249: release_model #DWFOLC Succes! Reageren
PatrickW Geplaatst: 21 januari 2013 Rapport Geplaatst: 21 januari 2013 Omdat nog niet iedereen z'n opdrachten heeft ingeleverd hebben we besloten de deadline met 1 dag uit te stellen tot 21 januari 23:59. Daarna zal hier het werk van iedereen getoond worden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.